Rykte: EA vill bli uppköpta eller slås samman med en större aktör

Robot
Rykte: EA vill bli uppköpta eller slås samman med en större aktör

EA vill också bli en del av en större familj.

#EA, #NBCuniversial


Medlem

Tycker snarare att EA borde brytas ner i mindre bitar igen.

Medlem

monopol är aldrig bra.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker snarare att EA borde brytas ner i mindre bitar igen.

Släpp lös alla företag och låt dom bli sina egna och låt EA släppa sina massproducerade Fifa spel och NHL spel.

Medlem

Beror väl på deras verkligen egenhändigt fixade dåliga vibbar de flesta? numera får när man ser att EA är inblandat i något, hur många är inte bolagen de köpt och fört till stupstocken, jag har varit med länge och med åren är EA nästan ett skällsord.
Samt att de förlorat Fifa licensen och hur är det med StarWars har de "dribblat" bort den med?
Vilket fall, Fifa med dess mikro eller makro transaktioner lär väl orsaka ett gigantiskt hål i kassan som de nog får svårt att fylla.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Beror väl på deras verkligen egenhändigt fixade dåliga vibbar de flesta? numera får när man ser att EA är inblandat i något, hur många är inte bolagen de köpt och fört till stupstocken, jag har varit med länge och med åren är EA nästan ett skällsord.
Samt att de förlorat Fifa licensen och hur är det med StarWars har de "dribblat" bort den med?
Vilket fall, Fifa med dess mikro eller makro transaktioner lär väl orsaka ett gigantiskt hål i kassan som de nog får svårt att fylla.

haha tror med dom förskt casha ut pga förlust av fifa licensen, hamnar den i rätt händer så kmr dom nog inte vara lika högt värderade längre och kmr nog vara svårt att återhämta sig.

Medlem
Skrivet av cb99:

Beror väl på deras verkligen egenhändigt fixade dåliga vibbar de flesta? numera får när man ser att EA är inblandat i något, hur många är inte bolagen de köpt och fört till stupstocken, jag har varit med länge och med åren är EA nästan ett skällsord.
Samt att de förlorat Fifa licensen och hur är det med StarWars har de "dribblat" bort den med?
Vilket fall, Fifa med dess mikro eller makro transaktioner lär väl orsaka ett gigantiskt hål i kassan som de nog får svårt att fylla.

De har ju bara förlorat namnet FIFA, vilket borde ge minst lika dåliga associationer som EA, de har ju kvar licensen för alla spelare och de flesta av ligorna.

Medlem

Jösses vad alla stora spelföretag vill bli uppköpta efter Microsoft stora activision köp 🤑

Medlem

EA behöver ny ledning.

Medlem

Åter igen som med ubisoft. ”Lars Wingefors” öppnar checkhäftet

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Åter igen som med ubisoft. ”Lars Wingefors” öppnar checkhäftet

Låter mycket tveksamt att Embracer skulle kunna köpa något av dessa företag... snarare MS eller Tencent som kanske är intresserade, av delar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tippar på Disney. EA har ju haft framgångar med deras grejer (oftast iaf), Disney har starkt kapital och har nog mycket att vinna i att ha ett spelföretag att realisera alla deras IP i film och TV framöver.

Medlem

Vilka är de tio största aktörerna rangordnat? Och hur mäts det, är det efter ekonomi, eller antal titlar, antal spelare osv?

Medlem

EA kanske kan slå sig ihop med Epic...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av rosski:

De har ju bara förlorat namnet FIFA, vilket borde ge minst lika dåliga associationer som EA, de har ju kvar licensen för alla spelare och de flesta av ligorna.

Det har du helt rätt i ingen vidare glans över Fifa heller.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Jag tippar på Disney. EA har ju haft framgångar med deras grejer (oftast iaf), Disney har starkt kapital och har nog mycket att vinna i att ha ett spelföretag att realisera alla deras IP i film och TV framöver.

Disneys har väl en räcka med mindre roliga förekomster i media på senare tid, vilken det nu blir får de ha djupa kistor och ösa ur.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av rosski:

De har ju bara förlorat namnet FIFA, vilket borde ge minst lika dåliga associationer som EA, de har ju kvar licensen för alla spelare och de flesta av ligorna.

visserligen, men finns ju ändå chans att licensen hamnar hos typ 2k och dom gör "live service" som blir svår att konkurrera med.

jag menar man skulle ju enkelt kunna slänga in streaming till matcher och massa annan skit för fotbollsnördar i ett seasonpass

Medlem

Jag tänker väl att de gärna gått ihop med Microsoft? De har ju redan fått en hel del titlar i game pass iom EA Play ingår i game pass ultimate.
Microsoft har dessutom resurserna att ta över dem samt förmågan att splitta EA till en himla massa fristående studios.
Men vad vet jag.

Ang varför EA har kvar licenserna för spelarna etc i fifa, är kanske som det var för hockey förr, att det är ett avtal med NHL och ett annat med spelarfacket NHLPA och i fackets avtal ingick spelarna, som ju är det viktigaste. FIFA 95 hade tex namnen på lag och själva fifa i titeln, men alla spelarnamn var påhittade..det var…inte bra.

Skribent
Skrivet av Papphammar:

Ang varför EA har kvar licenserna för spelarna etc i fifa, är kanske som det var för hockey förr, att det är ett avtal med NHL och ett annat med spelarfacket NHLPA och i fackets avtal ingick spelarna, som ju är det viktigaste. FIFA 95 hade tex namnen på lag och själva fifa i titeln, men alla spelarnamn var påhittade..det var…inte bra.

Jag tror till och med vissa spelare i fotbollen sköter sina digitala likheter själva. De var ju tvungen att ta bort Maradona för att det var någon skit om avtalet med hans före detta manager.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det inte lite samma visa inom streaming?
Som när Telia köpte upp TV4-gruppen, Tele2 köpte upp Comhem osv.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

visserligen, men finns ju ändå chans att licensen hamnar hos typ 2k och dom gör "live service" som blir svår att konkurrera med.

jag menar man skulle ju enkelt kunna slänga in streaming till matcher och massa annan skit för fotbollsnördar i ett seasonpass

Jo, fast även om så blir fallet kommer ”ska vi lira FIFA?” i folkmun säkert vara associerat med EA:s spel, oavsett vad det heter, några år till

Medlem

förvånar mig inte om Elon Musk slår upp plånboken.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Jo, fast även om så blir fallet kommer ”ska vi lira FIFA?” i folkmun säkert vara associerat med EA:s spel, oavsett vad det heter, några år till

Jag är ganska säker på att det finns många fotbolls-fans som enbart spelar FIFA och inget annat. Har flera kompisar som köpt konsoler enbart för FIFA och NHL, de spelar inget annat och är ganska säker på att just den demografin är rätt stor inom sportspelen. Dessa kommer nog köpa nästa spel som det står FIFA på fodralet, just för att som du just sa "De vill lira FIFA". De har ingen koll alls på vad som hänt med licensen.

Tänker att det blir lite som när det dök upp ett till Glassbilsföretag som konkurrerade med Hemglass. De kallade sig "Glassbilen" och körde med nästan samma blåfärg på bilarna. Alla kallade ju Hemglass för just "Glassbilen". Var många som ett tag där inte ens visste de var olika företag, "Glassbilen" hade dessutom satt sina tider lite före Hemglass så de stal kunderna innan Hemglass kom.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker att det blir lite som när det dök upp ett till Glassbilsföretag som konkurrerade med Hemglass. De kallade sig "Glassbilen" och körde med nästan samma blåfärg på bilarna. Alla kallade ju Hemglass för just "Glassbilen". Var många som ett tag där inte ens visste de var olika företag, "Glassbilen" hade dessutom satt sina tider lite före Hemglass så de stal kunderna innan Hemglass kom.

Haha så sjukt! Vart fanns detta företag? Riktigt grisigt (men smart) att då även sätta sina tider och dyka upp lite före känns ju nästan som taget ur en komedifilm.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Haha så sjukt! Vart fanns detta företag? Riktigt grisigt (men smart) att då även sätta sina tider och dyka upp lite före känns ju nästan som taget ur en komedifilm.

I bla Luleå.
Minns också Glassbilen. Hemglass "löste problemet" och köpte upp "Glassbilen".
Senare nör jag var äldre vet jag att det dök upp ytterligare en konkurrent. Minns inte namnet men man sa jaha är det en ny glassbil igen.
Den köpte hemglass också upp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

EA känns lite som andra stora företagare; de lever på gamla bedrifter eller licenser som om-produceras i form av re-makes eller uppföljare. Om de blivit av med licenser så undrar man om det finns mycket kvar av intresse....

Skribent
Skrivet av Westrr:

Haha så sjukt! Vart fanns detta företag? Riktigt grisigt (men smart) att då även sätta sina tider och dyka upp lite före känns ju nästan som taget ur en komedifilm.

Skrivet av Molotov:

I bla Luleå.
Minns också Glassbilen. Hemglass "löste problemet" och köpte upp "Glassbilen".
Senare nör jag var äldre vet jag att det dök upp ytterligare en konkurrent. Minns inte namnet men man sa jaha är det en ny glassbil igen.
Den köpte hemglass också upp

Exakt! Detta var i Umeå så vi i norr har en glassmafia i form av Hemglass som köper upp och erbjuder andra glassföretag "beskyddning".


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar