Nytt material till Babylon's Fall skjuts på framtiden, som ska "utvärderas"
om bara en spelare skickar feedback så har feedbacken blivit tvåsiffrig 😁
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Hur kan man få för sig att Game as a Service fungerar? Det är ju extremt få som lyckats, desitiny och om man ska vara snäll GTA Online (alltså snäll med vad game as a service är, att det har lyckats är ju inget att ifrågasätta). Alla andra har totalfloppat. Platinum Games, ni är bättre än så här!
Hur kan man få för sig att Game as a Service fungerar? Det är ju extremt få som lyckats, desitiny och om man ska vara snäll GTA Online (alltså snäll med vad game as a service är, att det har lyckats är ju inget att ifrågasätta). Alla andra har totalfloppat. Platinum Games, ni är bättre än så här!
Jag håller fast vid att GaaS i sig inte är problemet. De flesta spelen som försöker sig på det släpps ofärdiga, trasiga, eller med rentav falsk marknadsföring, och sen måste utvecklaren lägga ett halvår på att panikfixa sin skit. Hade man i stället släppt en fullgod version 1.0 och sedan följt en tät roadmap med nytt content så kan det fungera. Vet inte om det beror på budget eller publishers med releasehets eller båda två.
De som lyckats bäst är väl P2P MMOs som WoW och FFXIV. Mer subscription-GaaS år folket, det verkar leda till kvalitet.
H-How can she slap, kupo!?