Diablo Immortal släpps i veckan - då kan du spela

Robot
Diablo Immortal släpps i veckan - då kan du spela

Kommer till pc och mobiler (eftersom vi har mobiler) på torsdag.

#diablo-immortal


Geeks Gaming

Lär bli att testa. Men har inga förhoppningar. Mobilspel överlag är inget jag lägger tid på.

Medlem

Och så ser vi till att samla så många svenska spelare som möjligt på servern "The Ancients"

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Lär bli att testa. Men har inga förhoppningar. Mobilspel överlag är inget jag lägger tid på.

Vad skönt att du kan spela det på PC också!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad skönt att du kan spela det på PC också!

Ja, detta missade jag helt. Kanske inte blir magplask ändå 😀


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Kajan:

Och så ser vi till att samla så många svenska spelare som möjligt på servern "The Ancients"

Låter som en bra idé!


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Kan någon förklara vad skillnaden är på Diablo Immortal, Diablo 3 och Diablo 4? Vad fyller det för hålrum?

Frilansare

Kommer testa detta. Har något märkligt sug.

Medlem
Skrivet av estling:

Kan någon förklara vad skillnaden är på Diablo Immortal, Diablo 3 och Diablo 4? Vad fyller det för hålrum?

Diablo Immortal ska fylla händelser som sker mellan Diablo 2 och Diablo 3.
Diablo 4 så vet jag inte om de har gått ut med så mycket gällande Lore ännu.

Men tanken med Immortal är iaf att man ska förstå bättre gällande vad som hände efter Baal dog.

Diablo 2 t.ex. förklarade rätt bra ändå hur Diablo kom tillbaka efter Diablo 1 (The Wanderer), medan Diablo 3 tycker jag inte förklarade alls vad som skedde mellan D2 och D3.

Medlem

Vart hittar jag fragzone på Discord?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Installera
Testa
Avinstallera
Gå tillbaka till att spela "You must build a boat"

Skribent
Skrivet av estling:

Kan någon förklara vad skillnaden är på Diablo Immortal, Diablo 3 och Diablo 4? Vad fyller det för hålrum?

Skrivet av Shamanfox:

Diablo Immortal ska fylla händelser som sker mellan Diablo 2 och Diablo 3.
Diablo 4 så vet jag inte om de har gått ut med så mycket gällande Lore ännu.

Men tanken med Immortal är iaf att man ska förstå bättre gällande vad som hände efter Baal dog.

Diablo 2 t.ex. förklarade rätt bra ändå hur Diablo kom tillbaka efter Diablo 1 (The Wanderer), medan Diablo 3 tycker jag inte förklarade alls vad som skedde mellan D2 och D3.

Du får också massa förklaringar till vad som händer alla spelbara karaktärer (hjältar) från 2a. Så jag skulle säga att just loren är väl ett av de starkaste korten i Immortal.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Då det är gratis så skadar det såklart inte att testa, sen skulle man väl få en armor set om man förreggade sig och ett visst antal gjorde det? Bara en sån sak


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Geeks Gaming
Skrivet av mrFluffy:

Vad skönt att du kan spela det på PC också!

Handlar inte om att man kan spela på och eller inte.
Är att det just är ett mobilspel. Oftast inte ett ordentligt spel utan repetition och micro transaktioner.

Medlem
Skrivet av magma:

Vart hittar jag fragzone på Discord?

https://discord.gg/vmSR2A2H

Medlem

Jag önskar att jag ville testa mer än jag gör, men det är svårt då spelet ser ut som Diablo 3...och jag har tröttnat på Diablo 3 för flera år sedan.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Handlar inte om att man kan spela på och eller inte.
Är att det just är ett mobilspel. Oftast inte ett ordentligt spel utan repetition och micro transaktioner.

Mikrotransaktioner kan jag köpa som argument, men repetition? Det är ju ändå Diablo vi snackar om. Somliga menar på att det är den spelserien som uppfann item grinding/farming till viss del, eller åtminstone gjorde det mer attraktivt i västvärlden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

lär nog vänta, blir inte kul när servrarna kommer gå sönder samma minut.

Geeks Gaming
Skrivet av Broshimitsu:

Mikrotransaktioner kan jag köpa som argument, men repetition? Det är ju ändå Diablo vi snackar om. Somliga menar på att det är den spelserien som uppfann item grinding/farming till viss del, eller åtminstone gjorde det mer attraktivt i västvärlden.

Tänker ju mer som sagt på hur mobil spel brukar vara

Medlem

Jag behövde en ny handkontroll oavsett, men nu föll valet på en Razer Raiju Mobile( https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07JHT3NP7 ) när Immortal låg så nära i tiden. Jag har ett ganska avslappnat jobb med en del dötid, så det blir perfekt där.

Medlem

Spela igenom en gång för loren, sen avinstallera då jag inte tål Diablo 3 skiten


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Spela igenom en gång för loren, sen avinstallera då jag inte tål Diablo 3 skiten

nu ska vi inte va såna

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tänker ju mer som sagt på hur mobil spel brukar vara

När man är emot bara för att vara emot 🤗


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nu ska vi inte va såna

Jo


signatur

Spela spel är kul ibland.

Geeks Gaming
Skrivet av mrFluffy:

När man är emot bara för att vara emot 🤗

Är inte emot bara för att. Rena mobilspel är enligt min mening rent skräp. Massiva micro transaktioner, timegates, pay2win och extremt fattiga på content. Dom enda bra mobilspelen som finns är spel som portade från någon annan platform och man måste betala för dom.

Jag ser själv inga problem med Dibalo till mobil. Men kan mer eller mindre garantera att det kommer finnas typ timegate för att låsa upp saker, någon slagt lootbox system.

Medlem

Tack


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag ser själv inga problem med Dibalo till mobil. Men kan mer eller mindre garantera att det kommer finnas typ timegate för att låsa upp saker, någon slagt lootbox system.

Det där kan jag hålla med om. Vi får se hur länge spelet håller, men precis som många andra F2P spel jag spelat så efterfrågar jag en lösning där man låser upp allt content för 4-500 spänn, dvs att man borde kunna köpa spelet för fullpris och sedan få hela spelet, istället för att köpa små extra delar av spelet, vilket jag uppfattar som en riktig energitjuv. Det handlar inte om att jag är snål. Tvärtom så skulle troligen spelföretagen göra mer pengar på mej genom denna lösning istället för microtransaktioner då jag oftast försöker grinda så jag slipper köpa något i butiken. Är grinden för stor så slutar i regel spelen att spelas av mig, vilket inte kan ses som något positivt för varken mej eller spelföretaget.

Nu fattar jag att jag inte är målgruppen för dessa spel och att en beroende spelare troligen kan lägga ut mer pengar på ett sånt här spel, än vad 4-5 fullpris-spel skulle gett i inkomst, så tyvärr tror jag inte det kommer ändras.

Aja, gratis är iaf gott så jag skall definitivt testa det 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Är riktigt pepp! Alltid velat ha ett mobilspel som är.värt att spela. Och som grädde på moset så går de lira på PC också! Plus att det ser riktigt tight ut!
Ingen tjurgubbe här inte!;)

Medlem

Åh det kommer till pc. Dont you guys have graphics cards?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Installera
Testa
Avinstallera
Gå tillbaka till att spela "You must build a boat"

Nu köpte jag you must build a boat tack vare dig så jag hoppas för gudarnas skull att det är bra 😎


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

12
Skriv svar