Snabbkollen - Spelar du free to play-spel?

Robot
Snabbkollen - Spelar du free to play-spel?
Medlem

Ptja just nu Diablo Immortal på luren. Även lite clash of clans. Annars på dator är nog Dota ett av de spel med flest timmar på mitt steamkonto. Även lite Path of exile. Så ja, absolut.

Medlem

Spelar en del Fortnite så blev en röst på Ofta. Annars blir det inte så mycket F2P.

Medlem

Är väl ganska omöjligt att skippa F2P spel numera om man gillar multiplayer. Några av världens mest aktiva och bästa spel i deras kategorier är F2P. Fortnite, Apex Legends, Dota, League of Legends, Path of Exile, Guild Wars 2 (bara grundspelet men ändå) med mera.

Själv har jag spelat F2P spel sedan tidigt 2000-tal, speciellt under tidigt 2000-tal då jag hade en otroligt dålig dator, så kunde bara spela Runescape, Flyff, Maple Story, Endless Online och andra F2P spel under den tiden.

Medlem

Har hittills aldrig spelat ett spel som är free-to-play och aldrig känt något större behov av att göra det. Hoppas att den dagen aldrig kommer.

Medlem

Den stora frågan är "hur mycket pengar du lägger på ett F2P spel?"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Quake-konnässsör

Spelar Warframe

Medlem

Jag är nog ganska likgiltig vad gäller B2P och F2P. I båda fallen kan jag känna mig lika intresserad oavsett betalmodell. Det som får mig att sky undan är om betalmodellen är aggressiv eller P2W.

Typ Path of Exile, Warframe, Apex Legends, Hearthstone, Call of Duty Warzone är exempel på F2P-spel med en bra betalmodell.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

på datorn typ aldrig, men på mobilen relativt ofta.

Medlem

Spelar bara ett Free to play spel men å andra sidan så spelar jag det ganska mycket.
Hearthstone Battlegrounds.
Faktiskt den enda dela av Hearthstone som verkligen är Free. Finns ett battlepass men det kan köpas med ingame gold och gör du bara dina daily/weekly quests (som kan göras i Battlegrounds) så får du ihop mer på en period än vad passet kostar. All andra microtransactions är kosmetika och ganska tråkig sådan.

Medlem

Visst. Framförallt Brawl Stars på mobilen, plus lite Clash Royale och nu Diablo.

Hemma kör kidsen Fortnite och jag kör World of Tanks.

Medlem

Det händer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelar Genshin av och till, men nästan enbart på PC/PS5. Tycker upplevelsen på mobil är hemsk.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Blir CoD:Warzone titt som tätt. Har vänner på både konsol och PC, då passar Warzones crossplay perfekt för att alla ska kunna spela tillsammans.

Finns inte så mycket annat om vi vill lira ihop. Hoppas på fler alternativ i framtiden.

Testpilot

Pokémon GO enbart.

Geeks Gaming

Körde Dota 2, Warframe och warthunder innan. Men kände bara efter en Dota match som vara nästan 1 och halv timme och man förlora så va de slöseri med tid.
Warthunder har jag kommit till den Tier där dör du en gång så går du minus i kassan även om du är bäst i laget. Så la ner de.

Warframe tröttna jag bara på.

Medlem

Kör periodvis en hel del Hearthstone så det blev ett "ofta"-svar.
I övrigt är det inte så mycket F2P, spelar sällan multiplayer där det just nu är populärt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Inte så mycket nuförtiden men mycket Dota och Path of Exile förut. Även flera gratis-spel på epic men det är väl inte riktigt samma sak

Medlem

Path of Exile. Hysteriskt bra f2p-modell. Är gratis att köra, inget P2Win över huvud taget men utrymme i stashen måste man pröjsa för och är nästintill ett måste om man vill spendera någon längre tid i spelet.

Medlem

Warzone och Rocket League (som jag köpte innan det gick F2P).

Tycker Warzone har en helt okej betalmodell, men ibland märker man att de justerar XP-gain så det t.ex. går långsammare att levla och låsa upp tillbehör till bössorna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har egentligen bara spelat 3 f2p:
Hearthstone, funka helt ok utan att dynga in en massa cash, köpte dock expansionerna men det var mest för äventyren var roliga sluta spela dock utan orsak.
Pokemon Go, funkar också utmärkt helt f2p, fast vännerna här på FZ gör att raidpassen tar slut snabbt på onsdagar dock till det goda ändamålet.
Diablo Immortal funkar bra också f2p OM man inte intresserar sig för pvp, ligger på lvl 56 nu eller nåt och tuggar pve och har inte spenderat en krona och tänker inte göra det OM det inte kommer någon expansion eller liknande. Har inget behov av PvP i såna spel heller för man vet inte vem man spelar MED eller MOT.

Körde Angry Bird 2 men nä
Testa nåt annat lir också men det blev avinstallation ganska snabbt.
Plant vs Zombies funkade också men har väl blivit lite med ekonomi där också har jag för mig.

Medlem

Borde kräva så mycket mer av F2P spelen vad gäller fuskare. Eftersom man inte kommer till rätta med cheaters i något spel så får man väl börja från ett annat håll. I sverige har vi Bank-ID, kräv en verifiering av det. Finns liknande tjänster världen över så det är lösbart. Inte en hel lösning men en annan lösning än den idag som inte är en lösning alls. Ett konto per "bank-id". Då blir det plötsligt mycket mer besvärligt varje gång man bannas. Inte bara /care och skapa nytt konto.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mest mobilspel för att döda lite tid men betalar aldrig för något. Spelen är designade för att jag ska tröttna på dom så är ingen idé att investera pengar i dom.

Medlem

Heroes of the storm nästan varje dag. Inte lagt en krona på spelet men tusentals timmar.

De klart bästa F2P spelen är ju de som inte är P2W - Team fortress 2 är ett annat bra exempel även om jag köpte det innan det blev gratis

Medlem

Kör en hel del Rogue Company! Perfekt att köra med kompisarna och funkar väldigt bra cross-platform. Ganska enkelt i sitt upplägg och bara kosmetisk lull-lull man kan betala för.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Destiny 2 är tekniskt sett Free 2 Play men tänker inte räkna det som det. Snarare Free 2 Try. Och jag köper ju faktiskt expansioner och säsonger åt det så känns inte så värst F2P för min del.

Annars är det väl League of Legends och Genshin Impact som gäller som faktiskt är F2P för min del då jag inte lägger ett öre på de längre.

Medlem

Spelar för tillfället Diablo Immortal, så ja det händer emellanåt.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Har väl spelat pokemon go sedan 2019, men gratis spelar jag inte jag brukar köpa saker varje månad. Pokemon kan bli lite dyrt vissa månader när det är bra event och intressanta raids men långt ifrån Diablo Immortals nivåer.

Medlem

Enda jag lirar är Apex men dock bara cosmetics där inget p2w

12
Skriv svar