18:00 - Bethesda och Microsoft/Xbox visar sin line-up! Uppesittarkväll med FZ!

Robot
18:00 - Bethesda och Microsoft/Xbox visar sin line-up! Uppesittarkväll med FZ!

Får vi äntligen se Starfield-gameplay, eller blir det kanske någon helt ny utannonsering? Häng med oss live!

#Bethesda, #e3, #microsoft, #uppesittarkväll, #xbox


Medlem

Självklart kommer de visa Starfield. Men det är inte det som kommer vara intressant. Det är vad som eventuellt inte finns med i läckorna, nytt oannonserat, som kommer vara intressant. Det är väldigt skralt utbud till Nya generationens konsoler och Pandemin har flyttat fram en hel del releaser redan. Till PC ser det bättre ut naturligtvis, om man klarar av att spela annat än Trippel A.

Medlem

Ett nytt (och bra) Fallout tack! Med ny spelmotor.

Frilansare
Skrivet av niclas_mif88:

Ett nytt (och bra) Fallout tack! Med ny spelmotor.

Hörde ett väldigt löst rykte om en Fallout 1-remake. Men det var så löst att vi inte ens funderade på att publicera det. Men det vore intressant, om de behöll perspektivet!

Medlem

Vad kan man hoppas på förutom Starfield gameplay?

Awoved eller Fable gameplay? Troligen inte. Det är för tidigt. Kanske en Quake trailer?


signatur

Memento Mori

Medlem

Senast Tod fick frågan om Fallout så nämndes det att det fanns ett ensidigt dokument med punkter om vad de vill göra, det var allt som existerade under projektet.
Efter Starfield så är nästa Elder Scrolls näst på tur, så Fallout kommer nog inte ut före 2028 enligt mina gissningar.

Med det sagt så skulle var vara riktigt trevligt med remakes eller remasters på Fallout 1 och Fallout 2.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hörde ett väldigt löst rykte om en Fallout 1-remake. Men det var så löst att vi inte ens funderade på att publicera det. Men det vore intressant, om de behöll perspektivet!

Oj oj oj. Finns det inte lösa rykten om remakes av Morrowind och Oblivion också? Då skulle jag gå i småbitar.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kommer bli mäktigt event!

Frilansare
Skrivet av Aletheides:

Självklart kommer de visa Starfield. Men det är inte det som kommer vara intressant. Det är vad som eventuellt inte finns med i läckorna, nytt oannonserat, som kommer vara intressant. Det är väldigt skralt utbud till Nya generationens konsoler och Pandemin har flyttat fram en hel del releaser redan. Till PC ser det bättre ut naturligtvis, om man klarar av att spela annat än Trippel A.

Håller med. Hoppas verkligen på något helt nytt att längta efter. 2023-2024 kan bli galet om världen sköter sig och int ställer till med mer skit.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Awoved eller Fable gameplay? Troligen inte. Det är för tidigt. Kanske en Quake trailer?

Känns ju som Quake som varumärke är stendött. Det hade sin glansperiod för 20 år sedan. Spelade om remaken på Quake 1, som jag tyckte var bra, men efter bara ett par dagar så fanns det knappt nån som spelade multiplayer kvar.
Det är nåt för oss äldre, men för dagens ungdomar är Quake bara nåt gammalt spel från förr.

Medlem

Som man har väntat på detta! Starfield känns ju som en självklarhet att det visas upp. Hoppas även på att få se lite av Fable och Perfect Dark.

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Ett nytt (och bra) Fallout tack! Med ny spelmotor.

Jaaa ett Fallout 5 bara med single-player som utspelar sig i New York eller kanske Los Angeles
(säger någon som just nu har 862 timmar i Fallout 4)


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Håkan:

Känns ju som Quake som varumärke är stendött. Det hade sin glansperiod för 20 år sedan. Spelade om remaken på Quake 1, som jag tyckte var bra, men efter bara ett par dagar så fanns det knappt nån som spelade multiplayer kvar.
Det är nåt för oss äldre, men för dagens ungdomar är Quake bara nåt gammalt spel från förr.

Sant. Jag skulle föredra ett nytt Heretic, eller seriösa återupplivningar av Dark Forces, Jedi Knight, Return to Castle Wolfenstein eller Enemy Territory: Quake Wars, men det kommer ju aldrig att ske, så då kan de lika gärna låta också Quake multna på historiens sophög.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ge mig mer Starfield!

Medlem

Showen kommer vara 95 minuter lång! https://twitter.com/aarongreenberg/status/1535374771541532673

Lite rykten jag läst som florerar, sanningshalten är oklar självfallet:

  • Fable och Perfect Dark kommer inte vara med under showen.

  • Hideo Kojima kommer visa något under showen, något slags samarbete med Xbox/Microsoft.

  • Starfield kommer vara en stor del av showen. Långt demo, 10-15 minuter.

  • Hollow Knight: Silksong kanske visar sig och är dag 1 på Gamepass.

Hoppas på en hel del överraskningar och en storlagen show.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vågar man hoppas på några Activision Blizzard spel till game pass? Hoppas även att det kommer mer info om FSR 2.0.

Medlem

Jag hoppas på nån glimt eller info om TES 6!


signatur

Snusar till varje pris!

Testpilot
Skrivet av Fezk:

Showen kommer vara 95 minuter lång! https://twitter.com/aarongreenberg/status/1535374771541532673

Lite rykten jag läst som florerar, sanningshalten är oklar självfallet:

  • Fable och Perfect Dark kommer inte vara med under showen.

  • Hideo Kojima kommer visa något under showen, något slags samarbete med Xbox/Microsoft.

  • Starfield kommer vara en stor del av showen. Långt demo, 10-15 minuter.

  • Hollow Knight: Silksong kanske visar sig och är dag 1 på Gamepass.

Hoppas på en hel del överraskningar och en storlagen show.

Hiddes nya och Silksong räcker gott för mig

Skribent

Jag vill ha en ordentlig Starfield-genomgång – alltså "här är ett 15 minuter långt uppdrag från spelet" snarare än bara en hopklippt gameplay-trailer på några minuter.

Fable tror jag inte är redo att visas upp. Jag tror inte på en gameplay-trailer för Avowed, men kanske någon form av story-trailer?

The Elder Scrolls 6 lär det inte bli något av – tror att de håller på det tills Starfield är släppt, så att den ena hypen avlöser den andra.

Hoppas även innerligt att Hollowknight: Silksong får en ny trailer med ett släppdatum.

Medlem

Vore kul om man fick veta mer om det påstådda detektivspelet som Obsidian ska jobba på.

Medlem

”Vänta tills nästa E3”


signatur

Specs: PS5

Medlem

Väldigt lösa rykten florerar om något gällande Banjo-Kazooie... Remaster, remake, reboot... Vem vet? Kanske inte något av det.

Medlem

Jag tror det kan bli en del japanska inslag.

Final Fantasy 7 Remake borde väl till slut dyka upp på Xbox.

Det Stadia-exklusiva spel Kojima höll på med ryktas ha återuppstått hos MS.

MS har betalat rejält med pengar till Sega de senaste åren så kanske visas några nya spel upp här. Nästa spel från Yakuza-studion kanske?

It's not a lake, it's an ocean

Som vanligt är känslan: upp till bevis.

Gameplay, gameplay, gameplay är vad jag vill se. Och mer än gärna en överraskning. Allt Xbox-relaterat tenderar att läcka i förväg.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Sjukt pepp! Självklart är starfield det största jag väntar på att få se. Hoppas även på lite mer om Avowed och kanske lite mer info om Fable även om det inte är gameplay. Det vore också kul med lite Diablo 4-nyheter. Sen kanske lite stalker 2, outer worlds 2, forza motorsport, wolfenstein 3, plague tale 2, Indiana Jones osv. Finns många spännande spel i pipen som vi vet väldigt lite om, vore kul att få lite datum och gameplay. Gärna några helt nya spel som inte är tio år bort också.

Medlem

Detta är vad jag hoppas på.
Hoppas utvecklare nu efter 2 år in i denna generation vågar ta klivet bort från cross-gen.
Att de visar mer gameplay från spelen och minimalt med cinematics.
Att microsoft chockar alla med ett AAA- spel som kan laddas hem NU på gamepass.
Nya ej visade utannonseringar.

Medlem

Det enda jag hoppas på är en ny episod till Quake 1! Kan visserligen spela alla de inofficiella nivåer som släpps nästan dagligen, så jag har allt att göra. Men der är ändå något speciellt med att det är officiellt. Samt att den senaste fick mig verkligen att tappa hakan för hur snyggt det var samt väl komponerat ren spelglädje! Upp till bevis nu!

Men visar dom Heretic 3 eller ett nysläpp likt Quake på Heretic 1 så tackar jag inte nej 😁


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Har läst och hört att det bara kommer vara Gameplay på alla trailers och att alla, som kan, 23 studios ska vara med. Om ca 8h vet vi. Plus att Extended bara kommer vara nya andra Gameplay trailers. 😎 Det ser extremt ljust ut.

Medlem

Kan man hoppas få info om att ubi play ska ingå i Game pass idag?? Vore najs. Jag har ofta skitkul i ubispel i typ 10h sen växer dom för stora och blir för skvalpiga så orkar inte mer. Helt perfekt för Game pass

Sen vill jag precis som många andra se mer starfield, fabel och allt vad det nu är. Men mest sugen är jag ändå på att få korka upp en kall och mysa lite med alla härliga Effsätor Familjen är schasad ur huset

Medlem
Skrivet av Bereadytocry:

Vågar man hoppas på några Activision Blizzard spel till game pass? Hoppas även att det kommer mer info om FSR 2.0.

Har köpet gått igenom så borde alla deras spel komma på gamepass då Microsoft har väl alla sina egna spel där?

Själv hoppas jag på ett nytt Ori spel.

123
Skriv svar