Detta är Starfield – äntligen får vi gameplay!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kollade igenom gameplay trailern igenom och måste säga att detta ser för jäkla coolt ut alltså. Jag hoppas verkligen det levererar upp till hypen.

Är det någon som vet om det kommer VR stöd till detta med? Då börjar vi verkligen snacka !

Känner också "mer hype" när jag kollade genom en gång till, första gången kändes lite "meh" men det känner jag rätt ofta när man kollar trailer efter trailer. Man blir "mätt"

VR-stöd, ja Bethesda är inte främmande för VR så det skulle ju finnas en möjlighet även fast SkyrimVR och (vad jag hört Fallout 4) behövs moddas en hel del för att det ska kännas som ett "modernt VR-spel". Kanske blir samma för Starfield


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av landahl:

Då är det bara att strunta i spelet helt enkelt. Själv tyckte jag det såg underbart ut.

Så är det, Another man's trash.

Medlem

Gnäll gnäll.
Det är inte ett färdigt spel.
---------------------------------------------------------------

Kul med nya spel
Bra med många planeter och stor värld.
Mycket story och lore låter bra!!!

Medlem

Trailern i 4K gav spelet mer rättvisa än den rätt lågt upplösta varianten jag såg under presentationen. Antar att spelet fortfarande nyttjar samma motor från föregående spel (en modifierad sådan), med tanke på att karaktärsmodelleringen påminner starkt om Fallout 4. Ska dock bli skoj att testa, förhoppningsvis blir man överraskad över hur bra spelet ändå är, även om första intrycket inte gav mersmak.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Funderade lite på vad är egentligen berättelsen i spelet? Finns det någon sådan eller ska man bara hoppa runt på olika planeter och utforska?

Ett stort fokus i trailern var just en av huvudberättelserna. Att söka och lösa mysteriet med artifakterna av okänt ursprung.

Medlem

Var inte mycket att hänga i grannen. Såg redan gammalt ut. Släpps inte till PS ändå visserligen. Ska bli kul att se hur grovt dom tabbar sig denna gången.

Testpilot
Skrivet av Fulci:

Ett stort fokus i trailern var just en av huvudberättelserna. Att söka och lösa mysteriet med artifakterna av okänt ursprung.

Tack, jag får nog kolla om trailern igen

Hoppas på lite 2001 A Space Odyssey vibbar då!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tack, jag får nog kolla om trailern igen

Hoppas på lite 2001 A Space Odyssey vibbar då!

Som jag förstår det hittar man en själv i början, och Constellation gruppen har hittat en tidigare (mannen man pratar med i trailern). Sen pratar man med en handelsman lite senare i trailern som också har en, och det finns bilder från utgrävningar där de verkat hitta något som ser annorlunda ut (kuberna) men som verkar kopplat till artefakten.

Medlem

Jag är glad att det inte är exklusivt till Xbox. Inte den typ av spel jag skulle vilja lira med handkontroll. Får hoppas att Mods fixar defekterna som vi alla vet finns i Bethesda spel baserade på creation engine. Så PC blir den självklara plattformen att köra spelet på.

Medlem
Skrivet av Fulci:

IGN har gjort en intervju med Todd som släpps imorgon.
https://twitter.com/dmc_ryan/status/1536468794385633280

Om jag förstår det rätt visas intervjun idag, direkt efter Xbox Games Showcase Extended 2022 som startar kl 19.00.

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Om jag förstår det rätt visas intervjun idag, direkt efter Xbox Games Showcase Extended 2022 som startar kl 19.00.

Tack för info. Tweeten verkar gjord precis vid midnatt och han menar idag.

Medlem
Skrivet av eld:

Ingen, inte ens bethesda som ens pratat om detta:

https://i.imgur.com/RuETlal.png

Och på grund av hur rymdskepp är uppbyggda i spelet så har vi interiors för allt, plus rymdstationer som inte ens nämndes.

Varje rymdskepp blir en liten mini-dungeon.

Hoppas det betyder att fiendeskepp inte bara exploderar direkt utan att man kan ge dem motorstopp och sen borda för att sno deras saker!

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Hoppas det betyder att fiendeskepp inte bara exploderar direkt utan att man kan ge dem motorstopp och sen borda för att sno deras saker!

Yep! är ganska säker på att detta är en grej, i videon ser man diverse skepp explodera utan att försvinna.

Och att vara pirat har de redan sagt att man ska kunna vara, så förväntar mig spännande bordningar av rymdskepp, säkerligen i zero gravity också!

Medlem

Nog ser det bitvis väldigt stelt ut, och känna inte riktigt som dom tog motorn in i någon next-gen(current Gen) fas.

Men det ser fortfarande bra ut och tror det här kan stilla en del av star citizen suget som är många år bort från någon vettig release.

Kan tänka mig att bland dom första moddarna någon lär jobba på kommer vara co-op/multiplayerläge

Medlem
Skrivet av eld:

Yep! är ganska säker på att detta är en grej, i videon ser man diverse skepp explodera utan att försvinna.

Och att vara pirat har de redan sagt att man ska kunna vara, så förväntar mig spännande bordningar av rymdskepp, säkerligen i zero gravity också!

Zero gravity visade de i någon video-snutt i presentationen så det är definitivt inne! Det hade också varit riktigt coolt om man kunde smyga sig in i skepp utifrån om man "EVA" till dem..

Medlem
Skrivet av Kotz:

Gnäll gnäll.
Det är inte ett färdigt spel.
---------------------------------------------------------------

Och det lär det inte heller vara vid release, eller ens ett år efter release. Vi har ju svart på vitt hur Bethesda genom åren släppt trasiga och ofärdiga spel som moddarna får laga åt dem.

Avstängd

Jag är överlag positivt, om än försiktigt positivt inställd till Starfield. En sak jag saknde i den gameplayn man fick se var blood & gore.. såg rätt tort ut så borde det inte vara, utan hellre som FNV.

Medlem
Skrivet av General White:

Jag är överlag positivt, om än försiktigt positivt inställd till Starfield. En sak jag saknde i den gameplayn man fick se var blood & gore.. såg rätt tort ut så borde det inte vara, utan hellre som FNV.

Ja gore har alltid varit en rolig del av drras spel.
So att förvara huvuden som trofér i sitt hem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas det blir bra, ser framemot en ursäkt att köpa Xbox igen! Finns plats brevid PS5an

Medlem

Todd från Bethesda sa nyss att man inte kan flyga och landa själv på planeter i Starfield. Rymden är en del och på planeter är en del. Det är från en intervju på IGN streamen. Här är en sammanställning av KingJTheG
https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/vcbto6/highlights...

Medlem

Tyckte det såg bra ut. Detta blir att införskaffa till Series X vid release.
Kommer dock inte besöka alla 1000 planeter, så mycket fritid har jag inte 🫣😁.

Medlem

Flygstriderna såg ut att ha potential.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det fanns ju flera scener i first person utan UI också? Förstår inte hur man kopplar det till att 3rd person ska vara "horribelt". Det kan vara dåligt, får se närmare eller vid release.

Kom på att man sannolikt ser 3rd person combat i zero-G scenen också.

De har inte gjort ett enda spel med vettigt UI eller stöd för 3rd person. Spelet börjar i 1st person, så baserat på årtionden av spel, så kommer deras 3rd person vara horribelt. Jag har gärna fel, men fruktar jag har rätt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De har inte gjort ett enda spel med vettigt UI eller stöd för 3rd person. Spelet börjar i 1st person, så baserat på årtionden av spel, så kommer deras 3rd person vara horribelt. Jag har gärna fel, men fruktar jag har rätt.

Jag tycker i och för sig inte att det är horribelt, men att det kan göras bättre. Sen är många UI alldeles för påträngande, vill se fler minimalistiska UI som presenterar information av vikt när den behövs och på ett sätt som inte stör.

Skriv svar