Diskutera - Var tycker du att Fallout 5 ska utspelas?

Robot
Diskutera - Var tycker du att Fallout 5 ska utspelas?

Vi kan väl få drömma lite fram till 2030-någonting?

#diskutera, #fallout-5


Quake-konnässsör

Om det följer gränserna inom the USA, så kanske Hawaii skulle vara rätt trevligt... Eller varför inte Alaska

Medlem

I framtiden.


signatur

IDKFA

Medlem

ja något tropiskt ställe skulle vara lite balltz. Tänker mig som typ Dead Island var fast då var det med zombies. Kanske kan funka för ett fallout också.

Medlem

Atlantis.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kurrekurreduttön, annars får det va.

Medlem

I Lilleputt-land där allt som har med 50-tals stil är förbjudet och pip-boy är antikrist och får inte nämnas vid namn och kapsyler inte syns till så långt ögat når.

Medlem

Rätt så tidigt att tänka på det eller
Kanske kommer före 2035 om vi har tur

Själv så skulle jag vilja ha något utanför USA


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

sverige, stockholm


signatur

//monster

Medlem

Seattle. Vid havet. Dramatiskt landskap.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Skåne. Det skulle alla tycka om!

Medlem

Arizona, eller varför inte Utah med lite galna mormonsekter.

Medlem

Guam eller Amerikanska Samoa vore nice, något av USAs ö-territorier. Fastlandet är uttjatat.

Medlem

Min första idé var av någon anledning Tierp så vi kör på det 💪 Blir en rätt liten karta men så länge innehållet är bra så gör det ju inte så mycket 🤷

Medlem
Skrivet av necrolock:

Arizona, eller varför inte Utah med lite galna mormonsekter.

Testat wasteland 2?

Medlem

New York kanske, hintades lite om det i fallout 4.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det kinesiska perspektivet hade varit intressant. Och Beijing planerades tydligen dyka upp redan i Fallout: Extreme, innan det spelet lades ner. Nackdelen är dock att man går miste om den karaktäristiska, amerikanska 50-talsestetiken.

Medlem

San Francisco, Seattle, Los Angeles.

Men tyckte Boston var grymt i FO4

Medlem

Chicago vore trevligt , eller varför inte New Orleans ?
Chicago finns i alla fall nämnt i tidigare spel.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Känns som att det är på väg att bli verklighet innan nästa del möjligen släpps, således önskar jag att fallout 5 utspelas i en fiktivt värld.

Medlem

Jag är inte superhaj på geografi i USA och kanske inte loren heller, men Colorado har jag länge tänkt skulle passa.. Så grymt som snölandskapet var i Skyrim skulle jag verkligen vilja ha lite snö i Fallout! Colorado kan väl ha både snö och sol samtidigt - Rocky mountains?

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag är inte superhaj på geografi i USA och kanske inte loren heller, men Colorado har jag länge tänkt skulle passa.. Så grymt som snölandskapet var i Skyrim skulle jag verkligen vilja ha lite snö i Fallout! Colorado kan väl ha både snö och sol samtidigt - Rocky mountains?

Då borde du spela Wasteland 3

KoP
Medlem
Skrivet av almblad:

Om det följer gränserna inom the USA, så kanske Hawaii skulle vara rätt trevligt... Eller varför inte Alaska

Om jag inte minns fel så finns det en expansion till Fallout 3 som heter Operation Anchorage där man kutar runt i Alaska, så det har dom redan nosat på.

Personligen så tycker jag New York vore en frän setting. Många trevliga landmärken och ett vidsträckt tunnelbanenät att springa runt i.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Testat wasteland 2?

Testade det lite, men har svårt för topdown isometriska rpgs tyvärr.

Medlem

Borås med omnejd!

Medlem
Skrivet av svampfan:

Min första idé var av någon anledning Tierp så vi kör på det 💪 Blir en rätt liten karta men så länge innehållet är bra så gör det ju inte så mycket 🤷

I USA har de sina flyover states. I Sverige har vi Tierp.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Märks att det är många i tråden som tullat på nubben. ^^

Detroit med omnejd hade varit lite intressant då det var en tämligen betydande industristad under 1900-talet, går säkert att göra retrofuturistisk postapokalypssetting av som passar som handen i handsken. Seattle (som nämnts, bl.a. nedan) är likaså en intressant kandidat. Kalifornien blir väl lite tjatigt efter Fallout och Fallout 2, och NV som utspelar sig i Nevada precis på gränsen till Kalifornien. Wasteland och Wasteland 2 är ju också i ungefär samma trakter.

Skrivet av Miindz:

San Francisco, Seattle, Los Angeles.

Men tyckte Boston var grymt i FO4

San Francisco och Los Angeles har vi besökt i Fallout tidigare.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mexico city


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Medlem
Skrivet av heady89:

Näh, det blir lite väl mycket fiktion och hittepå för att förvandla ett utopiskt potatissamhälle till nedgången ödemark.

123
Skriv svar