Diskutera - Var tycker du att Fallout 5 ska utspelas?

Medlem

tycker det är intressantare med NÄR det ska utspela sig. själv är jag ganska trött på fallouts som utspelar sig "när allt har lagt sig". hade varit kul med ett som utspelar sig precis efter bomberna, eller före och precis efter, när allt är total kaos och ingen vet vad som kommer hända. antingen det eller långt senare, under återuppbyggnaden. dvs. när allt börjar se ut "som vanligt" igen, inte bara massa shanty towns och settlements, och hur hela den biten skulle hanteras med power vacuums och alla olika fraktioner som uppstått.

Medlem

Fallout: Göta kanal.
"Skilsmässodike med en härdsmälta"

Medlem

Fallout: Värmland
Raggargäng och utbrända pilsnerhäckar, dansbandsprofeter mässar för sina sektmedlemmar, avvecklad kärnvapenbunker i Torsby, blinda kannibaler från gruvorna och skogsrået som lurar in dig i snårskogen.

Ett sönderbombat Karlstad ligger i ruiner vid kanten av den numera torrlagda Vänern. Staden kontrolleras av en utbrytargrupp från Karlstad kommun och det fria folket, som ständigt ligger i strid.

Det sägs att det finns vatten i Töcksfors, men efter norrmännens invasion har dammar och kanaler byggts upp för att leda om vattnet till norge, området är dock otillgängligt då norska armén patrullerar området.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag vet att många amerikaner hävdar att USA är så varierat att man kan nästan prata om olika länder i samma nation, men ärligt talat, för en svensk känns USA ganska likt var det än är.

Så jag tror ingen på FZ faktiskt bryr sig nämnvärt om var nästa Falluot utspelat sig. Därmed inte sagt att det inte är underbara spel.

Därför säger jag Uppsala.

Där tror jag du har HELT fel! Känns som att denna communityn gång på gång visar hur mycket vi faktiskt älskar spel och "krimskrams" runtomkring spel. Från stort till smått! Om allt, alltid.

För övrigt hade jag också gillat om det var Miami eller Hawaii! =D vore riktigt ballt att springa runt bland i ett framtida Honolulu =P

Medlem

Känns som vilken stad det än är så kommer det se ut ungefär som det brukar


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Fallout: Värmland
Raggargäng och utbrända pilsnerhäckar, dansbandsprofeter mässar för sina sektmedlemmar, avvecklad kärnvapenbunker i Torsby, blinda kannibaler från gruvorna och skogsrået som lurar in dig i snårskogen.

Ett sönderbombat Karlstad ligger i ruiner vid kanten av den numera torrlagda Vänern. Staden kontrolleras av en utbrytargrupp från Karlstad kommun och det fria folket, som ständigt ligger i strid.

Det sägs att det finns vatten i Töcksfors, men efter norrmännens invasion har dammar och kanaler byggts upp för att leda om vattnet till norge, området är dock otillgängligt då norska armén patrullerar området.

Det finns i get att slåss för där. Den enda resurs de har är dåligt kaffe.

Medlem
Medlem

I världens största stad. Tokyo. Hade varit riktigt fett att ha stadsruiner och massiv stad att utforska.

Medlem

Jag tror att det kommer finnas möjlighet till en ganska stor spelvärld när vi kommer hit de kan nog skapa upp en ganska stor del av USA vilket innebär en möjlighet till variation i terrängen jag hoppas på Snö skog ängar gräs till öken som exempel med ett antal stater kan vi få den här variationen i miljön. Att det kommer vara i USA det är jag väldigt övertygad om.

123
Skriv svar