Hypen fortsätter! Chris Pratt menar att hans Mario är "olikt något du hört tidigare"

Robot
Hypen fortsätter! Chris Pratt menar att hans Mario är "olikt något du hört tidigare"

Vi tror det när vi hör det.

#super-mario


Medlem

Känns som det bara kommer vara en ironisk/sarkastisk röst.

eld
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Känns som det bara kommer vara en ironisk/sarkastisk röst.

Yep, trenden i dessa nya filmer: detective Pokémon, sonic etc.

Kommer vara Chris Pratts persona i Marios kropp

Medlem

Jag menar... det är ett helt meningslöst påstående...

Medlem

Mycket snack, lite verkstad.

Medlem

Men alltså... jag som var lite hoppfull inför den här filmen för någon B-kväll med live-action skådisar. Hoppas den blir bra ändå men... man kan ju tycka att just eftersom det är en animerad film då så borde det väl vara lättare att faktiskt få till en lik röst. Vem tusan anstränger sig för att inte låta som karaktären man ska spela? xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av eld:

Yep, trenden i dessa nya filmer: detective Pokémon, sonic etc.

Kommer vara Chris Pratts persona i Marios kropp

Men Pikachu har ju typ aldrig haft en talröst så att säga och låg inte Sonics röst hyfsat nära det vi hört från röstskådespel tidigare? Jag har ingen koll på Sonic men det lilla jag hört kändes inte udda för karaktären.

Det hade kunnat bli kul med en komediröst typ men... hmm... vi får se. En del av mig hoppas att det enda vi hör är Chris Pratts inre monolog medan hans faktiska ljud är "Wah!", "Wappaaaa!", "Eurgh" och "Ya-hooo!"


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

eld
Medlem
Skrivet av Proximately:

Men Pikachu har ju typ aldrig haft en talröst så att säga och låg inte Sonics röst hyfsat nära det vi hört från röstskådespel tidigare? Jag har ingen koll på Sonic men det lilla jag hört kändes inte udda för karaktären.

Det hade kunnat bli kul med en komediröst typ men... hmm... vi får se. En del av mig hoppas att det enda vi hör är Chris Pratts inre monolog medan hans faktiska ljud är "Wah!", "Wappaaaa!", "Eurgh" och "Ya-hooo!"

Handlar Inte så mycket rösten, men personligheten på karaktären. Sen är jag såklart redo att säga att det inte var en dålig idé, men en trend är det!

Men som du säger, Sonic var nära sin karaktär, picachu är nog vad de vill följa.

Vilken "hype"?

Medlem

På vilket sätt är det en hype att "Chris Pratt menar att hans Mario är "olikt något du hört tidigare"

Låter snarare som ett hot.


signatur

Ultrazine

Medlem

Paulie i Sopranos bör vara en stark inspiration om detta ska gå vägen.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

One
Medlem

Vi får se! Han kanske gör en liten flicka eller en gammal gummas röst? En Australiensisk mario? Aja något kommer det fucka up det är givet

Skrivet av One:

Vi får se! Han kanske gör en liten flicka eller en gammal gummas röst? En Australiensisk mario? Aja något kommer det fucka up det är givet

It's a me mario mate 🤣

Medlem

Vem bryr sig om Chris Pratt när man kan höra den svenskdubbade versionen där Ulf Elfving gör rösten som Mario?
Ingen skulle jag tro.

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Vem bryr sig om Chris Pratt när man kan höra den svenskdubbade versionen där Ulf Elfving gör rösten som Mario?
Ingen skulle jag tro.

Jag tror faktiskt att Uffe Elving är med och coachar Pratt. På så vis får vi även den svenska dubben mycket snabbt.

Medlem

j schlatt hade varit ett bättre val.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vuxna människor som är oroliga över röstskådespeleriet i en barnfilm?

Check.

Internet är internet idag med.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Vuxna människor som är oroliga över röstskådespeleriet i en barnfilm?

Check.

Internet är internet idag med.

Barnfilm som du tror barn kommer se och inte mestadels vuxna? lol.

Medlem

Man måste väl acceptera att skådespelare inte kommer alltid göra sina roller. För mig är det inte ett jätteproblem. Däremot när man går för långt bort från källmaterialet så blir man besviken. Ta nya Piff och Puff filmen. Alltså 12min klarade jag. Den tanken slår mig när det kommer till kommande Mario filmen.

Man vet att källmaterialet är super poppis, man höftar utan att studera vad som gör karaktärerna älskade. Chris Pratt är duktig i roller som är skrivna runt han. Men jag känner det kommer bli samma som Christian Bales version av Batman

Tor
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Men jag känner det kommer bli samma som Christian Bales version av Batman

*Mörk röst* Itsa me MARIO!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Man måste väl acceptera att skådespelare inte kommer alltid göra sina roller. För mig är det inte ett jätteproblem. Däremot när man går för långt bort från källmaterialet så blir man besviken. Ta nya Piff och Puff filmen. Alltså 12min klarade jag. Den tanken slår mig när det kommer till kommande Mario filmen.

Piff och puff räddningspatrulls filmen var jäkligt bra och rolig. Skattade så hårt när en viss igelkott dök upp i filmen.

1
Skriv svar