Return to Monkey Island - gameplay från nya spelet släppt

Robot
Return to Monkey Island - gameplay från nya spelet släppt

Äntligen mer info om efterlängtade äventyret - Guybrush själv berättar.

#gameplay, #return-to-monkey-island


Medlem

Känns som de var väldigt lata i grafiken. Den är på Southpark nivå, med lite fler färgnyanser. Samma med animationerna. Hade nog föredragit 90-tals grafik.


signatur

I drank what?

Är tyvärr inget gammalt fan, men har varit och nosat serien ändå, försökt med första spelet o.s.v.

Men jag måste säga att det här ser skitfult ut. Har säkert charmen, men ändå.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Frilansare
Skrivet av Mirage:

Känns som de var väldigt lata i grafiken. Den är på Southpark nivå, med lite fler färgnyanser. Samma med animationerna. Hade nog föredragit 90-tals grafik.

Tycker kanske inte det ser ut som om de är lata, snarare att Gilbert och gänget vill göra något nytt, med något de själva gillar. Kan uppskatta det, även om jag personligen inte är överförtjust i greppet. Minns även hur irriterade en del fans var över den "tecknade" grafiken i Curse.

Medlem

Hmm tror nog detta är en bait and switch. Allt i trailern är väl scener från tidigare spel? Tror man spelar som hans barn eller nåt med annan grafikstil efter hans lägerelds-historier eller nåt

Med det sagt så är musiken och manuset det viktigaste.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker kanske inte det ser ut som om de är lata, snarare att Gilbert och gänget vill göra något nytt, med något de själva gillar. Kan uppskatta det, även om jag personligen inte är överförtjust i greppet. Minns även hur irriterade en del fans var över den "tecknade" grafiken i Curse.

Minns inte den irritationen, men jag har svårt att minnas förra veckan

Själv var den tecknade inget problem för mig, denna känns lite off.


signatur

I drank what?

Medlem

Hur det ser ut spelar minder roll för min del. Det viktigaste imo är att det är roligt att spela.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Jag har inga större problem med den grafiska stilen.

Det ser ut som Monkey Island av Drinkbox (Guacamelee).

Medlem

Min kropp är redo!

Medlem

Tycker det ser stämningsfullt ut! Har man klarat av att ta sig genom Escape from Monkey Island så är inget spel för fult efter det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser mysigt ut och jsg gillar den typen av grafik.

Medlem

Tycker det är lite mer Day of the Tentacle i hur karaktärerna ser ut. Men hänger man upp sig på grafiken i ett Monkey Island-spel, har man helt fel förväntningar.

Medlem

Nä, det där var inget vidare visuellt. Musik och ljud kändes bra dock.

Medlem

Känns som stilen växer på en, först var det njeaa, nu mjooo!. Kanske för att den är så annorlunda mot tidigare spel.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Känns som stilen växer på en, först var det njeaa, nu mjooo!. Kanske för att den är så annorlunda mot tidigare spel.

Lite samma för mig... min initiala reaktion var inte positiv, men ju mer jag tittar på det så det inte så illa. Hoppas på det bästa iaf, Monkey Island förtjänar det!

KoP
Medlem

Finns humorn där så blir det säkert bra, men grafiskt hade jag gärna sett MI 1 eller 2 stilen.

Medlem

Fruktansvärt ful och själlös grafisk stil, väldigt synd. Gillar inte alls hur uttryckslösa ögonen är och hur stela animationerna verkar, Guybrush uppfattas ju nästan som en helt annan karaktär om man bortser från rösten.

Personligen så gillade jag den tecknade stilen från Curse of Monkey island bäst.

Medlem

Jääävligt cool grafik! Men nu är det ju knappast den man spelar för, huvudsaken Ron Gilbert har roligt -- då har alla andra det oförtjänt och och oförskämt KUL! JAAAAA!!!!!!!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

ZF
Medlem

Stil: östeuropeiska klippdockor. Så det känns ju fortfarande nittiotal. Fast kanske inte på sättet jag hade föredragit.

Bättre än den numera rådande Flash-animation åtminstone. Men inte med mycket.

Medlem

Otroligt trött på den här typen av grafik och billiga animationer. Får hoppas att det är riktigt välskrivet istället.

Medlem

Gillar inte den grafiska stilen samt rösten låter helt fel.
Kommer det dessutom bara till pc och Nintendo så kommer jag inte spela det oavsett.

Medlem

Monkey Island <3 (enough said)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelat dom första spelen otaliga gånger, speciellt ettan, och gillar hur det ser.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker kanske inte det ser ut som om de är lata, snarare att Gilbert och gänget vill göra något nytt, med något de själva gillar. Kan uppskatta det, även om jag personligen inte är överförtjust i greppet. Minns även hur irriterade en del fans var över den "tecknade" grafiken i Curse.

Fick inte 4an rätt mycket hat jämfört med alla andra? Folk ville verkligen inte ha 3d i monkey spelen back then, om jag minns rätt

Moderator

Om story och dialoger är välskrivet kvittar det för mig hur man paketerar spelet rent grafiskt. Älskar Monkey Island!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker kanske inte det ser ut som om de är lata, snarare att Gilbert och gänget vill göra något nytt, med något de själva gillar. Kan uppskatta det, även om jag personligen inte är överförtjust i greppet. Minns även hur irriterade en del fans var över den "tecknade" grafiken i Curse.

Förstår inte alls vad du menar *med extrem ironi*😁
Jag tänkte faktisk plocka upp monkey island 3 nu efter att envist tyckt att grafiken borde följt M1 OCH M2. Nu sisådär 25 år senare så kanske det tillslut är dags å testa M3. gissningsvis så kommer jag säkert tycka att grafiken i M3 är bättre än i M1 OCH M2 efter att ha lirat igenom det. Samma visa är det väl med detta spelet. Fy fasen va fult det är! Senare efter att man spelat det: detta var den bästa grafiken till denna spelserie 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Spelade igenom Monkey Island 2 för några veckor sen och return to Monkey Island ser ut att bygga vidare/moderniser den grafiken. Tycker de fått till en riktigt fin artistisk känsla både i figurer, färger, ljus och animationer.

Grejen med artistiskt material är att alla är experter, man har alltid något att säga, man behöver inte ha någon direkt kunskap för att uttala sig. Förr var det ganska vanligt att det skickades ut frågor på hur GUI komponenter skulle se ut på jobbet, man insåg snabbt att det ger i regel bara mer huvudbry. Alla tycker till men det betyder inte att slutprodukten blir bättre, snarare tvärtom, det går inte tillgodose alla, det är lite som vilken färg är finast? Svart? Blå? Röd? Väldigt glad att jag inte jobbar som grafiker eller ljudtekniker

Härligt att de inte valde pixelgrafik, de e så uttjatat vid detta lag.

Medlem

Inbiten MI-fanboy sedan barnsben. Hade gärna sett lite från UI'n om det är baserat på verbs etc. Älskade Thimbleweed Park och hade väl en svag förhoppning om att detta skulle bli något liknande, så jag är lite halvt skeptisk till detta. Musiken är ju dock över förväntan!

Skribent

Hade föredragit en grafisk stil något närmare Monkey Island 3. Men det här blir nog bra det också! Hype!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av ZF:

Stil: östeuropeiska klippdockor. Så det känns ju fortfarande nittiotal. Fast kanske inte på sättet jag hade föredragit.

Bättre än den numera rådande Flash-animation åtminstone. Men inte med mycket.

123
Skriv svar