Robot
Skull & Bones

Skull & Bones släpps 8 november. Vi upprepar: Skull & Bones släpps 8 november.

#skull-and-bones, #ubisoft


Medlem

Det värsta jag sett på länge. Som ett mobilspel. Radiobilarna på liseberg fast med båtar.Hard pass!
Zoner som man inte kan lämna vid ett anfall. Cut scenes som utspelar sig under tiden man är i strid mm.....
HEalth potions för att hela skeppet hehe
Bläh

Medlem

Är väldigt osäker på vad jag skall tycka.
Last på utsidan av skroven, skepp som vänder på en femöring och spelet ser gammalt ut.
Att kunna köra solo och coop är bra så man inte behöver köra pvp men trist att man inte är på samma skepp utan båda måste segla aktivt.

Medlem

känns som det blir ett spel man kanske testar om det kommer till gamepass, men ser riktigt tråkigt ut trots en del coola aspekter. synd!

Medlem
Skrivet av Kiario:

Det värsta jag sett på länge. Som ett mobilspel. Radiobilarna på liseberg fast med båtar.Hard pass!
Zoner som man inte kan lämna vid ett anfall. Cut scenes som utspelar sig under tiden man är i strid mm.....
HEalth potions för att hela skeppet hehe
Bläh

Nyfiken veta vad du spelar som är så realistiskt, snälla dela med dig om dem spelen


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

full on pvp, och där förlorade dom 99% av spelarbasen haha

Medlem
Skrivet av miffot:

Nyfiken veta vad du spelar som är så realistiskt, snälla dela med dig om dem spelen

Jag kan ändå förstå lite var kommentaren kommer ifrån om man jämför med Sea of Thieves. Ska du boarda (vad heter det på svenska?) ett skepp gör du det själv - inte genom en kort sekvens som spelas upp varje gång. Ska du segla någonstans har du seglets vinkel och vindens riktning i åtanke - inte genom att hålla ned W för att åka framåt. Ska du sänka ett skepp siktar du på skeppets nedre halva - inte var som helst för att se en livmätare gå ned till 0. (Vid ett tillfälle i streamen kunde man se spelaren göra skada genom att bomba toppen av skeppets segel)

Summa summarum: Sea of Thieves är mycket mer inlevelserikt och "realistiskt", trots att det ser tecknat ut.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dralle:

full on pvp, och där förlorade dom 99% av spelarbasen haha

Det är ju det dock inte.


signatur

Jump in.

Medlem

Såg rätt gammalt ut och gillade inte att seglandet såg ut att ske från fasta positioner snarare än att man kan röra sig fritt som i Sea of Thieves, skeppen såg även ut att sakna tyngd när de kunde vända om som en London-taxi. Med det sagt så har ju Rare totalvägrat PvE-servrar i Sea of Thieves så om Ubisoft sveper in och erbjuder det med Skull & Bones så kan det räcka länge för min del. Black Flags gameplay var riktigt roligt och håller än så tror nog att de har haft en stadig grund att bygga på där, hoppas bara att man kan städa upp spelets gränssnitt i inställningarna för det här såg riktigt stökigt ut:

Medlem

Sjukt besviken. Släpps dagen innan God of War med🤣

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag kan ändå förstå lite var kommentaren kommer ifrån om man jämför med Sea of Thieves. Ska du boarda (vad heter det på svenska?) ett skepp gör du det själv - inte genom en kort sekvens som spelas upp varje gång. Ska du segla någonstans har du seglets vinkel och vindens riktning i åtanke - inte genom att hålla ned W för att åka framåt. Ska du sänka ett skepp siktar du på skeppets nedre halva - inte var som helst för att se en livmätare gå ned till 0. (Vid ett tillfälle i streamen kunde man se spelaren göra skada genom att bomba toppen av skeppets segel)

Summa summarum: Sea of Thieves är mycket mer inlevelserikt och "realistiskt", trots att det ser tecknat ut.

🤦


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Har du lust att utveckla ditt svar lite?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

1.2 miljarder för att utveckla detta? Ajajajaj. Spelmekaniken fick mig att somna.

Medlem

kallade hon pirater för "a marginalized people" (17:40)? lite väl krystat kan man ju tycka.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Har du lust att utveckla ditt svar lite?

Ursäkta, det är en facepalm för det som skrevs.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det finns ju aspekter som tilltalar, att hela tiden bygga, putsa och förbättra genom grind, med fenomenet "Ok, bara en liten stund till". Det kickar till i mig litegrann ändå, att uppleva levlandet och byggandet.

Men jag kan inte låta bli att jämföra med Starfield och alla kommentarer om hur det spelet såg stelt och fult ut.

För Skull and Bones är ett spel jag skulle kalla för stelt, eller snarare artificiellt. Det är ingen autentisk, levande värld, utan det ser ut som teaterkulisser där allt är noga uträknat och utplacerat. Trots alla förutsättningar, med sånt läckert klimat, häftig natur och miljö i Indiska oceanen känns det inte spännande, levande.

"Okej, där är blinkande ikonen för vårt mål", "Okej, där är level 7 skeppet", "Okej, där är hamnen och vendorn", "Okej, där är ikonen för att fylla på med hajkött", "Okej, nu är jag fiende med Ostindiska kompaniet men om jag gör ett uppdrag åt dem så nollställs det hela för fyrtiofjärde gången".

Och såklart, som alla Ubisoftspel nuförtiden, det är så jäkla upplagt för microtransactions. Köp boosters för real life cash så du kan fylla på snabbare mellan uppdragen, få mer loot att plocka upp, kanske höja din infamy om Ubi vågar vara riktigt fräcka (men jag tror inte det), och såklart all tänkbar kosmetika du kan tänka dig till skeppen och gubbarna.


signatur

Memento Mori

Medlem

Att dom vågade visa upp detta. Jag hade hållt inne med gameplay tills den absolut sista veckan innan release för det här, herre min jesus. Jag vet inte om det kommer på game pass, men om det gör det så är det den enda vägen jag kommer att testa det, för jag hoppas ändå att det är roligare att spela själv, än det var att titta på.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Det värsta jag sett på länge. Som ett mobilspel. Radiobilarna på liseberg fast med båtar.Hard pass!

Tänkte exakt samma sak. Radiobilar, fast med båtar. Kändes jävligt dassigt på deras gameplay. Sen de två som spelade var så jävla cringe också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av miffot:

Ursäkta, det är en facepalm för det som skrevs.

Jo, det fattar jag, men tänkte mer om du hade något vettigt att tillföra till diskussionen. Jag tolkar det som ett nej.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag kollade iofs på mobil men tyckte det såg rätt skoj ut...

Medlem
Skrivet av anon_332538:

1.2 miljarder för att utveckla detta? Ajajajaj. Spelmekaniken fick mig att somna.

1,2 miljarder kronor? Seriöst?

Om det stämmer så kan man verkligen säga att de kastat pengarna i sjön... Och det på ett co-op, onlinespel som nästan ingen efterfrågade dessutom.

Medlem
Skrivet av quadratis:

kallade hon pirater för "a marginalized people" (17:40)? lite väl krystat kan man ju tycka.

Ja du... det enda jag kan tänka mig är att hon försöker trycka in en massa populära modeord, även om det inte alls passar för just detta spelet. 🤷‍♂️

Medlem

Kommer ju även till Stadia. 😄

Medlem

Hehe, inga svärdstrider.. vilket skämt.
Aa spelar ingen roll för egen del då jag ändå inte var intresserad av spelet då jag i stort sett endast lirar singel player.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av quadratis:

kallade hon pirater för "a marginalized people" (17:40)? lite väl krystat kan man ju tycka.

Skrivet av Fletchett:

Ja du... det enda jag kan tänka mig är att hon försöker trycka in en massa populära modeord, även om det inte alls passar för just detta spelet. 🤷‍♂️

Ja, tydligen tycker man nu att tjuvar, mördare och våldtäktsmän, utgör en förtryckt minoritet. "Kolonialism" bad, och eftersom pirater var kolonialmakternas fiender så är det ju solklart att de var ett förtryckt folk. /smh

Romantiseringen av pirater skjuter till aldrig tidigare skådda höjder!!!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jo, det fattar jag, men tänkte mer om du hade något vettigt att tillföra till diskussionen. Jag tolkar det som ett nej.

🤦 - detta var det jag kände att tillföra med.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av Broshimitsu:

Jag kan ändå förstå lite var kommentaren kommer ifrån om man jämför med Sea of Thieves. Ska du boarda (vad heter det på svenska?) ett skepp gör du det själv - inte genom en kort sekvens som spelas upp varje gång. Ska du segla någonstans har du seglets vinkel och vindens riktning i åtanke - inte genom att hålla ned W för att åka framåt. Ska du sänka ett skepp siktar du på skeppets nedre halva - inte var som helst för att se en livmätare gå ned till 0. (Vid ett tillfälle i streamen kunde man se spelaren göra skada genom att bomba toppen av skeppets segel)

Summa summarum: Sea of Thieves är mycket mer inlevelserikt och "realistiskt", trots att det ser tecknat ut.

Du var faktiskt nära, det heter borda

Medlem

Allt jag ville ha var black Black Flag på en större karta, med fler skepp där jag eventuellt kunde uppgradera min bas.
Tror jag skippar detta men ska vänta på lite mer gameplay innan jag bestämmer mig helt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Spelet är mer intressant nu än vad det var första gången jag hörde talas om det. Då var det endast 5v5 i skirmish battles, men nu har de gjort om det till ett Sid Meiers Pirates Lite, där det enda som verkar saknas är svärdstriderna (vilket kan undvaras då det inte tillförde så jättemycket till Pirates på sin tid heller imho).
Blir ett försiktigt prov för min del när det väl kommer

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ja, tydligen tycker man nu att tjuvar, mördare och våldtäktsmän, utgör en förtryckt minoritet. "Kolonialism" bad, och eftersom pirater var kolonialmakternas fiender så är det ju solklart att de var ett förtryckt folk. /smh

Romantiseringen av pirater skjuter till aldrig tidigare skådda höjder!!!

Ungefär som romantiseringen av Vikingar i Norden.

12
Skriv svar