Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Medlem

Spelet verkar ha likadan DRM som Assassins Creed 2, att man måste vara online även i singleplayer för att kunna spela! Hur lång tid tar det innan EA stänger av servrarna till spelet? (så som de gjort med flertalet titlar den senaste tiden).

KÖP EJ!!

Medlem
Skrivet av widez:

Spelet verkar ha likadan DRM som Assassins Creed 2, att man måste vara online även i singleplayer för att kunna spela! Hur lång tid tar det innan EA stänger av servrarna till spelet? (så som de gjort med flertalet titlar den senaste tiden).

KÖP EJ!!

De utvecklare som har den typen av skydd har sagt att dom släpper en patch som tar bort det skyddet när/om dom stänger ned servers som behövs för att spela spelen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan ju hoppas att Relic gör en Company Of Heroes 2 (utan förstora ändringar) istället. Hade varit roligare än detta. Tyckte den sista riktigt bra c&c/ra som kom var red alert 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av conthox:

De utvecklare som har den typen av skydd har sagt att dom släpper en patch som tar bort det skyddet när/om dom stänger ned servers som behövs för att spela spelen.

Åh fan - det hade jag missat. Alltid något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir inte mer än en sida när det inte finns mer att skriva. De har nerfat och slaktat c&c totalt. RIP Westwood


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jahopp, där dog C&C för mig...

- Inget basbyggande? Detta är ju grunden i C&C... inget byggande=inget C&C
- Inget tiberium-skördande? Meh...
- Grafiken är lullig och söt... detta är ett KRIG! Inte ett dockhus á la Sims... (samma skräp med Red Alert 2)
- Online-krav, ingen kommentar... (blir för alla som vågar köra detta att hala fram cracken som kommer ut i samma dagar som spelet...)
- Ranking-system: TVI!!

Hatar när de konsolifierar spelen. Visst, det är bra för dem som vill knuffa in skivan och köra lite innan maten, men för oss die hard C&C gamers så är detta bara ett hån mot oss.

Det enda som är som vanligt här är att EA än en gång förstör ett bra spel, det är de synnerligen duktiga på. Finns det inget fint pris vi kan ge EA? "Worst game developer Awards"? "Best rape-a-good-game-series-and-foul-it-up-with-online-DRM-crap Awards"?

Command & Conquer: RIP.
Westwood: RIP.

Medlem

Skeptisk också, men det blir ett köp iaf, har varit trogen med att köpa alla spel så lika bra köpa det sista också.

Har inge problem med laser och sådant, helt tvärtom. Jag älskar det.
Men något jag har stört mig på länge är någon form av realist på enheterna. en tank som ser ut som en scorpion? Roligt kanske, men jag vill ha en "riktig" tank.

Ta fram ett par Abrams Tanks med laser kanoner istället och Apache Helikoptrar med futuristiskt utseende.

Och bara ett tillägg, tror fan det inte finns någon form av strategi spelmotor som har blivit så vandilserad och använd som Generals motorn. Det är väl det 4:e spelet som har plattformen?

Medlem

cc3 var ok men detta skit är ju bara larvigt.
ps varför sköt dom upp eu release datum men inte staternas........

Medlem

Blir nästan lite glad när man läser recensionen.
Har ända sedan jag fick reda på att de använder ett drm skydd som kräver att man är online när man kör single player känt att detta är inget jag vill stödja; och nu verkar det som att jag inte missar nått ändå.

Medlem

Jag är glad att spelföretagen försöker sig på nogåt nyare och tar bort basbyggandet. Spelet är trots allt 15 år gammalt och innan dess som gamla spelare minns så fanns dune 2 med basbyggandet.

15 år är lång tid att mjölka på RTS liknande spel där man endast förbättrar grafiken.

Det finns inte många spelserier som klarar av det.

Medlem

Jao första red alert var ju helt klart det bästa som kommit från C&C serien. Det är felaktigt i artikeln det är tiberium samlande i spelet fast istället för pengar så får du tech points så var det iaf i betan.

Spelet är vääääldigt rörigt emelanåt händer för mycket överallt så man blir lätt förvirrad. Spelet i sig är inte jätte dåligt (men inte heller något bra) tar bara tid att vänja sig men man har alltid känslan av att det är något som saknas. Grafiken känns väldigt tråkig på något bizarrt sätt påminner det om Legospel-serien alá leksaksbutiken.

Vissa enheter tål rövmycket vilket kan göra en fly förbannad när man har en hel armé mot just den typen och ändå förlorar. Skulle inte rekomendera någon att köpa detta för annat bruk än att latja på ett LAN med polarna eller liknande.


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av WIZZY365:

Jag är glad att spelföretagen försöker sig på nogåt nyare och tar bort basbyggandet. Spelet är trots allt 15 år gammalt och innan dess som gamla spelare minns så fanns dune 2 med basbyggandet.

15 år är lång tid att mjölka på RTS liknande spel där man endast förbättrar grafiken.

Det finns inte många spelserier som klarar av det.

Kanske därför jag inte köpt något C&C spel sedan red alert? blir bara sämre och sämre men de lyckas somsagt mjölka titeln än....


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av WIZZY365:

Jag är glad att spelföretagen försöker sig på nogåt nyare och tar bort basbyggandet. Spelet är trots allt 15 år gammalt och innan dess som gamla spelare minns så fanns dune 2 med basbyggandet.

15 år är lång tid att mjölka på RTS liknande spel där man endast förbättrar grafiken.

Det finns inte många spelserier som klarar av det.

Varför förändra något som fungerar så bra? Stort sett varje C&C-spel har ju varit en hit så tydligen är det ju sånt som folk tycker om.

Om EA vill leka med nya idéer så kan de ju i sådana fall skapa ett nytt spel och kalla det för något annat än att förstöra det som gör C&C så omtyckt.

Själv får jag fortfarande en glädjetår i ögat när jag kör igång första C&C med sitt EVA-installationsprogram, maffiga musiken och den nu enkla grafiken. Ett mästerverk. Men det var ju då när företag visste vad de gjorde, företag som t.ex Westwood.

Har tyckt om stort sett alla C&C till och med Generals (förutom Renegade som var en FPS-shooter), sedan började det gå åt skogen. RA2 var alldeles för färgglatt och puttinuttigt, och detta verkar ju bli ännu värre då de tagit bort grundpelarna i C&C. Nu kan de ju likagärna löpa linan ut med sin misshandel av C&C-varumärket och skapa ett Mario-plattformsspel:

Command & Conquer: Kane's Adventures.

Sedan kommer snabbt fem expansionspaket till det, inklusive ett specialpack för The Sims 3 med C&C-tema... Allt bärandes Command & Conquer-märket.

Tvi.

Medlem

Så jävla humor att ingen har släppt Westwood än... Ni är väl medvetna om att ganska många på Westwood fortsatte jobba på EA LA (där resten av C&C-spelen gjorts), och att resten av gänget skapade Petroglyph games som gjort STORHITS såsom Star wars: empire at war och Universe at war.

Medlem
Skrivet av Perequin:

Så jävla humor att ingen har släppt Westwood än... Ni är väl medvetna om att ganska många på Westwood fortsatte jobba på EA LA (där resten av C&C-spelen gjorts), och att resten av gänget skapade Petroglyph games som gjort STORHITS såsom Star wars: empire at war och Universe at war.

universe at war var dock trist.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Hatar när de konsolifierar spelen. Visst, det är bra för dem som vill knuffa in skivan och köra lite innan maten, men för oss die hard C&C gamers så är detta bara ett hån mot oss.

Jag kan hålla med om mycket av det du säger, nya C&C och framförallt Red Alert 3 var skrämmande dåliga enligt min mening), de borde inte ens få bära sina namn...
Men, att skriva "konsolifiering" när du menar "förenkling/casualisering" är fel. Du kanske har missat det men spelet är PC-exklusivt...

Om fokus hade legat på konsolerna, och grafiken blivit sämre eller kontrollerna skumma så hade det varit konsolifiering. Men så är inte fallet, EA har bara förenklat spelet då enkla spel säljer, och RTS säljer bra på PC. På samma sätt som WoW och CS(S) förenklades för folket, till och med Sims har blivit lättare.
Så klaga snarast på att det även på PC-fronten finns mest casual-spelare och p12-or som inte vill ha riktig strategi och utmaningar. På konsolerna finns det iaf fortfarande spel som kan vara svåra och utmanande, iaf de exklusiva. Även om det även på konsolerna (PS3/360) finns en hel del "enkla" spel för "enkla" personer.

Medlem

hm jag köper det där bra för NOD.. för det är så coolt

Men jag tycker inte att dom nya är så dåliga. tiberian war var bra tycker jag.
Men red alrot 3 de va jävla dåligt.

Men det ska var dom gammal helt klart

Medlem

Jahaja, så de gjorde en "Dragon Rising" och släppte ett skräpspel med ett gammalt klassiskt namn för att mjölka.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jävligt synd alltså. När jag hörde talas om den nya mekaniken i C&C för ett halvår sedan var jag en optimistisk skeptiker så att säga, men nu... va fan tänkte de på? Detta skulle ju vara den episka avslutningen, det skulle ge alla svaren på alla frågor som man burit på i 15 år... svaren finns där, men det känns som att det lika gärna kunde stått "42". Fucking lame. C&C, känn dig assrape:ad och vila i frid.

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Perequin:

Så jävla humor att ingen har släppt Westwood än... Ni är väl medvetna om att ganska många på Westwood fortsatte jobba på EA LA (där resten av C&C-spelen gjorts), och att resten av gänget skapade Petroglyph games som gjort STORHITS såsom Star wars: empire at war och Universe at war.

universe at war var dock trist.

Det är det jag menar. Ändå så sitter alla och är förbannade på EA för att Westwood gick i graven, men ingen spelar ju den nya studions spel.

Medlem

Mitt gamer-hjärta gör ont av detta...
EA var ett bra varumärke fram tills i början 2000 talet.
Minns "jane´s combat" serierna ("Fighters anthology" spann ofta i min burk), Need for speed porsche unleashed, mfl.

De blev giriga och började massproducera spelserier som släpptes en gång om året. Kvalitet byttes mot kvantitet.

EA games - challenge everything...

EA games - make good game worse and laugh al the way to the bank...

Medlem

Ni glömde att nämna att spelet använder sig av samma avskyvärda DRM som Ubsoft använder. Så man måste vara online hela tiden när man speler, även när man kör single player. Och om deras server är nere, så kan du inte spela heller.

Medlem
Skrivet av Perequin:

Så jävla humor att ingen har släppt Westwood än... Ni är väl medvetna om att ganska många på Westwood fortsatte jobba på EA LA (där resten av C&C-spelen gjorts), och att resten av gänget skapade Petroglyph games som gjort STORHITS såsom Star wars: empire at war och Universe at war.

Är du seriös? vad spelar det för roll om Bengt Arne 3d animatör och Lars Pung grafiker jobbar kvar? dom gör ändå bara det dom blir tillsagda!!!! dom som får sparken/lämnar är de som planerar spelet så att EA kan slänga in sina nötter som börjar planera och TADAAA bas byggandet är borta! Hokus pokus casual game is born


signatur

Godspeed

Medlem

Till alla er som får nerdrage över att EA har "förstört" er spelserie kan jag bara säga välkommen till nutiden! Spelmarknaden är en MARKNAD idag och omsätter miljarder dollar.

Tiden då alla spelutvecklare jobbade med liten budget och stort hjärta är över och det har den, tro det eller ej, varit ganska länge nu. Jag säger inte att jag är emot kapitalism men för er som inte fattat det så är det just detta som kapitalism leder till.

Apa och simplifiera spelkoncept, rikta in sig på majoriteten, använda grafik som är anpassad för majoriteten (dvs kids) samt inte ge ett skit i vad "old school fans" som ni själva tycker

Nutiden har hunnit ikapp C&C också (det gjorde den iofs imo redan med tiberian sun men men) och så ser det ut idag, suck it up!

Medlem

du kan ju för böveln inte dra alla spelutvecklare över en och samma kant finns många nya spel därute som är riktigt bra och gjorda med kärlek men en av de "onda" är EA då de spottar ut mest spel av alla så är det självklart de som hamnar i rampljuset. Jag tror helt klart att EA är orsaken att spelföretagen drar sig allt närmare casual än hardcore.


signatur

Godspeed

Medlem

pro tip: vilja tjäna pengar = / = vara ond

självklart finns det alltid undantag men det är framförallt indie isf. Nämn ett stort spelföretag idag som gör spel enbart för den goda sakens skull utan några ekonomiksa motiv.

Blizzard? Activision? Nintendo? Sega? Dice? Ubisoft?

Medlem

Suck. Var rädd för detta...

Medlem

detta är väl inget nytt alls ju, bara och se på RA3 va fan ungefär lite färgladt som telitubis......sedan så är EA ond...liksom Microsoft....Ubisoft....med flera onämda.

så här ser framtiden ut...men håller med vad fan är C&C utan basbyggande? det är som att spela Half-Life utan att ha en kofot ju.

Medlem

Hade nog velat o köpa om det inte vore för drm tjafs och det som artikeln tog upp gällande uppkopplingen. Ville mest spels kamanjen men utan cd+nät.
Det kanske går ? Om inte blir det nerladdning för mig.

Medlem

I 15 år har jag spelat C&C och denna sista del är inget annat än en besvikelse, Jag gillade 1 och 3 mest och tänkte att 4 blir som en "snyggare" 3 och dessutom så var jag intresserad av att se hur seriens story slutar. Det nya system borde inte ha fått ens heta Command & Conquer! Nu när jag har spelat igenom bägge campaigns tänker jag med nöje avinstallera spelet och sätta det i bokhyllan, chansen att jag skulle installera det på nytt är minimal.

123
Skriv svar