Framtida Netflix-säsonger av Resident Evil kan ge oss Lady Dimitrescu

Robot
Framtida Netflix-säsonger av Resident Evil kan ge oss Lady Dimitrescu

Seriens showrunner vill ha "alla" monster.

#netflix, #resident-evil


Medlem

Undrar om ens boobies kan rädda den här serien

Medlem

Please don't...

Medlem

Då har jag sett klart Säsong 1 av den här serien.

Skulle kategorisera det som något slags självskadebeteende från min sida att ha utstått alla avsnitt. Dålig story, fruktansvärt dåligt skrivna karaktärer med skådespelarinsatser under all kritik. Det alternerar mellan karaktärer i nutid och framtid vilket skulle kunna vara mer intressant. Utöver att karaktärerna beter sig som om de vore bipolära från scen till scen så har de inte kunnat matcha utseendet mellan de unga och äldre skådespelarna vilket gör en ännu mer förvirrad. Valet av musik i vissa scener var också väldigt märkligt.

Den enda som kan gå rakryggad efter det här är Lance Reddick som Wesker. Han stal showen i varje scen han var med i. En alldeles fenomenal skådespelare som förtjänar bättre skådespelarroller än det här.

Ursäkta om jag är negativ men gör inte en säsong till. Lägg resurserna på något annat.

Avstängd
Skrivet av Ikaruga:

Då har jag sett klart Säsong 1 av den här serien.

Skulle kategorisera det som något slags självskadebeteende från min sida att ha utstått alla avsnitt. Dålig story, fruktansvärt dåligt skrivna karaktärer med skådespelarinsatser under all kritik. Det alternerar mellan karaktärer i nutid och framtid vilket skulle kunde vara mer intressant. Utöver att karaktärerna beter sig som om de vore bipolära från scen till scen så har de inte kunnat matcha utseendet mellan de unga och äldre skådespelarna vilket gör en ännu mer förvirrad. Valet av musik i vissa scener var också väldigt märkligt.

Den enda som kan gå rakryggad efter det här är Lance Reddick som Wesker. Han stal showen i varje scen han var med i. En alldeles fenomenal skådespelare som förtjänar bättre skådespelarroller än det här.

Ursäkta om jag är negativ men gör inte en säsong till. Lägg resurserna på något annat.

Håller helt med dig!

Skribent
Skrivet av Ikaruga:

Då har jag sett klart Säsong 1 av den här serien.

Skulle kategorisera det som något slags självskadebeteende från min sida att ha utstått alla avsnitt. Dålig story, fruktansvärt dåligt skrivna karaktärer med skådespelarinsatser under all kritik. Det alternerar mellan karaktärer i nutid och framtid vilket skulle kunde vara mer intressant. Utöver att karaktärerna beter sig som om de vore bipolära från scen till scen så har de inte kunnat matcha utseendet mellan de unga och äldre skådespelarna vilket gör en ännu mer förvirrad. Valet av musik i vissa scener var också väldigt märkligt.

Den enda som kan gå rakryggad efter det här är Lance Reddick som Wesker. Han stal showen i varje scen han var med i. En alldeles fenomenal skådespelare som förtjänar bättre skådespelarroller än det här.

Ursäkta om jag är negativ men gör inte en säsong till. Lägg resurserna på något annat.

Håller med dig här. Har inte psyke nog att binga, men det är verkligen bara Wesker som är bra. Ser gärna en Resident Evil-serie, men då behöver den göras av någon annan.


signatur

I am the black wizards.

Avstängd
Skrivet av Majorkraft:

Undrar om ens boobies kan rädda den här serien

Tror du på fullaste allvar att vi kommer få se en storbystad kvinna med Lady D krippstyp i en Netflix-produktion? Nej, det kommer troligtvis bli någon typ av diversity-cast med små rattar för att inte tilltala män, för det netflix har flera gånger visat att det är viktigare med en del statements än kvalitativ underhållning.

Avstängd

Denna serie är ett regelrätt fjasko på så många punkter. Horribelt skrivna karaktärer, fruktansvärt dåligt berättande, tondövt rakt igenom. Att Netflix ens funderar på att göra en säsong två talar ju om ett självskadebeteende utan dess like. Vi får väl se hur fort deras aktive dalar efter denna fadäs.

Medlem

Borde de inte sattsa på att lära sig skrivkonstens alla regler och bli bättre manusförfattare innan de siktar på "allt annat"?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Tror du på fullaste allvar att vi kommer få se en storbystad kvinna med Lady D krippstyp i en Netflix-produktion? Nej, det kommer troligtvis bli någon typ av diversity-cast med små rattar för att inte tilltala män, för det netflix har flera gånger visat att det är viktigare med en del statements än kvalitativ underhållning.

Eller så blir det kanske en storbystad, men sjukligt överviktig kvinna, pga "health at every size"-bullshit.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Tror du på fullaste allvar att vi kommer få se en storbystad kvinna med Lady D krippstyp i en Netflix-produktion? Nej, det kommer troligtvis bli någon typ av diversity-cast med små rattar för att inte tilltala män, för det netflix har flera gånger visat att det är viktigare med en del statements än kvalitativ underhållning.

Jag tror inte du kollar tillräckligt på Netflix. De har varken problem med stora bystar eller mångfacetterad rollsättning. Det är ju fan på Netflix du har Kakegurui, där har du både stora bystar och superkåta spelare. De har ju även hiskeligt med sexiga serier med riktiga skådespelare. I vilket fall tänker jag att det kanske inte är Netflix ansvar att förse dig med stora bröst så du inte känner dig ignorerad som man.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

MEG
Medlem

Skitserie (netflix), de kunde ha spenderat iaf lite av budgeten till en riktig manusskrivare


signatur

Death is only the beginning

Avstängd
Skrivet av Proximately:

Jag tror inte du kollar tillräckligt på Netflix. De har varken problem med stora bystar eller mångfacetterad rollsättning. Det är ju fan på Netflix du har Kakegurui, där har du både stora bystar och superkåta spelare. De har ju även hiskeligt med sexiga serier med riktiga skådespelare. I vilket fall tänker jag att det kanske inte är Netflix ansvar att förse dig med stora bröst så du inte känner dig ignorerad som man.

Vad du tror är irrelevant i sammanhanget. Jag har konsumerat tillräckligt för att dra mina slutsatser. Nej, netflix har inget ansvar att förmedla kvalité men de får feedback därefter.

Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

Eller så blir det kanske en storbystad, men sjukligt överviktig kvinna, pga "health at every size"-bullshit.

Detta är mest troligt.

Medlem

Såg klart serien härom dagen ..Riktigt dålig serie ..Det ända som va bra va han tjocka killen ..Men honom dödade dom

Medlem

Får nog tolka kommentarerna som att detta är värt att se

Medlem

Toppen, för den som orkar plöja igenom första säsongen. Jag gav upp efter bara några avsnitt. Helt ointresserat kändes det


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Avstängd
Skrivet av Majorkraft:

Undrar om ens boobies kan rädda den här serien

Ja!

Jag tecknade nyligen ett nytt abonnemang på Netflix efter att jag nåddes om nyheten att man sparkar de politiska aktivister som har förgiftat företaget under en längre tid. Hoppas på rejäl nivåhöjning framgent.

Medlem

fråga om ens det blir en andra säsong? Serien har blivit sågad av fansen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skribent
Skrivet av MacNille:

fråga om ens det blir en andra säsong? Serien har blivit sågad av fansen.

Frågan är om ens fansen var målet? Ska bli intressant och se hur vanliga svensson tagit/tar emot serien. Det brukar ju uppdagas efter de mest högljudda rösterna på internet har tacklat av lite.

Personligen klarar jag mig utan en säsong 2, men har upptäckt nu att flera i min vänskapskrets som inte har koll på RE tipsar om "Netflix nya zombie-serie". Så på något vis skulle det inte förvåna mig om den ändå går tillräckligt bra...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Frågan är om ens fansen var målet? Ska bli intressant och se hur vanliga svensson tagit/tar emot serien. Det brukar ju uppdagas efter de mest högljudda rösterna på internet har tacklat av lite.

Personligen klarar jag mig utan en säsong 2, men har upptäckt nu att flera i min vänskapskrets som inte har koll på RE tipsar om "Netflix nya zombie-serie". Så på något vis skulle det inte förvåna mig om den ändå går tillräckligt bra...

Svårt att dra slutsatser utifrån vad som skrivs på nätet av ett par tusen ”fans”, när Netflix som helhet har ca 220 miljoner prenumeranter, varav den stora majoriteten troligen aldrig hört talas om Resident Evil tidigare. Serien är tillräckligt bra för att skapa intresse hos gemene man och det var troligen tanken bakom produktionen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Frågan är om ens fansen var målet? Ska bli intressant och se hur vanliga svensson tagit/tar emot serien. Det brukar ju uppdagas efter de mest högljudda rösterna på internet har tacklat av lite.

Personligen klarar jag mig utan en säsong 2, men har upptäckt nu att flera i min vänskapskrets som inte har koll på RE tipsar om "Netflix nya zombie-serie". Så på något vis skulle det inte förvåna mig om den ändå går tillräckligt bra...

Serien var ju helt okay, även då det mest var tonårsdrama all over the place och inte så mycket zombie. Netflix gör ju detta med många av serierna, förvandlar dem till något som skulle vara attraktivt för en större publik, istället för bara RE fans.

Så som du säger om "fansen kanske inte är målet", så är det nog lite halvt om halvt.

Skribent
Skrivet av matt76:

Svårt att dra slutsatser utifrån vad som skrivs på nätet av ett par tusen ”fans”, när Netflix som helhet har ca 220 miljoner prenumeranter, varav den stora majoriteten troligen aldrig hört talas om Resident Evil tidigare. Serien är tillräckligt bra för att skapa intresse hos gemene man och det var troligen tanken bakom produktionen.

Jo jag tänker likadant, sen har vi ju en stor mängd "fans" som också down-vote:ar serien utan att han sett den, men ändå dras med i hat-drevet. Det som jag tror kan fälla serien är ju om folk fortfarande är less på zombier, men å andra sidan så fokuserar ju inte serien så mycket på det heller.

Skrivet av Arkaith:

Serien var ju helt okay, även då det mest var tonårsdrama all over the place och inte så mycket zombie. Netflix gör ju detta med många av serierna, förvandlar dem till något som skulle vara attraktivt för en större publik, istället för bara RE fans.

Så som du säger om "fansen kanske inte är målet", så är det nog lite halvt om halvt.

Helt klart sant och det är jag också helt med på, att de måste göra den mer attraktiv för en större publik än fansen. Menar om vi ska vara ärlig så är fansen en rätt liten skara om vi tar allt i perspektiv.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av matt76:

Svårt att dra slutsatser utifrån vad som skrivs på nätet av ett par tusen ”fans”, när Netflix som helhet har ca 220 miljoner prenumeranter, varav den stora majoriteten troligen aldrig hört talas om Resident Evil tidigare. Serien är tillräckligt bra för att skapa intresse hos gemene man och det var troligen tanken bakom produktionen.

Jag håller dock inte med dig om att den stora majoriteten inte har hört talas om Resident Evil. Spelen har sålt i miljontal och filmerna drog in en herrans massa pengar (man kan säga vad man vill om kvaliteten på de, men de drog in pengar).
Även för de som inte spelat spelen eller har sett filmerna, har den en hymn om att serien handlar om zombies och monsters.
Hur som helst, jag tror inte att serien kommer fortsätta.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag håller dock inte med dig om att den stora majoriteten inte har hört talas om Resident Evil. Spelen har sålt i miljontal och filmerna drog in en herrans massa pengar (man kan säga vad man vill om kvaliteten på de, men de drog in pengar).
Även för de som inte spelat spelen eller har sett filmerna, har den en hymn om att serien handlar om zombies och monsters.
Hur som helst, jag tror inte att serien kommer fortsätta.

Dock så skiljer ju sig filmerna en hel del från källmaterial också. Även om en del namn/karaktärer är där så är filmerna inte "där".

Sett till slutet av 2021 så var RE7 det spel som sålt bäst i serien med 10,6mil och det spelet är ganska så "långt ifrån" sitt ursprung i serien som jag kan komma på.

10,6miljoner som mest sålda enskilda spel i serien jämfört med filmerna så är filmerna om något mer kända och där är historien inte speciellt välgjord heller. Så dem 220miljoner användare baserar serien utifrån filmerna än spelen så är det troligare att majoriteten gillade serien mer än dem som faktiskt kommer från spelen vilket i princip "99%" av publicerade och personliga recensentioner gjorde.

Själv har jag inte lyckats komma igenom första avsnittet än då det är för mycket tonårsdrama som många sagt och jag har svårt att svälja den typen av media.
Har sagt att jag i alla fall ska ge det ett par episoder och inte fullt dömma ut det för tidigt men att välja att avsätta tid för detta faller tydligen ganska långt ner i prioriteringsordningen.

Medlem

Jag och frugan såg klart seriens igår, och jag håller inte riktigt med vad alla andra skriver här! Tyckte den var ganska underhållande och ganska så bra gjord. Albert Wesker gjorde ett riktigt bra jobb tycker jag och även de 2 tonårstjejerna gör sina roller väldigt bra. Blev lite rörigt i de 2 sista avsnitten dock vilket jag kan tycka dom skulle gjort lite bättre men overall en 3/5 av oss för skön kvällsavkoppling i 2 kvällar.

Avstängd
Skrivet av MacNille:

Jag håller dock inte med dig om att den stora majoriteten inte har hört talas om Resident Evil. Spelen har sålt i miljontal och filmerna drog in en herrans massa pengar (man kan säga vad man vill om kvaliteten på de, men de drog in pengar).
Även för de som inte spelat spelen eller har sett filmerna, har den en hymn om att serien handlar om zombies och monsters.
Hur som helst, jag tror inte att serien kommer fortsätta.

Jag tror inte heller att serien kommer fortsätta.

Medlem

Denna serien är en anledning till att Netflix håller på att dö.

& den kommer inte se fler säsonger

1
Skriv svar