Stray utklassar utgivaren Annapurnas tidigare rekord för samtidiga Steam-spelare

Robot
Stray utklassar utgivaren Annapurnas tidigare rekord för samtidiga Steam-spelare

Allt annat än en kattastrof.

#nyhetstips


Medlem

97% positiva recensioner på Steam också. Jag spelade genom ungefär hälften igår kväll, och det är en fantastisk upplevelse. Miljöerna, karaktärerna, berättelsen, musiken, allt bara funkar. Helt bengalet bra.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Pjotor:

97% positiva recensioner på Steam också. Jag spelade genom ungefär hälften igår kväll, och det är en fantastisk upplevelse. Miljöerna, karaktärerna, berättelsen, musiken, allt bara funkar. Helt bengalet bra.

Grymt att höra. Ska dra igång min genomspelning i kväll.

Medlem

Kommer FZ att recensera?!

Medlem

Man ska aldrig underskatta kattmänniskor. Mer fanatiska än IS när det kommer till sina katter.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Man ska aldrig underskatta kattmänniskor. Mer fanatiska än IS när det kommer till sina katter.

Precis, det är deras skatter minst sagt

Avstängd

Jag fortsätter med extremt dåliga pappaskämt som barnlös människa: Kattans också!

Skribent
Skrivet av Laddemannen:

Kommer FZ att recensera?!

Vi fick dessvärre ingen kod inför lanseringen, men Fredrik ska sätta igång att lira snarast.

Medlem

Jag ska köra det på löningsdagen näste tisdag, då jag tänker skaffa PS Plus Premium, för det ingår där.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag ska köra det på löningsdagen näste tisdag, då jag tänker skaffa PS Plus Premium, för det ingår där.

Uppgraderade till PS Extra igår för att jag såg att Stray låg med som nedladdningsbart spel. Ska bli kul att testa när jag kommer hem efter jobbet idag


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Machinarium på (söthets)steroider!

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Man ska aldrig underskatta kattmänniskor. Mer fanatiska än IS när det kommer till sina katter.

Om du inte ser ditt husdjur som en familjemedlem så ska du nog inte ha husdjur.
Är du inte fanatisk om dina familjemedlemmar borde du nog inte skaffa familj


signatur

I drank what?

Medlem

Alltid roligt att se när spelpressen som år efter år delar ut 8 eller 9/10 till årets 4-timmars kampanj i Call of Duty helt plötsligt hakar upp sig på och börjar upprepa hur Stray minsann är ”lite kort” med sina drygt 10 timmar. Som att det skulle vara ett problem när spelet dessutom kostar 27€.

Medlem

Det var som katten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Laddade ner igår som en del av premiumspelen på PS5 och tänkte bara prova en liten stund... hoppade i säng 02.30. Fantastisk atmosfär och karaktärer. Hoppade runt och rev ner allt jag såg, klöste på både mattor och möbler. Jamade konstant och sov så mycket jag kunde. Nu förstår jag äntligen varför katter är som de är!

Medlem

Jag har kört ungefär hälften och tycker det är ett ok spel, man letar mest hela tiden, jag trodde det skulle vara mer av ett pusselspel. 5/10 än så länge.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag har kört ungefär hälften och tycker det är ett ok spel, man letar mest hela tiden, jag trodde det skulle vara mer av ett pusselspel. 5/10 än så länge.

Spelade bara 36 minuter igår så jag kan inte uttala mig om helheten men det enda som gav mig något på den tiden jag spelade var atmosfären. Tyckte också det bara var att hoppa runt alternativt interagera med saker som katter gör som inte ger mig något alls (är hundmänniska så jag kanske bara inte förstår grejen ).
Det kanske blir mer pussel och spännande story framöver men första intrycket var tyvärr ingen höjdare. Blev refund på Steam, men det var mest för att det inte var optimerat för PC ännu. Kommer spela mer på PS5 där det ska fungera bättre och ge det en ärlig chans.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Man ska aldrig underskatta kattmänniskor. Mer fanatiska än IS när det kommer till sina katter.

Vilken del är samma jag förstår inte? Jag tror att "kattmäniskor" är väldigt olika. Iaf så ser jag inga likheter mellan flera kattmäniskor jag träffat.

Medlem
Skrivet av excentri:

Spelade bara 36 minuter igår så jag kan inte uttala mig om helheten men det enda som gav mig något på den tiden jag spelade var atmosfären. Tyckte också det bara var att hoppa runt alternativt interagera med saker som katter gör som inte ger mig något alls (är hundmänniska så jag kanske bara inte förstår grejen ).
Det kanske blir mer pussel och spännande story framöver men första intrycket var tyvärr ingen höjdare. Blev refund på Steam, men det var mest för att det inte var optimerat för PC ännu. Kommer spela mer på PS5 där det ska fungera bättre och ge det en ärlig chans.

Nu har jag kört lite till, detta tar sig inte känner jag, atmosfären är som du säger trevlig men jag har verkligen inte kul med detta spelet, tyvärr.

ZF
Medlem
Skrivet av kebbe:

Alltid roligt att se när spelpressen som år efter år delar ut 8 eller 9/10 till årets 4-timmars kampanj i Call of Duty helt plötsligt hakar upp sig på och börjar upprepa hur Stray minsann är ”lite kort” med sina drygt 10 timmar.

Specialoperationer ska gå snabbt, i teorin. Det är bara i verkligheten speltiden drar ut på flera decennier.

Men en kattsimulator på bara 10 timmar låter å andra sidan lite kort ärligt talat.

Det hinner ju en riktig katt knappt ens med den dagliga siestan på.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Vilken del är samma jag förstår inte? Jag tror att "kattmäniskor" är väldigt olika. Iaf så ser jag inga likheter mellan flera kattmäniskor jag träffat.

Det var inte meningen att ofreda eller kränka någon. Jag skojade bara!


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Blev orolig att jag kanske skulle ångra mig då det är delade meningar om detta spel så jag kör gratis alternativet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Blev orolig att jag kanske skulle ångra mig då det är delade meningar om detta spel så jag kör gratis alternativet.

Vart är spelet gratis?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Vart är spelet gratis?

Kollar en playtrough på youtube. Det är ju ändå inte mycket till "spel" fungerar som film för mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kollar en playtrough på youtube. Det är ju ändå inte mycket till "spel" fungerar som film för mig.

Ah du menar så, det är något jag aldrig förstått riktigt.

Medlem
Skrivet av excentri:

Spelade bara 36 minuter igår så jag kan inte uttala mig om helheten men det enda som gav mig något på den tiden jag spelade var atmosfären. Tyckte också det bara var att hoppa runt alternativt interagera med saker som katter gör som inte ger mig något alls (är hundmänniska så jag kanske bara inte förstår grejen ).
Det kanske blir mer pussel och spännande story framöver men första intrycket var tyvärr ingen höjdare. Blev refund på Steam, men det var mest för att det inte var optimerat för PC ännu. Kommer spela mer på PS5 där det ska fungera bättre och ge det en ärlig chans.

Skrivet av lasselason:

Nu har jag kört lite till, detta tar sig inte känner jag, atmosfären är som du säger trevlig men jag har verkligen inte kul med detta spelet, tyvärr.

Blev refund för mig också... förstår inte hypen eller så är detta spel inte gjort för min målgrupp. Det är linjärt (fast på ett dåligt sätt), tråkigt och alldeles för enkelt för min smak. Världen är fin och det flöt på bra på mitt system. Kul för alla som gillade spelet, men detta var inget för mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

7 timmar tog det att klara, jag kanske är udda men såna här spel älskar jag. Jag jämför det lite med inside och limbo. Mystisk värd med det ena och det andra.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det är ju inget mästerverk när man talar om spelmekanik men det är ju ändå väldigt mysigt och något man vill fullfölja för att se vad som händer i stil med Journey, lite småutmanande pussel och utforskande. Skulle aldrig få för mig att refunda, det var väl rätt uppenbart hur spelet skulle vara.

De har lyckats riktigt bra med kattmosfären, efter att ha smygit in i den ena sunkiga tokyo-lägenheten efter den andra där jag sagt till mig själv "här hade jag gärna bott", "jag vill också sitta på plåttaket om nätterna" samt "fan vad nice med neon, ändå"


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

7 timmar tog det att klara, jag kanske är udda men såna här spel älskar jag. Jag jämför det lite med inside och limbo. Mystisk värd med det ena och det andra.

Förstår vad du menar men fick inte alls den upplevelsen tyvärr. Limbo är ett av mina topp 10 genom alla tider, detta upplevde jag som en dygd att klara av. Det finns delar som är bra, berättelsen är fin och den enda anledningen till att jag nu har klarat spelet.

1
Skriv svar