Valve kommer med goda nyheter till alla Steam-deckare

Medlem

Asking the real questions:
Kan man köra Heroes 3 på den?


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Molotov:

dina spel kommer fortfarande att fungera med nästa generationer steam decks medans Nintendo tvingar dig att antingen behålla dina gamla enheter eller köpa spelen på nytt.

Så har det varit hittills, men det ska bli intressant att se hur Nintendo tänkt sig sin framtid.
Jag tycker de gör rätt i att fortsätta med Nintendo Switch framöver, kraftfullare osv. De har ju låst in sina retro spel på prenumeration vilket jag tycker tyder på att de räknat med en längre framtid där man inte ska behöva kasta bort sina spel utan att spel man köpt ska fungera på nyare hårvara. Sen kommer de förmodligen släppa nya bättre versioner av sina äldre spel i högre upplösning osv. Men vi får väl se i framtiden som sagt hur det blir med det och konto systemet.

Playstation har ju också blivit lite så i och med ps3 att en hel del titlar inte går att spela på nyare hårdvara om man inte prenumererar för att streama ps3 då.

Microsoft är jag ganska ny på men vad jag förstår så kan du väl spela allt du köpt där från 360 och uppåt till series x. Och det är väl vad som lockar mig mest med Xbox series och framtida xbox konsoler om jag nu ska ha en konsol i framtiden.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hur lång tid har det tagit för folk att få sin steamdeck efter ni betalt den?
Jag betalde min igår morse och den står fortfarande som processing på shipping status

Geeks Gaming
Skrivet av Zphynx:

Asking the real questions:
Kan man köra Heroes 3 på den?

GoG versionen med HD mod installerat via Lutris.

Medlem
Skrivet av Izam:

Hur lång tid har det tagit för folk att få sin steamdeck efter ni betalt den?
Jag betalde min igår morse och den står fortfarande som processing på shipping status

Ca 1 vecka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag förstod ju naturligtvis att du inte tänkte använda alla själv, men är det verkligen 3 steamdecks som är dina då?

"innan jul har jag 3 steam decks". Retas bara lite. Kul att alla i familjen får spela.

På sätt och vis blir det ju mina eftersom jsg köpt dem. Är barnen och frugan olydiga kan jag ju bara ta ifrån dem MINA decks 🤪


signatur

1# FZ Troll

Gabe: "... one last thing."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar