in-ear hörlurar iphone 11

Medlem
in-ear hörlurar iphone 11

Hej!

Jag är på jakt efter ett par prisvärda men ändå bra (jag vet, omöjlig kombo) hörlurar till min dotter som ska fungera med en iPhone 11. Om de har tråd eller inte spelar inte så stor roll.

Har ni några tips?


signatur

I drank what?

Avstängd

Jabra är nice

Medlem

Mina AirPods Pro är det bästa prylköp jag gjort de senaste åren, finns säkert bättre och sämre men de två år jag haft dem har varit helt felfria.

Eftersom din dotter har iPhone skulle jag definitivt rekommendera dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skulle rekommendera Earfun Free Pro 2. Kör själv på dem och tycker de har helt okej ANC, ljudet är helt okej det med, låg profil, bra passform, bra med batteritiden. Åtminstone i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mina AirPods är det bästa prylköp jag gjort de senaste åren, finns säkert bättre och sämre men de två år jag haft dem har varit helt felfria.

Tycker också AirPods är riktigt bra. Dock är de i hårdplast och passar inte i öron av mindre modell. Det finns förstås AirPods Pro med gummidynor och aktiv ljuddämpning, men de är dyra och allmänt overkill för detta ändamål.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Om du använder trådlösa så fungerar alla trådlösa lurar. Bluetooth.

Fördel: Trådlöst, inga sladdar som glappar eller fastnar.
Nackdel: Batteri. Måste laddas och är de urladdade är man utan musik.

Undvik helt trådlösa utan sladd mellan lurarna. Dels är battertiden så dålig att _alla_ tillverkare måste tänja på sanningen och förleda på förpackningen om speltid och dels så är de alldeles för lätta att slarva bort en. Dessutom är det få som inte är "rövdyra" som har bra ljud. Fortfarande mer gimmick än vettigt.

Bör tillägga att en relativ sanning är att ju fler hundralappar du lägger ner ju fler hundralappar BAS får du. Billiga lurar är just ofta dålig bas i. 200 spänn mer är generellt 200 spänn mer bas. Köper du ett par 99kr lurar så kommer de spela och låta och vara helt okej för enbart tal och talböcker. Spelar du musik kommer de skrälla förjävligt och sakna bas...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Supra har några prisvärda alternativ med Zero och Nero, har inte kollat upp senaste modellerna men tidigare har brustit i att ha ganska dålig vädertätning. Ofta kan man även hitta prisvärda alternativ från tillverkare som uppdaterar modellerna ofta och därmed får marginellt sämre tidigare modeller nedsatta av återförsäljare, Jabra går ofta att hitta till bra pris på det sättet även om de har lite kvalitetsbrister (köpte ett par 65T Active som två år senare fortfarande har olika volym i respektive snäcka). Sennheiser Momentum är ett annat sådant alternativ även om man då talar om att betala 1800kr istället för 2500kr för en äldre modell.

Håller inte med tidigare kommentar om dålig batteritid på true wireless. Använder såväl Jabra 65T Active som Bose QC Earbuds (med högsta nivå av brusreducering) och har aldrig upplevt batteritiden som ett problem. Är man ute på språng finns det inget bättre än att slippa allt förlegat sladdtrassel.

Medlem

Tack för förslagen, gott folk!


signatur

I drank what?

Medlem

Själv kör jag med ett par från Jaybird, tror det är Run XT modellen heter, fungerar klockrent och sitter som de ska. Bör finnas uppdaterad version. Frugan kör med Jabra, osäker på modell men de är snäppet vassare i ljud och passform (något dyrare också).

Och kan tillägga att väldigt sällan har vi lyssnat klart batteriet, har hänt om man suttit ett par timmar på Arlanda för att sen flyga ett par timmar, men de laddar upp så snabbt i dockan att det är helt ok.

phi
Medlem

AirPods Pro alla dagar i veckan.

Medlem

Airpods pro är värt sin prislapp. De är oslagbara enligt mig. Om budget skall vara lägre skulle jag rekommendera Jabra, deras produkter brukar alltid vara nöjd med.

Medlem

Jag kan bara säga positiva saker om Beoplay EX bästa jäkla in-ear-lurarna jag provat, och utan att överdriva spöar de många stora hörlurar också, men de är också väldigt dyra. Kostar runt 4000 kronor.

Gäller en lägre budget kan jag också rekommendera Airpods Pro. De låter helt okej, och är väldigt smidiga att använda.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

1
Skriv svar