Robot
Regiments

FZ:s Johan Olander upptäcker att kalla kriget är stekhett, supersvårt och svinskoj.

#regiments


Medlem

Sweet!
Blir att slå till när tillfälle ges, lirade testet i våras och var imponerad över hur simpelt ett så komplext spel kan vara!
Enkelt att lära men svårt att bemästra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Sweet!
Blir att slå till när tillfälle ges, lirade testet i våras och var imponerad över hur simpelt ett så komplext spel kan vara!
Enkelt att lära men svårt att bemästra!

Det är ju det! Har faktiskt skärpt till mig rätt bra, så blir nog ett omspel snart.


signatur

I am the black wizards.

Frilansare

Givet att jag testar detta, hade gått mig förbi! tack för recensionen.

Medlem

Det ironiska är att RTS (mer åt det klassiska RTS, kan inte vänta tills tempest rising kommer!) är min favorit genre men jag är så förbannat dålig på det xD
Kommer inte våga mig på det här spelet om det är svårt redan vid easy.

Medlem

Fråga: Kartorna ser väldigt platta ut. Finns det höjdkurvor i spelet?

Intressanta kartor, trots små variationer

Varför ett minus? Är detta inte något positivt?

Medlem

Speltorkan är påtaglig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av employed:

Intressanta kartor, trots små variationer

Varför ett minus? Är detta inte något positivt?

Hur tänker du nu? Att det inte borde vara det för att dom är intressanta?
Isåfall tror jag det är för att emfasen i minuset ligger på 'små variationer'-delen.

Utifall det inte var det du menade... Så vet jag inte ens hur jag ska jag ska börja..
Om du undrar varför brist på variation kan göra att ett spel är mindre intressant att spela?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hur tänker du nu? Att det inte borde vara det för att dom är intressanta?
Isåfall tror jag det är för att emfasen i minuset ligger på 'små variationer'-delen.

Utifall det inte var det du menade... Så vet jag inte ens hur jag ska jag ska börja..
Om du undrar varför brist på variation kan göra att ett spel är mindre intressant att spela?

Han har rätt, det är märkligt uttryckt av recensenten. Det rätta hade givetvis varit att skriva "Små variationer, trots intressanta banor".

Medlem

Testade betan eller vad de kallade det och var inte särskilt imponerad. Tycker Wargame Red Dragon är det bästa liret i klassen fortfarande även om det också har sina brister.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Han har rätt, det är märkligt uttryckt av recensenten. Det rätta hade givetvis varit att skriva "Små variationer, trots intressanta banor".

Jag köper det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillar både Combat mission samt Steel Division II.
Ej provat Warno,, men som gubbe gillar jag mer single player så detta blir köp.
tackar för trevlig recention på ett spel som för många missas

Skribent
Skrivet av employed:

Fråga: Kartorna ser väldigt platta ut. Finns det höjdkurvor i spelet?

Intressanta kartor, trots små variationer

Varför ett minus? Är detta inte något positivt?

Bra fråga! Har antagit det och spelat efter det, men faktiskt inte scrollat ner för att se. Ber att få återkomma, men ja det krävs ju field of view etc.

Det blev nog fel i överföringen från dokumentet. Ska vara ett plus


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Ibymafayhas:

Testade betan eller vad de kallade det och var inte särskilt imponerad. Tycker Wargame Red Dragon är det bästa liret i klassen fortfarande även om det också har sina brister.

Säger inte emot dig.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av employed:

Fråga: Kartorna ser väldigt platta ut. Finns det höjdkurvor i spelet?

Intressanta kartor, trots små variationer

Varför ett minus? Är detta inte något positivt?

Skrivet av Chicobello:

Han har rätt, det är märkligt uttryckt av recensenten. Det rätta hade givetvis varit att skriva "Små variationer, trots intressanta banor".

Mitt fel! Satte minus istället för plus. Märkligt gjort - det är fredag, nära 30 grader varmt och öl finns i jobbkylen...


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Mitt fel! Satte minus istället för plus. Märkligt gjort - det är fredag, nära 30 grader varmt och öl finns i jobbkylen...

DET ÄR OHÅLLBART!


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

DET ÄR OHÅLLBART!

Men gott! Öl alltså.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mitt fel! Satte minus istället för plus. Märkligt gjort - det är fredag, nära 30 grader varmt och öl finns i jobbkylen...

Jocke annonserar sin avgång och sajten börjar rasa samman omedelbart! D:

Stoppa honom, ta till allt som behövs men STOPPA HONOM! D:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Speltorkan är påtaglig.

ok?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Köpte Regiments baserat på denna recension, har begränsad erfarenhet av Wargame men utifrån det lilla jag spelat så föredrar jag verkligen detta. Lite lägre tempo, och det fanns ju inte direkt någon story värd namnet men rätt balanserade scenarion. Körde på Easy och klarade ut på 12 timmar, värt slantarna tycker jag.

Skribent
Skrivet av Athaleos:

Köpte Regiments baserat på denna recension, har begränsad erfarenhet av Wargame men utifrån det lilla jag spelat så föredrar jag verkligen detta. Lite lägre tempo, och det fanns ju inte direkt någon story värd namnet men rätt balanserade scenarion. Körde på Easy och klarade ut på 12 timmar, värt slantarna tycker jag.

Haha, shit. Läste första stycket och trodde jag skulle få spö. Håller med, det är ju mer en lätt briefing men fyller sin funktion för min del


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Wargame ringde och vill ha tillbaka sitt spel.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Haha, shit. Läste första stycket och trodde jag skulle få spö. Håller med, det är ju mer en lätt briefing men fyller sin funktion för min del

Haha! Jag förstår hur inledningen kan tolkas, jag tyckte din recension var bra.

Skribent
Skrivet av Athaleos:

Haha! Jag förstår hur inledningen kan tolkas, jag tyckte din recension var bra.

Jag bockar och bugar!


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar