Sony höjer priset på Playstation 5

Medlem
Skrivet av D1versity:

Jämför exclusives som släpps så kommer du se att det inte är en sjuk överdrift.

Jag har ingen aning om faktiska tal utan utgår bara ifrån min egen erfarenhet och i jämförelse med både ps3 och ps4 som jag inhandlade vid releasen så har jag betydligt mer att spela till min ps5.

Medlem

Har uppmärksammat att Xbox Series X börjat tappa
i marknadsvärde på begagnatmarknaden. Gick för ett dagar sedan en Xbox Series X med två kontroller och några xbox one spel för 4350 kr (Tradera). PS5an verkar ta en omvänd resa. Tillgång och efterfrågan i ett nötskal.
Kan nog dröja innan Sony bemödar sig med att göra en Pro modell på PS5an och livscykeln på PS5an lär knappast blir 5-6 år. Har snart redan gått två…


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Har uppmärksammat att Xbox Series X börjat tappa
i marknadsvärde på begagnatmarknaden. Gick för ett dagar sedan en Xbox Series X med två kontroller och några xbox one spel för 4350 kr (Tradera). PS5an verkar ta en omvänd resa. Tillgång och efterfrågan i ett nötskal.
Kan nog dröja innan Sony bemödar sig med att göra en Pro modell på PS5an och livscykeln på PS5an lär knappast blir 5-6 år. Har snart redan gått två…

Att folk tror det ska komma en pro undrar jag varför? Finns det någon anledning?

Varför släppte sony en ps4 pro? De ville nå 4k och ps4 var lite för klen.
Ps5 kan redan 4k. Nej jag tror om de biffar till ps5 så blir det nog större ssd eller en slim.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Att folk tror det ska komma en pro undrar jag varför? Finns det någon anledning?

Varför släppte sony en ps4 pro? De ville nå 4k och ps4 var lite för klen.
Ps5 kan redan 4k. Nej jag tror om de biffar till ps5 så blir det nog större ssd eller en slim.

Jag tror som du. En pro känns överflödig, speciellt när den vanliga varianten funkar kanon. Halvvägs in i generationen om ps5an börjar kännas gammal är väl förståeligt om det kommer en pro modell alternativt om de lyckas köpa in komponenter som är bättre och som skyndar på produktionen.

123
Skriv svar