Nästa vecka får vi veta vad som "väntar härnäst" för Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av vamp:

På tio år gamla konsoler*

På min nya bra pc.

Jag snackar vecka 1, det var kaos på konsol men inte speciellt bra på pc heller

Medlem

Var ju totalt skräp vid release och då inte bara tack vare prestandaproblem och buggar.

Har de fixat teleporterade allseende poliser? Har de gjort så att de olika ursprungen faktiskt skiljer sig åt lite mer? Är staden mer levande?

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det var ett så fruktansvärt dåligt spel på release.

Ok. Jag ångrar mig, om Najkan säger att det är så.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tycker inte dom satte shooter delen, eller bil delen, eller närstrids delen.
Annars var det ett bra spel.

KoP
Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag spelade Cyberpunk för första gången denna sommar (på PS5). Jag tyckte det var riktigt bra. Engagerande story, stor värld och absolut snyggt.
Jag tillhör en av dom som inte hört alla löften före spelet, tyckte mest det såg ut som en blandning av Ghost in the shell och Akira och gav det ett försök.
I dagsläget, på PS5, får det en solklar 8/10.

Samma här. Dock spelade jag det vid release. Undviker att följa allt utvecklarsnack och att ta del utav för mycket information angående spel som jag tror kan vara utav intresse. Att hålla på att hypa upp spel är bara utav ondo och något man lärt sig utav erfarenhet så därför uppskattade jag verkligen Cyberpunk 2077 och ser fram emot dess expansionen.

Jag brukar aldrig gnälla över vad saker kostar, men i det här fallet ska ingen DLC kosta ett öre från dessa "invecklare". De behöver återställa sin trovärdighet, och den kommer inte via plånboken, den saken är klar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av vamp:

På tio år gamla konsoler*

Om inte spelet fungerar på den hårdvaran så släpper man inte spelet dit. Man vet som utvecklare vad de två konsollerna klarar av rent tekniskt.

Släpp inte spelet dit och gör det enbart till current gen, inte svårare än så.

Kan även tillägga att jag hade en game breaking bug när jag körde senast på PS5, spelet la av och en rapport skapades. Inget buggfritt spel, men det är mycket bättre nu än vid release.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Om inte spelet fungerar på den hårdvaran så släpper man inte spelet dit. Man vet som utvecklare vad de två konsollerna klarar av rent tekniskt.

Släpp inte spelet dit och gör det enbart till current gen, inte svårare än så.

Kan även tillägga att jag hade en game breaking bug när jag körde senast på PS5, spelet la av och en rapport skapades. Inget buggfritt spel, men det är mycket bättre nu än vid release.

Men det är ju inte utvecklarna som bestämmer om spelet ska släppas eller inte. Jag är övertygad om att de som arbetade med spelet och som får stå till svar för ”all skit” inte ville släppa det på last gen, men att kostymerna såg antalet sålda PS4 och Xbone och tvingade ut en trasig produkt. Buggfria spel finns knappt idag, men trasiga spel kan undvikas om de som faktiskt skapar produkten får äga frågan, men så ser inte verkligheten ut.

Oavsett bransch så handlar det inte om att du inte får göra fel/släppa felfria produkter och tjänster utan vad du som företag gör för att åtgärda felen.

Medlem
Skrivet av vamp:

Men det är ju inte utvecklarna som bestämmer om spelet ska släppas eller inte. Jag är övertygad om att de som arbetade med spelet och som får stå till svar för ”all skit” inte ville släppa det på last gen, men att kostymerna såg antalet sålda PS4 och Xbone och tvingade ut en trasig produkt. Buggfria spel finns knappt idag, men trasiga spel kan undvikas om de som faktiskt skapar produkten får äga frågan, men så ser inte verkligheten ut.

Oavsett bransch så handlar det inte om att du inte får göra fel/släppa felfria produkter och tjänster utan vad du som företag gör för att åtgärda felen.

Jag förstår inte vad du vill komma fram till riktigt med den här texten?
Spelet borde fungera där det sägs ska fungera. Givetvis är det helt okej att ogilla företaget som helhet mer efter detta.

Medlem
Skrivet av vamp:

Men det är ju inte utvecklarna som bestämmer om spelet ska släppas eller inte. Jag är övertygad om att de som arbetade med spelet och som får stå till svar för ”all skit” inte ville släppa det på last gen, men att kostymerna såg antalet sålda PS4 och Xbone och tvingade ut en trasig produkt. Buggfria spel finns knappt idag, men trasiga spel kan undvikas om de som faktiskt skapar produkten får äga frågan, men så ser inte verkligheten ut.

Oavsett bransch så handlar det inte om att du inte får göra fel/släppa felfria produkter och tjänster utan vad du som företag gör för att åtgärda felen.

Vad jag vet är detta spel både utgivet och utvecklat av samma företag, vilket i detta fall är CD Project. Vet inte riktigt vad du menar, lustigt att andra företag inte göra likadant med tanke på hur du resonerar. Spelet på Xbox One och Playstation 4 var katastrof vid release.

"Oavsett bransch så handlar det inte om att du inte får göra fel/släppa felfria produkter och tjänster utan vad du som företag gör för att åtgärda felen."

Vad svamlar du om? Att ett spel blir indraget på en store är aldrig bra. Oavsett hur man åtgärdar felet eller inte, samt att deras aktie störtdök efter all den negativitet spelet fick kring release. Om jag inte missminner mig så gick Techland (en annan polsk studio) om cd project efter denna katastrofala release.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Vad jag vet är detta spel både utgivet och utvecklat av samma företag, vilket i detta fall är CD Project. Vet inte riktigt vad du menar, lustigt att andra företag inte göra likadant med tanke på hur du resonerar. Spelet på Xbox One och Playstation 4 var katastrof vid release.

"Oavsett bransch så handlar det inte om att du inte får göra fel/släppa felfria produkter och tjänster utan vad du som företag gör för att åtgärda felen."

Vad svamlar du om? Att ett spel blir indraget på en store är aldrig bra. Oavsett hur man åtgärdar felet eller inte, samt att deras aktie störtdök efter all den negativitet spelet fick kring release. Om jag inte missminner mig så gick Techland (en annan polsk studio) om cd project efter denna katastrofala release.

Du får absolut ogilla CDPR efter hur de som bolag hanterade releasen av CP2077, men folk uttalar sig väldigt slarvigt och attackerar utvecklarna (PERSONERNA SOM KNACKAR KOD) som ansvariga när jag är övertygad om att de personerna inte ville släppa produkten för att de var väl medvetna om att den inte levde upp till förväntningarna, men att personerna som fattade de ekonomiska besluten valde att släppa det ändå. Jag VET att last gen-versionen var ett clusterfuck utan dess like. Aldrig påstått något annat.

Vad svamlar du om?
Kundnöjdhet. Vet inte vilken bransch du arbetar inom, men kundnöjdhet handlar inte om att alltid leverera på topp, utan hur du hanterar ett missnöjde. Det är inte svammel, det är empiri. Företaget jag arbetar för har vid tre tillfällen fått utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch och tro mig, det beror inte på att vi aldrig begått något misstag eller har bättre produkter än våra konkurrenter, utan kort och gott hur vi hanterat de missnöjda kunder som vänt sig till oss för hjälp.

Att deras aktie störtdök beror lika mycket på orimligheten i kritiken de fick, som att produkten verkligen inte levererade, men inte minst de orimliga förväntningarna som fanns på produkten redan från början. Aktier styrs lika mycket av känslor och förväntningar som "verkligheten" och är inget facit på att allt var skit.

Kort sagt, jag försvarar inte CDPR som helhet, men är så jävla trött på mobmentaliteten på nätet. Det är fan höggafflar och facklor direkt något inte blev som spelaren/tittaren/kunden tänkte. Gråskalan är helt utraderad. Betygskalan är ingen skala utan helt uppdelad i ÄLSKAR DEN HÄR SKITEN eller HOPPAS NI BRINNER INNE.

Du kanske kommer ihåg att hela den här diskussionen började med att jag skrev just *på tio år gamla konsoler*. Det var ju den versionen av spelet som fick hela världen att kalla spelet för skräp, när framför allt pc-versionen är ett riktigt bra spel, framför allt efter en patch eller två.

Medlem
Skrivet av vamp:

Du får absolut ogilla CDPR efter hur de som bolag hanterade releasen av CP2077, men folk uttalar sig väldigt slarvigt och attackerar utvecklarna (PERSONERNA SOM KNACKAR KOD) som ansvariga när jag är övertygad om att de personerna inte ville släppa produkten för att de var väl medvetna om att den inte levde upp till förväntningarna, men att personerna som fattade de ekonomiska besluten valde att släppa det ändå. Jag VET att last gen-versionen var ett clusterfuck utan dess like. Aldrig påstått något annat.

Vad svamlar du om?
Kundnöjdhet. Vet inte vilken bransch du arbetar inom, men kundnöjdhet handlar inte om att alltid leverera på topp, utan hur du hanterar ett missnöjde. Det är inte svammel, det är empiri. Företaget jag arbetar för har vid tre tillfällen fått utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch och tro mig, det beror inte på att vi aldrig begått något misstag eller har bättre produkter än våra konkurrenter, utan kort och gott hur vi hanterat de missnöjda kunder som vänt sig till oss för hjälp.

Att deras aktie störtdök beror lika mycket på orimligheten i kritiken de fick, som att produkten verkligen inte levererade, men inte minst de orimliga förväntningarna som fanns på produkten redan från början. Aktier styrs lika mycket av känslor och förväntningar som "verkligheten" och är inget facit på att allt var skit.

Kort sagt, jag försvarar inte CDPR som helhet, men är så jävla trött på mobmentaliteten på nätet. Det är fan höggafflar och facklor direkt något inte blev som spelaren/tittaren/kunden tänkte. Gråskalan är helt utraderad. Betygskalan är ingen skala utan helt uppdelad i ÄLSKAR DEN HÄR SKITEN eller HOPPAS NI BRINNER INNE.

Du kanske kommer ihåg att hela den här diskussionen började med att jag skrev just *på tio år gamla konsoler*. Det var ju den versionen av spelet som fick hela världen att kalla spelet för skräp, när framför allt pc-versionen är ett riktigt bra spel, framför allt efter en patch eller två.

Man lanserar inte en produkt i det skicket oavsett om man efter några år fixar till problemet. Jag personligen tycker att den kritiken de fick utstå verkligen var rättfärdigad, sen så ska inte någon "brinna inne" eller liknande. Har man sådana starka åsikter om något ska man nog gå till en psykolog och få någon typ av hälsokontroll, då man troligtvis inte är helt frisk.

Vad jag minns på rakarm har det aldrig hänt förut att en sådan stor utvecklare får sin produkt borttagen från en Store.

"Det är fan höggafflar och facklor direkt något inte blev som spelaren/tittaren/kunden tänkte."
När spelet inte ens går att starta på last gen så har man gjort ett seriöst fel och därav tog Sony bort det från sin digitala försäljningsplats, vilket är oerhört mycket rätt då produkten inte ens fungerade.

Då jag själv håller på att starta upp något så skulle jag aldrig någonsin göra så här mot någon kund, aldrig.
Som man bäddar får man ligga.

"Du kanske kommer ihåg att hela den här diskussionen började med att jag skrev just *på tio år gamla konsoler*. Det var ju den versionen av spelet som fick hela världen att kalla spelet för skräp, när framför allt pc-versionen är ett riktigt bra spel, framför allt efter en patch eller två."

Som sagt, då lanserar man inte produkten på den plattformen om man vet att produkten inte fungerar som tänkt. Gör man det ändå får man vara beredd på att utstå kritik.

Känns som att denna diskussion inte kommer någonstans så vi stannar här.
Jag anser att man som företag inte lanserar en produkt som är trasig.

Medlem
Skrivet av robbis:

Eller så streamar du det på stadia och får en hyfsad buggfri och snygg upplevelse. Spelade igenom det första dagarna vid släpp och tycker fortfarande det är ett av de bästa spelen på senare tid.

Fungerar också, har nvidia now "rtx 3080 tier" med 120hz 1440 och 4k 60hz. Har även testat Stadia hos min storebror, men 1440p med rtx 3070 ser extremt mycket bättre ut än både stadia och nvidia now. Stadia och nvidia now ser ut som något konstigt filter typ som dlss ultra performance mode.

Ifall 1440p streamer har samma bitrate som 4k ser det sjukt bra ut, vilket går att streama i nvidia now ifall du väljer 4k 60 på en 1440p skärm. För att få en riktig 4k upplevelse ska du helst ha 8k bitrate, vilket enligt mina beräkningar kräver 280-400mbit per sekund, vilket endast typ EU har för en acceptable peng. Sen hade det även krävt 12-16 threads.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

12
Skriv svar