3 miljoner spelare har städat virtuellt i Powerwash Simulator

Robot
3 miljoner spelare har städat virtuellt i Powerwash Simulator

Roligare än att städa på riktigt?

#Futurlab, #Powerwash-simulator


Medlem

Har inget emot olika sorters märkliga "simulator" spel men detta verkar inte speciellt underhållande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kör det lite då och då, tycker det är ganska avslappnande och tillfredsställande att bara gå runt och tvätta bort lite smuts. Håller inte för några långa spelsessioner dock och kommer absolut inte hålla i längden så inget jag hade betalat för men via game pass är det helt klart värt att testa.

Medlem

Avkopplande spel som är perfekt att spela när man lyssnar på podcasts.

Medlem

Sonen har börjat träna på att spela med mus och tangetbord. Det här spelet har fungerat perfekt för att få koordinationen att sitta.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Avkopplande spel som är perfekt att spela när man lyssnar på podcasts.

Andra tips roliga spel tillsammans med podcasts.
Farming simulator och Snowrunner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Kör det lite då och då, tycker det är ganska avslappnande och tillfredsställande att bara gå runt och tvätta bort lite smuts. Håller inte för några långa spelsessioner dock och kommer absolut inte hålla i längden så inget jag hade betalat för men via game pass är det helt klart värt att testa.

Jag undrar hur mycket pengar de får för såna som testar via gamepass. Händer rätt ofta att jag installerar spel jag inte skulle köpt annars och spelar några timmar och sen aldrig mer. Det vore intressant att veta om spelutvecklarna får mer om man spelar mer osv. Annars kanske man skulle skapa något dumt simulatorspel, typ "vässa penna-simulator" och ge ut på gamepass...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Avkopplande spel som är perfekt att spela när man lyssnar på podcasts.

Det verkar inte särskilt skoj, men efter att ha sett på en video där en kille går bananas så kan jag faktiskt förstå när man matar den lille perfektionisten i sig själv 😄

Jag la timmar i wow för 10-12 år sedan och bara flög omkring och plockade blommor i timmar med liknande fenomen. Man fick inte missa en enda blomma. Jag kan verkligen se spelarbasen i detta lite lustiga spel 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag undrar hur mycket pengar de får för såna som testar via gamepass. Händer rätt ofta att jag installerar spel jag inte skulle köpt annars och spelar några timmar och sen aldrig mer. Det vore intressant att veta om spelutvecklarna får mer om man spelar mer osv. Annars kanske man skulle skapa något dumt simulatorspel, typ "vässa penna-simulator" och ge ut på gamepass...

MS betalar ju så klart för att spelet ska finnas på gamepass.
För den här typen av spel kan det vara en riktigt bra deal.
Man kan nog inte göra vilket skit som helst likt Steam. Förhoppningsvis är det nån form av kontroll? Vet inte länge sen jag körde gamepass


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har spelat igenom hela spelet via Gamepass, Väldigt tillfredställande med "ca-ching" så fort man tvättat en sektion klart. Har också en väldigt skum story om man lägger märke till den, presenteras via SMS och avspeglas i senare uppdrag.

Det må vara en typ av asset flip, men den är välgjord för vad det är, lite väl petig/obalanserad ibland dock, så man måste jaga en pixel på en yta av flera kvadrat. Och ibland så får man 100% av en yta fast man har en stor blaffa smuts kvar.

Skrivet av Foldon:

Sonen har börjat träna på att spela med mus och tangetbord. Det här spelet har fungerat perfekt för att få koordinationen att sitta.

Ett tips: se till att lära honom att unhooka kameran (C default tror jag) så man kan spreja utan att röra hela kameran hela tiden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Avkopplande podcast-spel, körde igenom det under semestern och det är ganska rogivande!

Hade dock aldrig kört det om det inte var på gamepass..

Medlem

Detta har mer spelare än tex Two Point Campus som skrevs om här om dagen som kommit upp i 1 miljon spelare. Det säger ungefär hur konstiga människor egentligen är. Värt att nämna är att även här har det spelats av 3 miljoner spelare på gamepass, det är inte 3 miljoner som köpt det vilket jag tror inte alls är en hög siffra. But who knows... Mänskligheten idag förvånar mig inte ett dugg.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Helt underbart spel. Jag älskar det!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Detta har mer spelare än tex Two Point Campus som skrevs om här om dagen som kommit upp i 1 miljon spelare. Det säger ungefär hur konstiga människor egentligen är. Värt att nämna är att även här har det spelats av 3 miljoner spelare på gamepass, det är inte 3 miljoner som köpt det vilket jag tror inte alls är en hög siffra. But who knows... Mänskligheten idag förvånar mig inte ett dugg.

Anledningen till att folk spelar sådana här spel är för att de är avkopplande och tillfredsställande. Ungefär som att vissa gillar att klippa gräset. Fiska. Att göra det online är inte en jätte stor skillnad. Skulle säga att det är lika "konstigt" att spela singleplayer spel och rollspela.

Simulator spel blir allt mer populära ju mer teknologiskt samhället blir och ju mer distanserat vi kommer från det "jordnära" livet. Basala aktiviteter är meditativa att utföra och man känner att man slutfört en uppgift. Jobben vi har idag är rätt otillfredsställande och det visar också statistiken.

Medlem

100% förståelse för att folk spelar spel som detta. Klassiskt upplägg med utmaning/uppdrag, följt av utrustnings-uppgraderingar, för att till slut ha framgång.
Alla simuleringsspel talar väl till oss människor i form av att vi vill uppnå saker. Det är inte för inte "steam-prestationer" är en viktig del av alla moderna spel 😉

Medlem

Jag har lagt alldeles för mycket tid på det där spelet. Precis som med lawnmoving simulator...

Medlem

Det här kan väl enbart vara roligt om man är ett gäng som spelar på fyllan med varandra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Ambassadör
Xbox

Fantastiskt spel!

Spenderade väldigt mycket tid med detta och en lång rad podcasts i somras när jag 100%-ade det. Det tilltalade något djupt inom mig...allt skit skall bort! Förmodligen mitt GOTY så här långt, haha.

Skrivet av Zymac:

Det må vara en typ av asset flip, men den är välgjord för vad det är, lite väl petig/obalanserad ibland dock, så man måste jaga en pixel på en yta av flera kvadrat. Och ibland så får man 100% av en yta fast man har en stor blaffa smuts kvar.

Nja, det är för att det finns olika typer av smuts. En liten fläck ingrott grovt skit (typ olja, rost, lav m.m) räknas som mer än en större blaffa lös smuts som är lätt att tvätta bort.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar