Capcom berättar vad de ska visa upp under Tokyo Game Show

Robot
Capcom berättar vad de ska visa upp under Tokyo Game Show

Vi kan vänta oss Street Fighter 6, Resident Evil och lite annat.

#Capcom, #Tokyo-games-show


Medlem

Ge mig ett MHW till next gen konsoler please!

Medlem

Ska bli intressant att sr och höra om PSVR2 och spelbara Re Village.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ge mig ett MHW till next gen konsoler please!

Tänkte precis samma sak, MHW skulle må väldigt bra av prestandan i senaste generationen.
Tror att det går göra väldigt mycket där med hårdvaran, som typ är gjord för open world.

Skrivet av Molotov:

Ska bli intressant att sr och höra om PSVR2 och spelbara Re Village.

Jo, men jag hoppas på en ordentlig presentation före. Att smyga ut PSVR2 på bloggen och till en utvecklare på TGS känns ju illa. Borde rulla ut mer internationellt och med ett ordentligt eget event, där första spelen, priset och releasedatum presenteras. De måste våga satsa.
Förbokningar i samband med det hade varit vettigt med.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, men jag hoppas på en ordentlig presentation före. Att smyga ut PSVR2 på bloggen och till en utvecklare på TGS känns ju illa. Borde rulla ut mer internationellt och med ett ordentligt eget event, där första spelen, priset och releasedatum presenteras. De måste våga satsa.
Förbokningar i samband med det hade varit vettigt med.

Jo det kan man tycka.
Man undrar ju om det står rätt till hos Sony, eller om dom blrjar vackla på deras VR satsning. 🤔


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo det kan man tycka.
Man undrar ju om det står rätt till hos Sony, eller om dom blrjar vackla på deras VR satsning. 🤔

Hoppas jag verkligen inte, skulle vara förödande för utvecklingen av VR framöver.

Det är ju förmodligen minst 6 månader kvar innan PSVR2 släpps, så de kanske vill ta det lite lungt och inte hypa för tidigt.

Tror inte att de gick ut med datum och pris förens augusti-september när PS5 släpptes i november heller. Så ett eget event kanske inte sker förens i November eller i värsta fall i början på nästa år. Lite skumt att de låter Capcom av alla utvecklare få ge demo på produkten bara.

Aja, jag har hoppet uppe i alla fall. Men bakåtkompabilitet ser jag fortfarande som väldigt viktigt😅

Edit: PS5 spel visades väl i Maj-Juni så det kanske kommer snart i alla fall. Minnet är lite luddigt där.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas jag verkligen inte, skulle vara förödande för utvecklingen av VR framöver.

Det är ju förmodligen minst 6 månader kvar innan PSVR2 släpps, så de kanske vill ta det lite lungt och inte hypa för tidigt.

Tror inte att de gick ut med datum och pris förens augusti-september när PS5 släpptes i november heller. Så ett eget event kanske inte sker förens i November eller i värsta fall i början på nästa år. Lite skumt att de låter Capcom av alla utvecklare få ge demo på produkten bara.

Aja, jag har hoppet uppe i alla fall. Men bakåtkompabilitet ser jag fortfarande som väldigt viktigt😅

Edit: PS5 spel visades väl i Maj-Juni så det kanske kommer snart i alla fall. Minnet är lite luddigt där.

Ja det är ju några månader kvar ja.
Det är bara hålla tummarna.
Capcom är endå en utgivare som står Sony nära så det är nog inte så konstigt att det är just dom som konveterar ett av sina spel till PSVR2 och fpr visa upp det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar