Valheim kommer till Game Pass på pc i slutet av september

Robot
Valheim kommer till Game Pass på pc i slutet av september

Och till Xbox i början av 2023.

#Iron-gate, #Valheim


Medlem

Kul! Då väntar vi ju som sagt bara på Mistlands och alla andra uppdateringar som aldrig verkar komma. Hoppas MS kan skynda på arbetet lite i alla fall.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kul! Då väntar vi ju som sagt bara på Mistlands och alla andra uppdateringar som aldrig verkar komma. Hoppas MS kan skynda på arbetet lite i alla fall.

MS har inget med Valheim att göra... och tur är väll det om det ska bli nått gjort över huvudtaget 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite tråkigt att utvecklingen går så långsamt att allt intresse nu har hunnit dö ut. Det verkar vara ett vanligt tema med mindre spel som snabbt får stor hype på Twitch.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Molotov:

MS har inget med Valheim att göra... och tur är väll det om det ska bli nått gjort över huvudtaget 😂

Det blir ju typ inget gjort nu heller


signatur

PSN: OAKTHYR

Chefredaktör

Ja, NU börjar det väl ändå bli dags för Mistlands snart!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det blir ju typ inget gjort nu heller

Liten studio med ett spel som gör succe eary access. Inget ovanligt att det känns somndet går "långsamt".
Det handlar inte om ett färdigt spel du köpt där du kan förvänta dig regelbundna uppdateringar.
Det är ett spel undrr utveckling som kan svänga hur som helst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Liten studio med ett spel som gör succe eary access. Inget ovanligt att det känns somndet går "långsamt".
Det handlar inte om ett färdigt spel du köpt där du kan förvänta dig regelbundna uppdateringar.
Det är ett spel undrr utveckling som kan svänga hur som helst.

Jag skulle tvärtom säga att man absolut kan förvänta sig regelbundna uppdateringar, mer än man kan för färdiga spel. Klarar man inte det bör det inte släppas ut i EA. Sen behöver det inte vara stora uppdateringar, men om man inte håller uppe tempot kommer spelet (som det nu till stor del gjort) dö ut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Valheim dog riktigt fort , tråkigt då det var underbart skoj. Liknar det med star citizen snart


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Molotov:

Liten studio med ett spel som gör succe eary access. Inget ovanligt att det känns somndet går "långsamt".
Det handlar inte om ett färdigt spel du köpt där du kan förvänta dig regelbundna uppdateringar.
Det är ett spel undrr utveckling som kan svänga hur som helst.

Jag vet. Jag undrar bara vad som har hänt. Roadmappen dom släppte för 2021 innehöll Hearth and Home, Cult of the Wolf, Saga Worthy Seas och Mistlands. Nu börjar vi närma oss slutet av 2022 och vad jag vet är det bara Heath and Home som släppts än.
Tycker självklart att dom ska få den tid dom behöver men jag är orolig att som ska gå i Star Citizen fällan och göra spelet oändligt mycket större än det var tänkt från början bara för att dom drog in mer pengar än planerat.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag skulle tvärtom säga att man absolut kan förvänta sig regelbundna uppdateringar, mer än man kan för färdiga spel. Klarar man inte det bör det inte släppas ut i EA. Sen behöver det inte vara stora uppdateringar, men om man inte håller uppe tempot kommer spelet (som det nu till stor del gjort) dö ut.

Då har du inte förstått grejen med early access.
Man kan inte köpa ett early access ich sen kräva och säga att då skulle man inte släppt alls.
Du finansierar ett spel under utveckling. Det kan bli pannkaka, det går gå en helt annan väg osv.
Det kan finnas massor med anledningar varför tempot stannat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag vet. Jag undrar bara vad som har hänt. Roadmappen dom släppte för 2021 innehöll Hearth and Home, Cult of the Wolf, Saga Worthy Seas och Mistlands. Nu börjar vi närma oss slutet av 2022 och vad jag vet är det bara Heath and Home som släppts än.
Tycker självklart att dom ska få den tid dom behöver men jag är orolig att som ska gå i Star Citizen fällan och göra spelet oändligt mycket större än det var tänkt från början bara för att dom drog in mer pengar än planerat.

Ja det kan finnas massor med anledningar varför det avdtannat.
Att man fick för myclet pengar och tog sig vatten över huvudet kan myclet väl vara en anledning.
Oavsett, earöy access köpare har finansierat ett spel under utveckling, det kan gå hur som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelat 200 timmar mistland ger mig nog minst 50 timmar till. Kul spel att lira flera på med hardcore-mode (fanns inte, vi hittade på regler)

Medlem
Skrivet av Molotov:

Då har du inte förstått grejen med early access.
Man kan inte köpa ett early access ich sen kräva och säga att då skulle man inte släppt alls.
Du finansierar ett spel under utveckling. Det kan bli pannkaka, det går gå en helt annan väg osv.
Det kan finnas massor med anledningar varför tempot stannat.

Kan inte hålla med. Man kan absolut sätta krav, även om det är Early Access. Och kanske speciellt om det är Early Access, då hela poängen med EA är att det ska växa fram och bli något, och inte helt stanna av. Om det senare hände, så var produkten helt enkelt inte redo för EA.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan inte hålla med. Man kan absolut sätta krav, även om det är Early Access. Och kanske speciellt om det är Early Access, då hela poängen med EA är att det ska växa fram och bli något, och inte helt stanna av. Om det senare hände, så var produkten helt enkelt inte redo för EA.

Nej det behöver du inte göra men så här står det bla om early access

"När släpps dessa spel?

Det är upp till utvecklaren att bestämma när spelet är redo för "släpp". Vissa utvecklare tänkt sig en konkret deadline, medan andra kommer ha bättre uppfattning när spelets utveckling fortskrider. Du bör vara medveten om att vissa utvecklarlag inte kommer att kunna "slutföra" sina spel. Så du bör endast köpa ett Early Access-spel om du verkligen vill spela det i dess nuvarande skick."


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det behöver du inte göra men så här står det bla om early access

"När släpps dessa spel?

Det är upp till utvecklaren att bestämma när spelet är redo för "släpp". Vissa utvecklare tänkt sig en konkret deadline, medan andra kommer ha bättre uppfattning när spelets utveckling fortskrider. Du bör vara medveten om att vissa utvecklarlag inte kommer att kunna "slutföra" sina spel. Så du bör endast köpa ett Early Access-spel om du verkligen vill spela det i dess nuvarande skick."

Vilket inte går emot något av det jag skrev


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vilket inte går emot något av det jag skrev

Jag poängterade vad Early access var, jag trodde du inte höll med men men,.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag poängterade vad Early access var, jag trodde du inte höll med men men,.

Nej, jag höll inte med din definition av det. Jag tycker man helt klart kan ställa högre krav än så.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag höll inte med din definition av det. Jag tycker man helt klart kan ställa högre krav än så.

Det jag skrev är från steam. Ja alla tolkar väll olika.
Du betalar för skicket vid köpet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det jag skrev är från steam. Ja alla tolkar väll olika.
Du betalar för skicket vid köpet

Ja, jag vet, de har antagligen fått mängder med klagomål och varit tvungna att sätta dit en varning, med rätta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar