Suikoden 1 och 2 blir HD-remastrade
Lätt värt för folk som inte har spelat igenom dem och gillar den här typen av spel. Enda jag inte riktigt gillade med ettan var att det låste dig alldeles för ofta med vilka karaktärer du hade i ditt party. 2:an har också en bra replayability, av de absolut mest smärtsamma anledningarna dvs. Men det är kul att försöka hitta alla stjärnor och fylla din bas med alla 108 (eller nästan 108 då vissa inte går att ha i slutet).
Fantastiskt, Suikoden var mitt första jrpg och jag spelar om det med jämna mellanrum. Tvåan är ett bättre spel rent objektivt men jag har ändå en speciell plats i hjärtat för det första.
Enda jag inte riktigt gillade med ettan var att det låste dig alldeles för ofta med vilka karaktärer du hade i ditt party.
De tråkigaste med ettan är väll att man måste ha med två karaktärer i slutet förutom huvudkaraktären och båda har S i range vilket tar ner valen ganska mycket. Jag kan hålla med om att halva partyt är låst lite för ofta, finns dock många kul karaktärer att experimentera med.
Fantastiskt, Suikoden var mitt första jrpg och jag spelar om det med jämna mellanrum. Tvåan är ett bättre spel rent objektivt men jag har ändå en speciell plats i hjärtat för det första.
De tråkigaste med ettan är väll att man måste ha med två karaktärer i slutet förutom huvudkaraktären och båda har S i range vilket tar ner valen ganska mycket. Jag kan hålla med om att halva partyt är låst lite för ofta, finns dock många kul karaktärer att experimentera med.
Ja, eftersom att du är låst som du vill ha combo attacker på sista fighten så är du väldigt låst med vem du kan i partyt, hade det inte varit så hade det varit mycket bättre. Eftersom att du måste ha med
Flik och Viktor så blir Alen och Grenseal
nästan krav, vilket är lite tråkigt, men det gör egentligen ingenting för de är ändå starka nog att ha med sig.
Du behöver dem inte, men deras attacker är så pass starka att man vill. Men det är själva charmen med spelet att kunna bygga partyt på olika sätt och få olika perks.
Det här är så otroligt goda nyheter. Suikoden 1 var mitt första japanska rollspel (eftersom jag inte hade någon Multi X Super Nintendo och därmed aldrig kunde spela rollspelen till SNES) och Suikoden 2 är tillsammans med Final Fantasy VII och IX mitt absoluta favoritspel någonsin. Det är evigheter sedan jag spelade spelen senast, närmare 20 år sedan säkert, så det här ska bli så underbart. Dessutom kommer det att göras förbättringar som autosave, snyggare grafik, bättre ljud och möjlighet att snabba upp striderna och även en auto battle-möjlighet.
Dessutom kommer det att göras förbättringar som autosave, snyggare grafik, bättre ljud och möjlighet att snabba upp striderna och även en auto battle-möjlighet.
Just auto battle fanns väl dock redan i originalspelen?
Äger redan originalen på skivor till PSX och digitalt på Vita men vad fan, det är väl klart man köper dessa återigen. Kan aldrig få nog av Suikoden. Köpte en amerikansk PS2 när det begav sig bara för att jag skulle kunna spela Suikoden III (fortfarande den senste delen i kronologin förresten). Har såklart fyran, femman, Tactics och Tierkreis också.
Just auto battle fanns väl dock redan i originalspelen?
Var det så? Det var det kanske, jag minns inte. Men IGN lyfte fram det som en nyhet.
Ja, eftersom att du är låst som du vill ha combo attacker på sista fighten så är du väldigt låst med vem du kan i partyt, hade det inte varit så hade det varit mycket bättre. Eftersom att du måste ha med
Flik och Viktor så blir Alen och Grenseal
nästan krav, vilket är lite tråkigt, men det gör egentligen ingenting för de är ändå starka nog att ha med sig.
Du behöver dem inte, men deras attacker är så pass starka att man vill. Men det är själva charmen med spelet att kunna bygga partyt på olika sätt och få olika perks.
Körde den varianten första gången också. Blir löjligare om man tar Ronnie bell och Valeria med deras runes, skadan blir mer än Alen, Grenseal och Fliks unite. Fyll i sista platsen med en kompetent magiker för magikombos, byt runa på Flik sen är det typ så söndrigt det går. Annars gillar jag Varkas och Sydonias unite som gör fet skada.