Diskutera - Vilket spel har du lagt flest timmar i?

Gnällkuk

Min topp 9 på Steam. De spel jag lagt mest tid på är inte via Steam, vet inte om speltid loggas ens i EAs klient eller Battle.net t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Typ League och WoW(slutat med det senare).

Medlem

MS röj... fast kanske ändå CS 1.6 (och versionerna innan)

Medlem

Day of defeat

Medlem

World of Warcraft förmodligen. CS och D2 ligger väl bra till också.

Medlem

D2
Elite dangerous
Eve online
Sen om man räknar med tiden på att titta på matcher. Starcraft 2

Medlem

Måste vara World of warcraft. Alldeles för mycket tid på meningslöst grindande när man ser tillbaka, men kändes värt då...

Football Manager, utan tvekan.

Medlem

På mitt första riktiga arbete hade jag en kollega som hade ca' 1 års in game tid innan första expansionen var ute. Det betyder ungefär 12h / dag i 2 års tid

Medlem

Utan tvekan Cod2 på PC, satan vad man lirade med klanen, IRC PCW och clanbase hörde till vardagssyssla där ett bra tag <3

Medlem

Red Orchestra 2.

Medlem

Som många andra, WoW spelade i snitt 4 timmar om dagen från att det släpptes tills BC kom ut. Tvåa är nog D2 och CS. Som spelserie ligger nog civ bra till…

Medlem

Tibia utan tvekan. Ingen som helst konkurrens. Vi snackar över 10.000 timmar! Snittade typ 6h om dagen mellan 2003-2006 och spelade det regelbundet i nästan 10 år.

Medlem

Mest troligt World of Warcraft, med Arma 2 och CoD MW2 tätt efter

KoP
Medlem

Ports of Call. Har sparningar ifrån 1994 fram tills 2021 på disketten. Idag avnjuts dock spelet via A500 Minin.

Medlem

Utgår jag från Steam så är mitt Europa Universalis IV där jag har klockat 536 timmar. Å ärligt så skulle jag nog lagt ännu mer tid här men efter jag hamnat efter i deras pay-wall för att få alla uppdateringar/gameplay förändringar (istället för deras free uppdates) så har jag tappat intresse för att spela mer..
En dag kanske man kommer tillbaka

Medlem
Skrivet av Boomer:

2681 timmar i Overwatch.

Haha älskar att du gör en ledsen gubbe, känner din smärta😂 Fan vad dom förstört det spelet.

Medlem

1500 timmar i skyrim på pc.

Medlem

Gissar att World of warcraft, Final fantasy XIV och Final Fantasy XI toppar listan utan att ha någon speltid att vissa här.
Med speltid från steam är Dota 2 med 4357 timmar högt upp med Slay the Spire på andra plats med 745 timmar

Medlem

Skulle tippa på CS 1.x. Ultima Online hamnar nog på en andraplats.
Har ingen aning om timmarna.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Blir ju lite svårt när det mesta av min speltid skedde i yngre dagar innan det fanns en tjänst som räknade ens timmar.

Som spelserie är det Civ då det är spel jag fortfarande kan plöja ner ett par hundra timmar när en ny version kommer och att en av toppkandidaterna för enskilt mest spelat spel är Civ 2.

Medlem

Glad att jag inte kan se hur länge jag spelat vissa online spel Min eve online karaktär skapades 2004-11-28. Varit aktiv sedan dess.

För lat för att kopiera listan från konsoler. Men steam.....

Medlem

Om man inte räknar MMO’s så är Smite med över 3500 timmar på toppen av den listan

Medlem

Steam
Farming simulator 22
124 Timmar

Epic games
Snowrunner
9 dagar 4 timmar

VR-spel i steamvr och oculus visar inte rätt tid. vissa spel som jag spelat mycket har jag bara nån timme och på oculus visas vissa som inte spelat alls. Samtidigt visar det att jag kört SteamVR i nästan 2500 timmar.

Sen har man ju spenderat en livstid i olika Battlefield, Quake, wow mm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

WoW här med. Några tusentals timmar, har ingen exakt siffra, då jag har får många karaktärer
Efter det kommer nog Skyrim med över 1000 timmar.

Medlem

Lineage 2 (2004-2022)
Säkerligen total speltid långt över 20 tusen timmar.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Spelade ju CS sedan betan släpptes fram tills det att 1.6 gick i graven, så där har man nog plogat in ett par timmar. Samma sak med WoW som man har lirat sedan 2004 (var väl värst från release upp till typ cata, sen dog det av lite).

CoD MW2 har man ju säkert 2000 timmar+ i också. Gissningsvis lika mycket i BF4/BF3.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Blir fan imponerad! Vad är din "main"?

Har aldrig haft en main. Är nog därför jag inte tröttnat för länge sen. Men har enligt spelet loggat mest tid på Zarya, med lite över 300.

Skrivet av McRaoul:

Haha älskar att du gör en ledsen gubbe, känner din smärta😂 Fan vad dom förstört det spelet.

Ja, det kan jag nog hålla med om. Kontroversiellt kanske, men role queue var det som "förstörde" spelet för mig. Sen att jag fortsatte spela efter det är väl en annan femma.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Diablo 2 sedan diablo 3 och på tredjeplats witcher 3


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

League of Legends. Har varit mitt fillerspel sedan 2012.
SÅ fort jag har speltorka så faller jag tillbaka till LoL.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skriv svar