Vilka spel har ni 100% på?

Medlem

Day of the Tentacle
Full Throttle
The Secret of Monkey Island: Special Edition
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge: Special Edition
Portal

Har 99% i Fallout 4, den achievement som är kvar så skall man samla ihop 100.000 Nuka tickets.

MrU
Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Kämpar inte till mig 100% i så många spel, det krävs antingen att spelet motiverar mig till det eller att det bjuder på en lagom utmaning.

På rak arm kommer jag på:

Arkham Asylum
Arkham City
Arkham Knight
Marvels Spider-Man

Arkham-spelens kämpigaste utmaning brukar vara Riddler-troféerna men om du verkligen ska fånga Riddler måste du hitta alla - och det räcker som motivation för mig, Batman skulle aldrig ge upp!

Arkham Asylum har jag egentligen tagit två gånger, både till x360 och ps5, planerar att göra detsamma med Arkham City någon gång när det finns tid.

Den platinum-trofén som jag är mest stolt över är nog Arkham Knight - vad det verkar så har bara 0.6% av alla tagit den

Själv tycker jag Riddler-troféerna är relativt enkla och roliga (tar dock lååång tid). Jag hade mest bekymmer med combo-utmaningarna (typ arena-fighterna). Av de batmanspelen du nämner fixade jag endast platinum på Arkham asylum.

Medlem

GTA V är nog det enda spelet jag klarat till 100% med alla achievements. Det året man var på arbetsmarknadsutbudet.

Skribent
Skrivet av MrU:

Själv tycker jag Riddler-troféerna är relativt enkla och roliga (tar dock lååång tid). Jag hade mest bekymmer med combo-utmaningarna (typ arena-fighterna). Av de batmanspelen du nämner fixade jag endast platinum på Arkham asylum.

Sant, många pussel men få var riktigt kluriga Jag älskar combaten i Arkham-spelen och har plöjt dom så mycket att det sitter i reflexerna.

Det finns en community-utmaning i Arkham Knight (en dlc-trophy som inte ingår i grundspelet) som går ut på att få 1000000poäng på Iceberg lounge för att sedan slåss mot Killer Croc som annars bara tittar på från läktaren - otroligt coolt, men du måste få och behålla en combo på flera hundra för att kunna lyckas.

Arkham Origins had en rätt brutal trophy som gick ut på att klara spelet i en sittning utan att spara eller dö - rätt kämpigt i ett spel som led av en hel del buggar... För övrigt ett väldigt underskattat spel, sörjer att det inte fått en remaster

Medlem

Om jag fortfarande har kul med spelet när jag har klarat det så kan jag ibland försöka med 100% som motivation till att fortsätta spela. Exempel:

God of War (2018)
Half-Life Alyx
Final Fantasy VII Remake Intergrade
Ratchet & Clank: Rift Apart
Tales of Arise
Stray
Cult of the Lamb


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag kan(orkar) inte räkna exakt, men det är nog ett hundratal... då är steam, xbox 360 o playstation vita, ps3 & 4 inräknat. Var sjukskriven efter en olycka och då vet jag att jag tog 17 st 100% på 360

Medlem

Brukar spela till jag blir less. Sen kan man hoppa tillbaka ibland och klara lite mer. Funkar bra för mig. Elden ring tycker jag var så jävla roligt så de har tog jag platinum direkt, vilket resulterade i att spelet känns klart (färdigspelat) för mej. Trist men så känns de.

Medlem
Golden eye och Mario 64

Enbart, alla stärnor och alla fusk upplåsta.

Medlem

Halo 2 Vista!

Medlem

Har 7 st platinum på Playstation.
The Order 1886
Need for speed (2015)
Marvel’s Spider-Man
Horizon forbidden west
Ghost of Tsushima
Days gone
Star Wars Jedi fallen order
Nintendo
Metroid Samsus returns (3DS)
PC
Inga spel var jag kan komma på faktiskt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av milowas:

Steam benämner dem som "Perfect Games". Vilka spel har förtjänat er dedikation och tid till den grad att alla achievements är avbockade?

Mina är:

  • Banished

  • Kathy Rain

  • Life is Strange

  • Tell me Why

  • The Walking Dead

  • The Walking Dead: Season Two

  • The Walking Dead: A New Frontier

  • The Walking Dead: The Final Season

Mina nästa projekt är Life is Strange 2, Overcooked! 2, Planet Zoo, Stardew Valley, State of Decay 2, och Red Dead Redemption 2. Lär ju ta sin lilla tid, men kul att ha något att arbeta emot när man inte riktigt har något bättre för sig i spelen.

Sen vet jag att jag 100%-ade ett Tomb Raider spel till Xbox360 någon gång i livet, men det var så länge sen att jag inte längre räknar det.

Kolla min Gamertag på Xbox. Samma namn som här. Jag har 121 completions. Kommer inte skriva alla här.

Skriv svar