Diskutera - Spel som BORDE ha försenats
Cyberpunk 2077. Sade det först. Schackmatt.
Tror vi kan stänga tråden nu 😂
Tror vi kan stänga tråden nu 😂
Om det ändå vore så väl att det bara fanns ett spel genom tiderna som borde försenats. 🙏
Sim City 2013 och inte bara för alla buggar utan den begränsade storleken på staden och sen för online skiten och buggarna.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
No man sky.
Vilket skräp vid release
Jajjemen, det var inte mycket rätt där tyvärr
Fallout 76 är ett annat legendariskt spelsläpp som man borde tänkt om
Vampire: The masquerade från 2004.
Det tog mod-communityn åratal att få ordning på spelet.
Nu förstår jag inte.
Jätteintressant information.
Cyberpunk 2077. Såklart.
No Man's Sky. Naturligtvis.
Men också Shenmue III hade mått bra av lite mer tid (eller snarare: bättre prioriteringar).
Mina förslag har redan skrivits av andra. Cyberpunk, No mans sky, Fallout 4/76, sen flera andra som jag inte kommer ihåg nu.
En tanke som slår mig är att man sällan (aldrig?) inväntar patcher till Nintendos spel. De fungerar väldigt väl redan från start.
Är jag ute och cyklar?
Ännu en dag i paradiset.
En tanke som slår mig är att man sällan (aldrig?) inväntar patcher till Nintendos spel. De fungerar väldigt väl redan från start.
Är jag ute och cyklar?
Njae, det har du nog rätt i. Dock är det nog "enklare" att skriva kod till 1 eller 2 specifika hårdvaror än något som ska kunna lira med 100000000 olika varianter av hårdvara (pc, xbox, ps osv)
Här kommer en bubblare som är av tveäggad art:
majoriteten av alla early access. Många spel som får stort intresse när det kommer upp på early access, men när väl spelet når version 1.0 så har många redan spelat sönder spelet flera år tillbaka och missar således hela spelet som det var tänkt att spela.
Samtidigt så förstår jag att många av dessa spel aldrig blivit till om det inte vore för early access. Men du har i regel bara en chans på dig. Gör du ett dåligt första intryck så spelar det ingen roll ifall du som spelutvecklare fixar det i efterhand. No mans sky har nämnts innan vilket var långt under vad utvecklarma lovade vid släpp. Även diablo 3 med dess AH var ju en jäkla soppa innan de fixade till det, men då hade tåget redan gått. Senaste BF är igentligen samma sak. Det spelar ingen roll ifall de fixar spelet då spelet redan är märkt som skräp av allmänheten. Det är därför early access är en mindre bra idé om spelet inte är tillräckligt bra för att nästan klassas som en vanlig release. Se bara på valheim. Spelet hade mer matrial i early access, än spel som var fullt släppta. Då är det en helt annan sak.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Man skulle kunna argumentera att Quake (originalet) släpptes trasigt och för tidigt. Det var flertalet saker som ej fungerade som det var tänkt, eller var kapat/saknades från spelet.
Exempel på dessa är rörelse buggen som möjliggjorde bunnyjumping. Avsaknaden av vapenskifte-animation vilket resulterade i omedelbara vapenskiften.
Spelet hade inte varit i närheten lika bra om det inte hade haft dessa "brister".
Sim City 2013 och inte bara för alla buggar utan den begränsade storleken på staden och sen för online skiten och buggarna.
+1 på den, spelet som sänkte en hel franchise, något inte ens dåliga Battlefield-varianter klarat.
Cyberpunk 2077. Sade det först. Schackmatt.
Då stänger jag tråden så kan vi alla ta helg.
Edit: tvåa på bollen.
Hypen var total och förhandsbokningarna haglade in. Men jösses vilken flopp. Det gnager mig fortfarande för att det var så snyggt och enormt tillfredsställande att kunna flyga runt hur som helst. Potentialen är och var enorm men ett berg av idiotiska beslut och ett pengakrävande EA förstörde allt.
PSN: Smartisrules 🎮