Phil Spencer och Xbox undersöker möjligheten att stänga av Quick Resume

Robot
Phil Spencer och Xbox undersöker möjligheten att stänga av Quick Resume

Det smidiga verktyget kan ställa till problem.

#phil-spencer, #xbox


Medlem

Ja vissa lir gillar verkligen inte funktionen. Elden Ring tex bråkar med mig varje gång jag manuellt inte stänger av spelet(XBS-S).

Medlem

Jag stänger alltid manuellt av spelapplikationerna när jag slutar spela.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag stänger alltid manuellt av spelapplikationerna när jag slutar spela.

Woooow, okej.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Woooow, okej.

Det gör en kompis också.. vet inte absolut varför. Men alltid

Medlem

Quick resume är underbart
Fattar de inte att det inte funkar i online spel Trodde det var underförstått

Medlem

Ja, jag har märkt att det ställer till problem i vissa spel, det senaste var nog Dreamlight Valley.

Ambassadör
Xbox

Det är ju främst vissa onlinespel som kan muppa till sig på olika sätt när de återupprättar anslutningen till servern och inte gör det "från början" så att säga. Aldrig upplevt det som något problem i övrigt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Ja vissa lir gillar verkligen inte funktionen. Elden Ring tex bråkar med mig varje gång jag manuellt inte stänger av spelet(XBS-S).

Jag tror alla from software spel är purken på att man quitar utan att stänga av manuellt. I alla fall på pc.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Det gör en kompis också.. vet inte absolut varför. Men alltid

Kul & veta.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är ju främst vissa onlinespel som kan muppa till sig på olika sätt när de återupprättar anslutningen till servern och inte gör det "från början" så att säga. Aldrig upplevt det som något problem i övrigt.

vet att halo infinite hade enorma problem med det hela. iallafall i början, vet inte hur det är nu. Kändes lite fel eftersom det är från deras egna studio.
CoD tenderar mest att slänga ut en till start menyn och sedan ansluter man igen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av YmerXE:

vet att halo infinite hade enorma problem med det hela. iallafall i början, vet inte hur det är nu. Kändes lite fel eftersom det är från deras egna studio.

Ja, det fungerar bättre nu men den uppdaterar inte challenges ordentligt etc. så i praktiken fortfarande så att man alltid stänger ned ordentligt i stället. Kan tänka mig att det är en bit ner på 343's to-do-lista...

Jag stänger alltid ner onlinespel, det är ju inte så att det tar jättelång tid att starta upp nuförtiden.


signatur

Jump in.

Medlem

Bra sätt att spara el. Måste väl ligga och smyg tugga en liten mängd el när save staten är sparad?

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Bra sätt att spara el. Måste väl ligga och smyg tugga en liten mängd el när save staten är sparad?

Skulle inte tro det. Om du sparar filer på en usb sticka dras ju ingen ström när du stoppar den i fickan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

It's not a lake, it's an ocean

Quick Resume är fantastiskt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Bra sätt att spara el. Måste väl ligga och smyg tugga en liten mängd el när save staten är sparad?

Quick Resume fungerar trots att du drar ur sladden.

Medlem

Jag verkligen ÄLSKAR funktionen men så spelar jag minimalt online också. Vore väl kanske bra om man kunde stänga av det för specifika titlar än helt.

Medlem

Märkte av att vissa spel frös till när jag använde quick resume.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Quick resume i bland annat Red Dead 2 till Xbox är sjukt bra. Bara starta Xboxen och gå in och spela direkt.

Medlem

Fantastisk funktion men den hade varit ännu mer användbar på förra generationens konsoler.

Minns att det blev lite bök med det när jag spelade forza horizon 5. Då spelade jag endel både på pc samt Xbox och eftersom pc inte har funktionen blev det lite tokigt ibland.

Är det någon som har två Xbox series som har testat hur det fungerar mellan konsolerna? Det fungerar väl inte för Quick resume lagras väl lokalt på konsolens ssd?

1
Skriv svar