Rykte: En remaster av Horizon Zero Dawn är på väg

Robot
Rykte: En remaster av Horizon Zero Dawn är på väg
Medlem

Men vad fan...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hoppas att ryktet inte stämmer. Känns ju verkligen inte som att Zero Dawn behöver det. Fortfarande snyggare än 90% av spelen som släpps idag...


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Ps5, eran av remakes & uppföljare.

Medlem

Om de gör det som ett gratis tillägg till alla ägare så är det fint. Men om ska säljer det som ett eget spel så verkligen nej

Medlem

Fy fan vad trött jag är på det här. Samma spel om och om igen. Så uppenbart att det är de snabba pengarna de är ute efter, allt annat är skitsnack.

Skribent

Svaret på frågan lyder; nej. Det behövs inte. Det är fortfarande skapligt krispigt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Dex
Medlem

Om det är en vanlig remaster kan jag vara ok med det då jag förstår att dom vill uppdatera lite så det är uppdaterat när tv-serien kommer, men är det en remake så är det ju ganska löjligt.....

Medlem

så alla ps4 spel ska mjölkas ut nu till ps5... och priset lär ju bli högt..

Medlem

Haha, är inte detta ett spel som kom ut för typ 3 år sedan eller tänker jag på något annat?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Haha, är inte detta ett spel som kom ut för typ 3 år sedan eller tänker jag på något annat?

Fem år sedan. Men ändå. Fortfarande ett vackert spel med gameplay som känns modernt. Helt onödigt.

Edit: Men visst finns det utrymme för förbättring. Ansiktsanimationerna är ibland pinsamt stela. Men behövs verkligen en ramaster för det? Borde räcka med en patch ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Någon som vet vad en remaster kostar att utvecka jämfört med ett nytt spel. Måste vara otroligt värt eftersom vi ser så många remasterd nu

Medlem

Kanske God of War också behöver sig en uppdatering? från 2018. skit gammalt ju!


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

3 extra pixlar, det blir 699kr tack!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Nomman:

Fem år sedan. Men ändå. Fortfarande ett vackert spel med gameplay som känns modernt. Helt onödigt.

Edit: Men visst finns det utrymme för förbättring. Ansiktsanimationerna är ibland pinsamt stela. Men behövs verkligen en ramaster för det? Borde räcka med en patch ...

Precis. Det var ett vackert spel då, det är ett vackert spel fortfarande.

Medlem

Varför? Spelade igenom det på PC i våras, på en 4K LG OLED.. Såg bra mycket bättre ut än många spel som släpps idag.

Medlem

Om det kommer som gratis uppdatering, ja tack! Coop vore kul också, men det kanske blir i ett nytt spel?

Medlem

Har läst nyheter och forum här på FZ i många år men nu fick jag nog och skapade ett konto bara för att kunna skriva detta: Det MÅSTE bli ett slut på dessa konsumentfientliga produkter som bara är till för att lura av oss de sista kronorna som finns kvar i plånboken.

Samma sak med remakes i filmer och annat. Jönssonligan och allt vad det är. Fan, kom igen, det måste gå att kunna komma på en ny idé!

Dex
Medlem
Skrivet av trion6:

Har läst nyheter och forum här på FZ i många år men nu fick jag nog och skapade ett konto bara för att kunna skriva detta: Det MÅSTE bli ett slut på dessa konsumentfientliga produkter som bara är till för att lura av oss de sista kronorna som finns kvar i plånboken.

Samma sak med remakes i filmer och annat. Jönssonligan och allt vad det är. Fan, kom igen, det måste gå att kunna komma på en ny idé!

Visst är det väldigt mycket remasters, remakes och uppföljare nu för tiden i båda spel- och filmbranschen, men håller inte med att det inte kommer nya idéer också. Där kommer väldigt många nya IP-serier också. Det är många spel på båda sidor då det kommer så himla mycket spel nu för tiden så det är mycket av båda!

Tycker där har kommit många nya IP också, men håller samtidigt med om att det är väldigt mycket gamla IP och det känns lite tråkigt ibland.

Det är mycket på båda sidorna känns det som

Medlem

Dom vill putsa så att det blänker om det då nya spelare ansluter efter serien, ser det krispigt ut så kommer det i sin tur sälja fler kopior av Forbidden West.


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem

Jag nämnde inget om TLOU remaken, då det var ett nioårigt spel, som kom ut först på PS3:an, samt att serien är på g.

Men detta här är oerhört onödigt för ett femårigt spel som fortfarande ser väldigt snyggt ut. Jag ser hellre att de lägger pengarna på nya spel, som endast kommer ut till nuvarande gen.

Medlem

Visst att spelet är otroligt bra men en remaster av ett spel som ändå ser så pass bra ut? Känns som att det är slöseri med Guerillas resurser om det är de som står för det. Hade hellre sett att man la det på att göra något helt nytt spel som inte är en uppföljare eller remaster. Förstår inte varför Sony (och alla andra för den delen) hela tiden gör uppföljare/remasters/remakes när man kan göra helt nya upplevelser? Om vi ser till PS4-generationen så visar spel som Horizon, Days Gone och Spiderman att det kan betala sig riktigt bra.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Det har gått för långt. Grafikhetsen.
Gör originella spel, som känns istället.

Tidernas bästa äventyrsspel är ett av dom fulaste nu. Kom 1996 och heter Tomb Raider. Originellt, och där man snacka om känsla och atmosfär.

Medlem

Anledningen att flertalet företag väljer att släppa ny-versioner av samma spel, såsom Skyrim, GTA V etc, handlar troligen främst om att introducera nya spelare till spelet ifråga och då hjälper det så klart med uppfräschad grafik och funktioner anpassade till den nya hårdvaran. Bara skoj för de som var för små eller inte ägde hårdvaran ifråga när det senast begav sig, att kunna uppleva spelet i modern skepnad.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Tja, drygt två år sen det släppte den förbättrade PC versionen. Vet inte om de bara fipplar lite med det tebax till PS.

Har kört igenom det både på PC och PS5, tycker väl inte direkt de behöver lägga någon mer energi på det, hade ju varit roligare med expansion och inte slipa på saker som släpptes igår typ.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Om de gör det som ett gratis tillägg till alla ägare så är det fint. Men om ska säljer det som ett eget spel så verkligen nej

Om det finns någon sanning i detta rykte så lär det vara en 10 dollars uppdatering likt Death Stranding och Ghost of Tsushima.

Gnällkuk

Moshi moshi, nippon-desu.

Yes, we do everything west do. Only five years later, and not good.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

De lär inte plocka mig på mer pengar för det skitspelet det är en sak som är klar. Alla talade så väl om det men fyfan säger jag bara, en av mina största spel-besvikelser.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

$70.

Igentligen borde ni vänta på God Of War Ragnarök Remaster.

It's not a lake, it's an ocean

De borde prata med Rockstar. Jag har hört att de är duktiga på remasters.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar