Marcin Iwiński slutar som vd för CD Projekt
Ansåg CDProjectRed som det bästa AAA spelföretaget, men sen kom Cyberpunk launchen och ändrade min uppfattning. Älskar deras spel, men saker och ting i företaget bör förbättras. Hoppas denna ändring gör den bra skillnaden.
Problemet var ju att alla höjde dem till skyarna pga ett spel...
Ansåg CDProjectRed som det bästa AAA spelföretaget, men sen kom Cyberpunk launchen och ändrade min uppfattning. Älskar deras spel, men saker och ting i företaget bör förbättras. Hoppas denna ändring gör den bra skillnaden.
Problemet var ju att alla höjde dem till skyarna pga ett spel...
Rekommenderar att ni tittar på detta. Cyberpunk var på många sätt en besvikelse, även för företaget internt med hur de jobbade med spelet. De har varit väldigt öppna med (dock i efterhand) med vad för misstag de gjort och vad som kommer ske framåt, inte bara för nuvarande och nya anställda, men också för oss.
Här berättar de bra vad som kommer ske framåt med företaget. Ta vara på det, då knappt något företag gör detta alls. De har min tilit igen faktiskt.
CDPR borde ha hållit igen grötluckan om Cyberpunk 2077, och bara arbetat på med dess innehåll i tysthet. Lite så där finurligt hemlighetsfulla och jobbiga som Valve är.
Förhoppningsvis kan de återstarta en sann passion inom företaget. Nyanserande detaljrikedom är inget som går att styra in av en enda kusk med ridjärn, Den där påhittigheten på detaljnivå kommer från människor med en sann kärlek för arbetet/verket.
Rekommenderar att ni tittar på detta. Cyberpunk var på många sätt en besvikelse, även för företaget internt med hur de jobbade med spelet. De har varit väldigt öppna med (dock i efterhand) med vad för misstag de gjort och vad som kommer ske framåt, inte bara för nuvarande och nya anställda, men också för oss.
Här berättar de bra vad som kommer ske framåt med företaget. Ta vara på det, då knappt något företag gör detta alls. De har min tilit igen faktiskt.
Kändes mer som en PR-video riktad mot aktieägarna, med en massa prat om "Product", "Content", "Brand", "Franchise", "TV", "Film", "Broader audience", "New studios".
Kändes mer som en PR-video riktad mot aktieägarna, med en massa prat om "Product", "Content", "Brand", "Franchise", "TV", "Film", "Broader audience", "New studios".
Självklart är det en PR-video inbakat i det där. Dock pratar de ju ändå öppet om hur det gått och vad som komma skall. De hade ju kunnat skippa släppa videon till oss, men gör det öppet med tanke på alla problem och sedan presenterar lösningar på problemen. Inte bara mot oss kunder och aktieägarna, men också för evenetuella personer som vill jobba där.
Han ser ut att ha vänt från meme-trenden, good for him
Är detta samma människa? Han nöttes ner snabbt i så fall Ser otroligt tärd ut.