Marcin Iwiński slutar som vd för CD Projekt

Robot
Marcin Iwiński slutar som vd för CD Projekt

Men han blir kvar i företaget.

#Cd-projekt, #nyhetstips


Medlem

Ansåg CDProjectRed som det bästa AAA spelföretaget, men sen kom Cyberpunk launchen och ändrade min uppfattning. Älskar deras spel, men saker och ting i företaget bör förbättras. Hoppas denna ändring gör den bra skillnaden.

Medlem

Oh shit, 5st spel låter mycket för fullstora spel, är det mobilspel på gång tro...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ansåg CDProjectRed som det bästa AAA spelföretaget, men sen kom Cyberpunk launchen och ändrade min uppfattning. Älskar deras spel, men saker och ting i företaget bör förbättras. Hoppas denna ändring gör den bra skillnaden.

Problemet var ju att alla höjde dem till skyarna pga ett spel...

Medlem

Han ser ut att ha vänt från meme-trenden, good for him

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-itta:

Ansåg CDProjectRed som det bästa AAA spelföretaget, men sen kom Cyberpunk launchen och ändrade min uppfattning. Älskar deras spel, men saker och ting i företaget bör förbättras. Hoppas denna ändring gör den bra skillnaden.

Skrivet av rudeboystig:

Problemet var ju att alla höjde dem till skyarna pga ett spel...

Rekommenderar att ni tittar på detta. Cyberpunk var på många sätt en besvikelse, även för företaget internt med hur de jobbade med spelet. De har varit väldigt öppna med (dock i efterhand) med vad för misstag de gjort och vad som kommer ske framåt, inte bara för nuvarande och nya anställda, men också för oss.

Här berättar de bra vad som kommer ske framåt med företaget. Ta vara på det, då knappt något företag gör detta alls. De har min tilit igen faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

CDPR borde ha hållit igen grötluckan om Cyberpunk 2077, och bara arbetat på med dess innehåll i tysthet. Lite så där finurligt hemlighetsfulla och jobbiga som Valve är.

Förhoppningsvis kan de återstarta en sann passion inom företaget. Nyanserande detaljrikedom är inget som går att styra in av en enda kusk med ridjärn, Den där påhittigheten på detaljnivå kommer från människor med en sann kärlek för arbetet/verket.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Rekommenderar att ni tittar på detta. Cyberpunk var på många sätt en besvikelse, även för företaget internt med hur de jobbade med spelet. De har varit väldigt öppna med (dock i efterhand) med vad för misstag de gjort och vad som kommer ske framåt, inte bara för nuvarande och nya anställda, men också för oss.

Här berättar de bra vad som kommer ske framåt med företaget. Ta vara på det, då knappt något företag gör detta alls. De har min tilit igen faktiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=5EJmgTQ0O8k

Kändes mer som en PR-video riktad mot aktieägarna, med en massa prat om "Product", "Content", "Brand", "Franchise", "TV", "Film", "Broader audience", "New studios".

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Kändes mer som en PR-video riktad mot aktieägarna, med en massa prat om "Product", "Content", "Brand", "Franchise", "TV", "Film", "Broader audience", "New studios".

Självklart är det en PR-video inbakat i det där. Dock pratar de ju ändå öppet om hur det gått och vad som komma skall. De hade ju kunnat skippa släppa videon till oss, men gör det öppet med tanke på alla problem och sedan presenterar lösningar på problemen. Inte bara mot oss kunder och aktieägarna, men också för evenetuella personer som vill jobba där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Han ser ut att ha vänt från meme-trenden, good for him

https://i.redd.it/pdb20iwbcc851.jpg

Är detta samma människa? Han nöttes ner snabbt i så fall Ser otroligt tärd ut.

1
Skriv svar