Nästa The Witcher och Cyberpunk har "berikande" multiplayer

Robot
Nästa The Witcher och Cyberpunk har "berikande" multiplayer
Medlem
Medlem

Kan inte vi alla bara komma överens om att sluta skriva om CDPR. Dom kan ändå inte hålla något dom lovar och det här är spel vi kommer få spela om 5år om vi har tur.

Medlem

Om man vill ha ett bra singleplayer så ser jag inte hur multiplayer öht kan "berika" den upplevelsen... men jag kan se hur väl det rimmar med att säga sådant för att få folk att tro det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om man vill ha ett bra singleplayer så ser jag inte hur multiplayer öht kan "berika" den upplevelsen... men jag kan se hur väl det rimmar att säga sådant för att få folk att tro det.

Jag tycker det blev väldigt lyckat i Death Stranding. Jag har däremot svårt att se hur det kan bli bra i The Witcher.

Medlem

Krystat deluxe.

Medlem

Fast dom sa ju även att Cyberpunk 2077 skulle ha multiplayer om än efter release... Vi såg ju hur det gick med det.

Medlem

Helt ärligt så skulle jag älska om man kunde köra 2 player Co-op i Witcher. Hela storyn och utforska tillsammans med Max en polare, inte fler. Kan bli grymma strider om man slåss bredvid varandra och slänger in en fiende till polaren som timear en attack på fienden, samtidigt som han slås med 4 st till. Nej jag tror faktiskt det skulle vara kul med ett witcher Co-op men som sagt MAX 2 spelare totalt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast dom sa ju även att Cyberpunk 2077 skulle ha multiplayer om än efter release... Vi såg ju hur det gick med det.

Hade det gått som de ville så hade de nog haft ett multiplayer som gta, där de fullkomligt kunde dra pengar ur användare. Nu kommer de få vänta väldigt länge på det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Ja tack

Medlem

Så här mycket Multiplayer=ingen mer tid över för något annat boyo!

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast dom sa ju även att Cyberpunk 2077 skulle ha multiplayer om än efter release... Vi såg ju hur det gick med det.

Precis det jag tänkte, en USP och en framtidstro jag hade om spelet som var en ren lögn.

Medlem

Multiplayer betyder ju inte att det konstant finns andra spelare i spelet/världen. Det kan vara så enkelt att dom vill ha att spelare har möjlighet att bjuda in vänner till sitt spel så man kan spela tillsammans. Allt för många idag verkar tro att 'multiplayer' direkt betyder MMO, CS, CoD och liknande.

Att ge spelare alternativ är väl knappast fel? Samt vi i dagsläget inte ens vet vad det är för form av multiplayer dom menar.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast dom sa ju även att Cyberpunk 2077 skulle ha multiplayer om än efter release... Vi såg ju hur det gick med det.

Det såg vi verkligen... Spelare och aktieägare krävde att spelet släpptes innan det var klart.

Ambassadör
Xbox

Är det som Cyberpunk's MP så är det ju ok.


signatur

Jump in.

RmK
Medlem
Skrivet av Cladrius:

Helt ärligt så skulle jag älska om man kunde köra 2 player Co-op i Witcher. Hela storyn och utforska tillsammans med Max en polare, inte fler. Kan bli grymma strider om man slåss bredvid varandra och slänger in en fiende till polaren som timear en attack på fienden, samtidigt som han slås med 4 st till. Nej jag tror faktiskt det skulle vara kul med ett witcher Co-op men som sagt MAX 2 spelare totalt.

^ Detta, jag älskade att köra två i Fable 2 + 3 tillsammans med familj och vänner. Önskar att fler utvecklare väljer att satsa på 2p lokal co-op i spel.

Medlem
Skrivet av Sirmadsen:

Det såg vi verkligen... Spelare och aktieägare krävde att spelet släpptes innan det var klart.

Sluta att lägga skuld på spelarna för det här. Det blir bara dumt.

Medlem
Skrivet av Leinad:

Jag tycker det blev väldigt lyckat i Death Stranding. Jag har däremot svårt att se hur det kan bli bra i The Witcher.

I och med av jagt förstått så är nästa Witcher ett spel utan Geralt som huvudkaraktär (kanske inte ens är med) och du kommer kunna skapa din egen, och då finns det egentligen inte något som skulle förhindra en möjlighet till co-op vid sidan av.

Skribent
Skrivet av Winzi:

I och med av jagt förstått så är nästa Witcher ett spel utan Geralt som huvudkaraktär (kanske inte ens är med) och du kommer kunna skapa din egen, och då finns det egentligen inte något som skulle förhindra en möjlighet till co-op vid sidan av.

Om det handlar om att man gör sin egen Witcher och sen igår i en Witcher-guild med andra spelare så kan det ju funkar bra utifrån storyn också. Geralt skulle kunna dyka upp som cameo (även om han verkat pensionerat sig). Att det lite funkar som i Watchdogs 2, du kan hoppa in och köra specifika sidouppdrag med andra spelare, i detta fall då monsterjägar uppdrag. Skulle ju kunna vara stora farligare monster som kräver flera spelare för att ta ned. Lite att det nästan blir ett "Monster Hunter"-läge inne i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Fast dom sa ju även att Cyberpunk 2077 skulle ha multiplayer om än efter release... Vi såg ju hur det gick med det.

Är det skrotat eller vad fan hände med det?

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Är det som Cyberpunk's MP så är det ju ok.

Ickeexisterande?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det skrotat eller vad fan hände med det?

Jag tror det blev skrotat JA, samtidigt som dom skrotade alla expansioner som var planerade innan release! Som jag förstått det så är deras roadmap annolunda nu mot innan release! Nu blir det EN expansion, inge MP och sen vidare till nästa projekt. Kanske kommer lite små uppdateringar längs vägen. Men jag vet ju inte vad som händer hos CDP.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag tror det blev skrotat JA, samtidigt som dom skrotade alla expansioner som var planerade innan release! Som jag förstått det så är deras roadmap annolunda nu mot innan release! Nu blir det EN expansion, inge MP och sen vidare till nästa projekt. Kanske kommer lite små uppdateringar längs vägen. Men jag vet ju inte vad som händer hos CDP.

Alltså, de vill nog "bli av" med spelet, tror de har problem med kodare och designers där. De måste byta tech för att kunna göra saker, det funkade inte med deras motor.

Det hade det nog gjort om inte så många slutat efter och under utvecklingen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, de vill nog "bli av" med spelet, tror de har problem med kodare och designers där. De måste byta tech för att kunna göra saker, det funkade inte med deras motor.

Det hade det nog gjort om inte så många slutat efter och under utvecklingen.

Det är väl därför dom kommer köra UE5 i framtiden... sparar nog pengar i utvecklingskostnad än att hålla igång sin egna motor och försöka laga allt, allt finns ju redan i UE

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är väl därför dom kommer köra UE5 i framtiden... sparar nog pengar i utvecklingskostnad än att hålla igång sin egna motor och försöka laga allt, allt finns ju redan i UE

Det är därför man gör det. Annars hade de gått kunnat harva vidare, hade de haft folk som kunde sköta en egen motor så som t ex Dice kan så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är därför man gör det. Annars hade de gått kunnat harva vidare, hade de haft folk som kunde sköta en egen motor så som t ex Dice kan så.

Frågan är om ens DICE klarar av det Se bara på hur det gått för vissa av företagen som använt sig av Frostbite, tydligaste beviset på att den motorn är helt värdelös är all feedback ifrån utvecklarna själva (tittar på bland annat bioware) Har även kompisar som arbetat i den motorn och det är ett helvete.

Medlem
Skrivet av robbis:

Frågan är om ens DICE klarar av det Se bara på hur det gått för vissa av företagen som använt sig av Frostbite, tydligaste beviset på att den motorn är helt värdelös är all feedback ifrån utvecklarna själva (tittar på bland annat bioware) Har även kompisar som arbetat i den motorn och det är ett helvete.

Själva grejen med Frostbite är att den är (i grunden) byggd för spel såsom Battlefield.
Den är inte byggd för Biowarespel, vilken var den stora delen av kritiken från Bioware. Att de var tvingade att använda en motor som inte var gjord för typen av spel som Bioware ville göra så de fick lov att göra en egen fork av den som inte blev bra någonstans.

Sen så har väl alla veteraner som byggt upp Frostbite nu lämnat EA (?).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_119148:

Ickeexisterande?

Precis.


signatur

Jump in.

Medlem

Cdpr borde bara vara tysta och leverera, bra spel säljer sig självt.
Svårt att inte bli lite irriterad iom allt deras snick snack inför 2077.

Hade dom bara varit tysta där med och släppt cyberpunk hade det också blivit bättre, spelet är ju bra. Bara inte någonting av allt dom utlovade.

1
Skriv svar