Röstskådespelerskan Tara Strong kritiserar Mario-filmens val av röstskådis

Robot
Röstskådespelerskan Tara Strong kritiserar Mario-filmens val av röstskådis

Anser att Charles Martinet borde göra rösten till Mario.

#Film, #Super-mario


Medlem

Min favorit-Marioröst 😄

Medlem

Att Charles borde göra rösten känns som den plattaste åsikten som går att dela med sig av på Internet just nu..

Medlem

Barnfilmer brukar ju ändå ses på målgruppens (barnens) egna språk. Och i marios fall pratar han väl typ aldrig i spelen? Så jag bryr mig inte särskilt mycket.

Medlem

Jag har mer problem med att Mario ser lite off ut på något sätt, resten av karaktärerna ser dock bra ut.
Världen känns också lite tom ut på något sätt och passar Peach slott verkligen på toppen av ett berg?

Säkert petitesser som kanske inte är något problem när man väl ser filmen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har mer problem med att Mario ser lite off ut på något sätt ...

Menar du kanske det här?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har mer problem med att Mario ser lite off ut på något sätt, resten av karaktärerna ser dock bra ut.
Världen känns också lite tom ut på något sätt och passar Peach slott verkligen på toppen av ett berg?

Säkert petitesser som kanske inte är något problem när man väl ser filmen.

Kunde ha varit värre ⬅️😄

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Anatomin blir ju lite fel när halva ryggen består av en röv

Avstängd
Skrivet av Birchoff:

Omöjligt att ha en så platt röv när man hoppar runt så mycket.
Fast om han precis kommit till mushroom kingdom från att endast ha jobbat som rörmokare i New York kanske det är lite mer logiskt.

Medlem

Hur påfrestande hade det varit om Mario låter som i spelen i en hel långfilm (som jag antar har betydligt mer dialog än spelen)?

Medlem

Det här med att använda kända skådisar för att marknadsf....göra röster till animerade filmer känns bara så knepigt. Kanske vilken kunnig röstskådis som helst med italiensk brytning hade varit ett alternativ?

Skribent
Skrivet av Margy:

Hur påfrestande hade det varit om Mario låter som i spelen i en hel långfilm (som jag antar har betydligt mer dialog än spelen)?

Jag är nog beredd att hålla med här, det funkar bra som enskilda läten och små fraser men jag tror jag skulle bli galen och ha det i en hel film. Tror det skulle kännas som en dålig parodi av någon italienskt kock-program?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

borde ha haft Vinnny from Vinesauche göra rösten:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skrivet av Margy:

Hur påfrestande hade det varit om Mario låter som i spelen i en hel långfilm (som jag antar har betydligt mer dialog än spelen)?

Otroligt påfrestande för min egen del. Vet inte om folk helt enkelt inte håller med om det eller inte inser detta.

Medlem

2 till
(bättre än chris mellanting)

(och mer typen "olidlig" (enligt vissa då).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av delli:

Anatomin blir ju lite fel när halva ryggen består av en röv

Du menar att det är bättre med mindre röv trots att han saknar ländrygg och har ett huvud stort som en badboll?

En liten samling av några röster som Martinet har gjort, mycket mario här men också några andra intressanta saker
https://www.youtube.com/watch?v=HmQqGU5-2cw

Skrivet av delli:

Anatomin blir ju lite fel när halva ryggen består av en röv

Inte alls!
Du har väl sett rörmokare i verkligheten?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Känns som en märklig sak att klaga på även om jag till viss del kan förstå det. Sonic var ju en sak.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det känns som, eller jag hoppas i alla fall, att man medvetet har använt en dåligt inspelad replik av Chris Pratt i trailern för att röra till det i grytan och få folk att prata om det, för att sedan ha bättre inspelningar i filmen. Fansen kommer känna sig mer nöjda och filmen blir en större succé.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

En liten samling av några röster som Martinet har gjort, mycket mario här men också några andra intressanta saker
https://www.youtube.com/watch?v=HmQqGU5-2cw

Hade ingen aning om att Martinet gjorde rösten till Paarthurnax, eller några av de andra rösterna utanför Mario-spelen. Känns som att jag har underskattat hans röstskådespeleri under alla dessa år

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Inte alls!
Du har väl sett rörmokare i verkligheten?

https://www.lotten.se/uploaded_images/rumpa-778116.jpg

Medlem

Heja Tara Strong!
Där har vi en tjej som kan en del om att röst-skådespela kan vi säga. (fast hon är ingen Ashleigh Ball eller Andrea Libman)

Avstängd

Medan vi inväntar en annan röstskådis åt Mario så kan vi njuta av denna:

Medlem

Har skruvat ner mina förväntningar nu efter Marios... speciella... utseende.

Medlem

De borde satsat på en ny ungre person som kan vara röstskådespelare för Mario både i filmerna och spelen. Charles Martine börjar bli till åren och kommer behöva ersättas så småningom.

Medlem
Skrivet av Cappachino:

De borde satsat på en ny ungre person som kan vara röstskådespelare för Mario både i filmerna och spelen. Charles Martine börjar bli till åren och kommer behöva ersättas så småningom.

Han kan väl få röstskådespela så länge han vill utan att bli diskrimenerad pga sin ålder?

Medlem

Jag kan tycka att det är lite magstarkt av Tara Strong att kritisera valet av röstskådespelare till Mario när hon själv gör rösten till Harley Quinn. När, som vi alla vet, Harley Quinn bör gestaltas av Arleen Sorkin.

Harley Quinn skapades t o m med Sorkin i åtanke, något som knappast kan sägas om Mario/Martinet, även om han har gjort ett bra jobb i alla år.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

2 till
(bättre än chris mellanting)
https://www.youtube.com/watch?v=0CLg0yjdKeI

Bästa rösten 👍🏼

Medlem
Skrivet av roftg:

Han kan väl få röstskådespela så länge han vill utan att bli diskrimenerad pga sin ålder?

Jag menade inte att han ska vara kvar eller bli diskriminerad. Men han är rätt gammal och kommer inte leva för evigt. Nån gång måste han bytas ut och en ersättare hittas. Om man inte kör hans röst med en AI som framtida Darth Vader rösten kommer göras.
Varför inte då låtit den nya redan spela Mario i filmen.
Behövs ingen kändis röst för att dra folk till bion precis…

12
Skriv svar