Todd Howard snackar dialogsystem och realism i ny Starfield-video
Tycker ändå du ska ge det en chans. Det hade i alla fall så pass mycket RPG-inslag att jag var nöjd. Jag har i min backlogg att förr eller senare installera det med moddar och DLC och göra en ny genomspelning och har höga förväntningar för det!
Jag har noterat att recensionerna på Steam har blivit mer positiva så jag är benägen att sent omsider införskaffa det.
Skjutandet är väl bättre än innan så inte annat kan man uppskatta det då.
Bojkottade exempelvis Dragon Age: Inquisition tills jag köpte det i år. Utan att ha spelat så mycket hittills så försöker jag ta mig an det utan större förväntningar.
Jag har försökt spela genom det 3 ggr. Det är bara ett dåligt Fallout spel. Första power armour inom 1 timme. Sen staplar du dem på hög.
Power Armour är menat vara något speciellt, inte något som man kan lägga på hög.
Sen har F4 många andra problem också, men detta var ett av de största.
Okej, så pass. Det var ju minst sagt ett dåligt beslut de implementerade.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Och även om folk gillar att ogilla creation engine så har vi ju deras upplägg av motor att tacka för hur vi kan modda deras spel.
Att genom plugins kunna byta ut saker i världen, lägga till saker, modifera scripts, och sen bara lägga en plugin i en folder och låta spelet ladda in dessa.
Motorn var byggd för att stapla plugins på plugins!
Jupp. Tråkigt att folk öser så mycket skit över Creation Engine utan att vara medveten om den extremt stora fördelen med den, att den är så galet mod-vänlig.
Jupp. Tråkigt att folk öser så mycket skit över Creation Engine utan att vara medveten om den extremt stora fördelen med den, att den är så galet mod-vänlig.
Saker som att kunna lägga till en byggnad någonstans i världen utan att behöva baka om hela kartan eller skicka hela den gigantiska ändrade kartan till folk som vill prova modden.
Bara de små ändringarna sparas i plugin-filen, och de fungerar oftast felfritt med någon annans ändring på kartan på en annan plats i världen.
Du glömde daggerfall, battlespire, redguard, morrowind, även dessa trasiga spel.
Sanningen är väl att oavsett hur trasiga de är så älskar folk spelen, de vet att se får en rolig upplevelse som håller i hundratals timmar.
Kan inte minnas att Morrowind var särskilt buggigt. I alla fall inte i jämförelse med de andra Elder Scrolls som kommit efter dem
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Kan inte minnas att Morrowind var särskilt buggigt. I alla fall inte i jämförelse med de andra Elder Scrolls som kommit efter dem
Det var ungefär som alla andra bethesdaspel, otroligt buggit vid launch, fick de största problemen fixade efter ett tag, men än idag så finns det en unofficial patch som fixar det som blev över.
Men det är ju fortfarande ett av världens bästa spel.