PlayStation Stars-programmet lanserat i Europa

Robot
PlayStation Stars-programmet lanserat i Europa

Har redan släppts i andra delar av världen.

#playstation, #playstation-stars


Inaktiv

Lite nyfiken på hur det kommer funka. Det är trots allt gratis och frivilligt.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Lite nyfiken på hur det kommer funka. Det är trots allt gratis och frivilligt.

Sonys förhoppning är att få lojala kunder som stannar kvar som Playstation kund och öka försäljningen av spel. Får man poäng för att köpa spel som kan omvandlas till pengar kanske flera kommer köpa spel och digitalt istället för fysiskt.

Medlem

Fick en banan och en t Rex.

Livet känns….helt………plötsligt komplett
Helt livsomvändande

Nirvana.

Vad skall jag göra nu med livet?

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Sonys förhoppning är att få lojala kunder som stannar kvar som Playstation kund och öka försäljningen av spel. Får man poäng för att köpa spel som kan omvandlas till pengar kanske flera kommer köpa spel och digitalt istället för fysiskt.

Man får väl även poäng för andra saker som svåra trophies om jag fattat rätt.
Kanske har fel nu men både Nintendo (Gold Points) och MS (Rewards) är väl snarlika system?

ZF
Medlem
Skrivet av jehuty:

Får man poäng för att köpa spel som kan omvandlas till pengar kanske flera kommer köpa spel och digitalt istället för fysiskt.

Utväxlingen verkar inget vidare. Men folk går ju ofta på liknande spara pengar lur så.

Men ja, köps nedladdat (849kr) istället för skiva (599kr) så kommer man åtminstone helt klart mycket fortare upp till de 5000kr för att koden att inkassera 50kr i butiken ska skickas ut.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Man får väl även poäng för andra saker som svåra trophies om jag fattat rätt.
Kanske har fel nu men både Nintendo (Gold Points) och MS (Rewards) är väl snarlika system?

Jo exakt, trophys ger också poäng men kommer nog kräva att man köper en hel del spel för att kunna få alla unika trophies för att kunna få ihop en hel del poäng.

Jag blev medlem men kommer aldrig jaga något. Får jag 50kr efter ett år så är det ändå 50kr jag får gratis. Det är så jag kommer tänka.

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Jo exakt, trophys ger också poäng men kommer nog kräva att man köper en hel del spel för att kunna få alla unika trophies för att kunna få ihop en hel del poäng.

Jag blev medlem men kommer aldrig jaga något. Får jag 50kr efter ett år så är det ändå 50kr jag får gratis. Det är så jag kommer tänka.

Jo samma här. Blir det poäng så blir det poäng. Köper egentligen bara spel på rea också så det lär ju gå långsamt.

Chefredaktör
Skrivet av Gregerory:

Fick en banan och en t Rex.

Livet känns….helt………plötsligt komplett
Helt livsomvändande

Nirvana.

Vad skall jag göra nu med livet?

😂

Medlem

I dess nuvarande form helt meningslöst


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

1
Skriv svar