Lego Bricktales

Robot
Lego Bricktales

Atmosfärisk och nostalgiskt pusslande medelst dansk kvalitetsplast. Och för en gångs skull får man bygga!

#lego-bricktales


Medlem

Rättvis recension! Jag känner åtminstone en yngre släkting som kommer få det här i Steambiblioteket lagom till jul. Det enda som saknas är @Wakkaahs röstskådespel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Skrivet av Pjotor:

Rättvis recension! Jag känner åtminstone en yngre släkting som kommer få det här i Steambiblioteket lagom till jul. Det enda som saknas är @Wakkaahs röstskådespel.

https://www.twitch.tv/videos/1622347384

Ge den yngre släktingen ett paket @Wakkaah också.

Du kan kalla mig "Problemlösaren".


signatur
Skribent
Skrivet av Pjotor:

Rättvis recension! Jag känner åtminstone en yngre släkting som kommer få det här i Steambiblioteket lagom till jul. Det enda som saknas är @Wakkaahs röstskådespel.

https://www.twitch.tv/videos/1622347384

Tack så mycket! Passar säkert utmärkt att spela i juletid - vissa pussel kan vara riktigt kluriga men funkar ändå för formatet då man enkelt kan vara flera som spelar och funderar tillsammans!

Haha, ja Clockstone och Thunderful borde höra av sig till @Wakkaah så att han kan göra alla röster i uppföljaren!

Ambassadör
Xbox

Det här verkar tokmysigt!


signatur

Jump in.

Skribent

Bra recension, och håller med efter några timmar med det. Det är kul och riktigt mysigt, men inte direkt något wow-spel.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Det här verkar tokmysigt!

Det är ett perfekt spel att varva ner med mellan mer hektiska titlar - speciellt när man kan ta sig tid att bygga om pusslen så fint man kan när man klarat dom!

Så här i efterhand saknar jag ett helt fritt byggläge eller möjlighet för communityn att skapa egna pussel, men sån kanske kommer i en potentiell uppföljare!

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Bra recension, och håller med efter några timmar med det. Det är kul och riktigt mysigt, men inte direkt något wow-spel.

Tack för dom fina orden! Nä det där lilla extra saknas för att någon wow-känsla ska infinna sig. Men jag tror och hoppas att vi får fler liknande lego-spel i framtiden!

Medlem

Lego. VR.

Make it happen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Om LEGO spelar sina kort rätt skulle detta spel (eller uppföljaren) kunna bli nästa Minecraft.

Skribent
Skrivet av employed:

Om LEGO spelar sina kort rätt skulle detta spel (eller uppföljaren) kunna bli nästa Minecraft.

WB Games och Traveller's Tale försökte med något sådant med Lego Worlds som släpptes i early access redan 2015 - spelet fick väl ett okej mottagande men blev väl aldrig någon superhit. Men någon kanske borde försöka igen?

Jag tror att mer frihet i byggandet, möjlighet att bygga fordon etc., och någorlunda öppnare världar skulle vara ett bra koncept - gärna med samma art direction som Lego Bricktales har för den är verkligen spot on!

Medlem

Tror Lego Bricktales kommer bli perfekt julklapp för barnen att öppna på morgonen på julafton. Så vi vuxna kan få dona på med maten. Allt för att inte missa Kalle Anka!

Medlem

Grabben på 11 år har svårt att förstå vart man ska gå, det är flera gånger vi behöver ta till youtube för att veta vart man ska hitta nästa puzzel, finns det någon inbyggd funktion att se vart man ska gå?

Skribent
Skrivet av Johnhedlund:

Grabben på 11 år har svårt att förstå vart man ska gå, det är flera gånger vi behöver ta till youtube för att veta vart man ska hitta nästa puzzel, finns det någon inbyggd funktion att se vart man ska gå?

Tyvärr inte! Precis som det nämns i texten hade jag också bitvis svårt att veta vart jag skulle gå - det är verkligen något som dom borde lägga till, hade räckt med en markör..

1
Skriv svar