Overwatch 2 har redan krossat originalets rekord för samtidiga spelare

Robot
Overwatch 2 har redan krossat originalets rekord för samtidiga spelare

Detta trots en rad problem.

#overwatch-2


Medlem

Tycker problemen med lanseringen är överdrivna.

Men speldesign-mässigt är det ingen höjdare. Kolla alla originaltanks, kan plocka ut deras siluetter i en mörk källare. Nu flyger nya tanken omkring som en flankerdps och man måste vara en aimgod för att träffa (det är ju jag såklart men andra lite sämre tänker jag på )
Sen även om nya ljudmotorn säkert är jättebra så är det skitsvårt att pinpointa var folk är, fiende som teammate. Samma som Quake live vs Quake champions. Allt är så bröligt och basigt.

Ger ow2 2.5/5 efter ca 2000 timmar.
Edit: har inte hunnit med 2000 timmar i ow2 men ni fattar nog ändå


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Samma, lite strul att logga in första dagarna men sen funkade det kanon.
Lade extremt många timmar i ettan och tycker tvåan är ännu roligare.
Battlepass gör mig inget, de måste ju tjäna pengar på något sätt 🥳

Medlem

Ja alltså. Det är ju gratis?...

Medlem

Tycker det är kanonbra, lite seegt första dagarna att logga in, nu flyter det på rätt ok.

Medlem

Inget konstigt. Både gratis och fruktansvärt kul!

Medlem

Haha, ja, att spelet är f2p är ju värt att understryka i sammanhanget

Medlem

Bra gameplay, men gamepasset är uruselt. Och det är uruselt att det inte går att tjäna ihop spelets pengar genom att spela spelet, utan man måste kasta in pengar i spelet ifall det är ett specifikt skin man vill ha.

Medlem

fattar inte varför folk hatar battlepass så mycket. Battlepass är ju inte det bästa men det är ju typ en million gånger bättre än lootboxes

Medlem

Inte ett dugg konstigt att ett gratisspel har haft fler spelare än ett spel som kostat.
Intressant är snarare hur många spelare det kommer ha om säg ett halvår-år jämfört med första.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

fattar inte varför folk hatar battlepass så mycket. Battlepass är ju inte det bästa men det är ju typ en million gånger bättre än lootboxes

Beror väl på om man känner ett behov av att köpa saker eller inte. Jag som spelade mycket OW1 fick ju alla föremål gratis bara genom att spela, eftersom man fick lootlådor varje level.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Samtidiga spelare kanske. Jag tror att antalet spelare kommer sjunka till under det ettan hade ganska snabbt.

Det är ju mer eller mindre samma spel fast lite sämre.

Klart att folk provar om dom kommer med "Overwatch 2!" och det är gratis och det räcker med en patch för att spela.
Det säger inte så mycket om kvalitén.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Boomer:

Beror väl på om man känner ett behov av att köpa saker eller inte. Jag som spelade mycket OW1 fick ju alla föremål gratis bara genom att spela, eftersom man fick lootlådor varje level.

Lootlådor var typ 50 gånger bättre än Battlepass är nu.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tycker det är kanonbra, lite seegt första dagarna att logga in, nu flyter det på rätt ok.

Det är kanonbra, men allt som är bra med det var minst lika bra i ettan


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Om man ser bortom de tekniska problemen runt lanseringen (som var dåliga, inget snack om saken) så måste jag säga att själva spelet verkar prestera väldigt bra. Många spelare, mycket positiva åsikter om själva gameplayet, och med massor av content i pipelinen så ser det ljusare ut än det gjort på länge.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lootlådor var typ 50 gånger bättre än Battlepass är nu.

Bättre för konsumenten? Givetvis, då det var spelvärldens mest generösa monetisering av ett live service-spel. Bra för spelet och dess framtid? Definitivt inte, då det inte efter den första initiala perioden genererade några intäkter. Inga intäkter > ingen utveckling > ingen content för ett live service-spel > inget kul för spelarna.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är ju mer eller mindre samma spel fast lite sämre.

Tycker du, ja. Själv tycker jag det är mycket roligare än 1an🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

fattar inte varför folk hatar battlepass så mycket. Battlepass är ju inte det bästa men det är ju typ en million gånger bättre än lootboxes

Bara för att nånting är ”en miljon gånger bättre” än någonting betyder inte att det är bra. Du måste spendera MÅNGA timmar i spelet för att du ska få något för dina pengar, så dom repar in dig att spela fast du kanske är sugen på att spela något annat egentligen.
Och det enda som folk är sugna på i det där battlepasset är det mytiska genji utstyrseln som man får i slutet. 100kr och massa spelade timmar för ett coolt skin är bedrägeri.
Blizzard ser sig själva som nå utvecklar gudar som ska överösas med pengar så fort som släpper en fis.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Bara för att nånting är ”en miljon gånger bättre” än någonting betyder inte att det är bra. Du måste spendera MÅNGA timmar i spelet för att du ska få något för dina pengar, så dom repar in dig att spela fast du kanske är sugen på att spela något annat egentligen.
Och det enda som folk är sugna på i det där battlepasset är det mytiska genji utstyrseln som man får i slutet. 100kr och massa spelade timmar för ett coolt skin är bedrägeri.
Blizzard ser sig själva som nå utvecklar gudar som ska överösas med pengar så fort som släpper en fis.

Jag spelade bra många många timmar OW1 och större delen av lootlådor jag fick var bara skit, antingen fick man samma saker man redan fått eller nån tråkig voiceline.(visst man fick en peng för dubletter, men det krävdes många dubletter innan man kunde köpa något vettigt).

Nu får man ett mål att sikta på iallafall. Dock kan jag hålla med om att "stressen" att hinna med alla nivåer är störig. Jag tycker dom borde spara dom battlepass du betalat för, du borde kunna låsa upp dom i din egen tid även efter en ny säsong börjat. Detta är något som jag tror endast Apex Legends just nu låter en göra?

Får hoppas att dom tar till sig och gör bättre, men dom är väl inte direkt kända för att göra dom bästa valen för konsumenter...

Medlem

Alltså man undrar ju vad som hänt under dessa 3 år. kolla denna video och jämför deras ursprungliga vision med vad som lanserades: https://www.youtube.com/watch?v=pETD7QT6TcU&ab_channel=A_Seag...

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tycker du, ja. Själv tycker jag det är mycket roligare än 1an🤷🏼‍♂️

Det tycker jag, ja.

Men tror inte det finns någon som tycker det är så värst stor skillnad.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det tycker jag, ja.

Men tror inte det finns någon som tycker det är så värst stor skillnad.

Hej! Jag är någon och jag tycker det är en stor skillnad.

5 spelare på varje sida ändrar dynamiken på matchen. Stor skillnad.
Endast 1 tank på varje sida som dom sen har gjort väldigt starka dessutom har gjort stor skillnad, man kan inte spela tank som man gjorde tidigare(eller kan kan man väll, men man lyckas mindre bra). Man måste vara mycket mer aggresiv.
Valet att minska ner stuns och liknande effekter har gjort stor skillnad i spelet.
Dom har ändrat helt på shoppingsystemet, bort med lootlådor och in med gamepass(på gott och ont).

Men visst, det är i stort samma karaktärer och det är fortfarande ett FPS och det har många av samma kartor kvar och spellägen.

Tråkigt att du inte gillar det, men det är OK! Man behöver inte tycka om allt eller samma som andra.

Medlem
Skrivet av piddau:

Tråkigt att du inte gillar det, men det är OK! Man behöver inte tycka om allt eller samma som andra.

Jag älskar Overwatch.

Jag tycker Overwatch 2 känns väldigt kargt och problematiskt, och bara vad det är i sig utan vad det säger om Blizzard's prioriteringar, numera.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det tycker jag, ja.

Men tror inte det finns någon som tycker det är så värst stor skillnad.

De är ju dock ganska stor skillnad. 5v5 istället för 6v6. 1 tank istället för 2.

Medlem
Skrivet av Deekar:

De är ju dock ganska stor skillnad. 5v5 istället för 6v6. 1 tank istället för 2.

Det är en stor patch.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är en stor patch.

De får man väl tycka men typ som CoD varit varje år då? Fast gratis. Hade det kännts bättre om de gjort som Fortnite och döpt det till Säsonger istället för en siffra? Spela roll om de säger det är ett nytt spel eller om de är en stor patch. De är gratis och det är absolut inte "i stort sett samma spel".

Medlem
Skrivet av Deekar:

De är ju dock ganska stor skillnad. 5v5 istället för 6v6. 1 tank istället för 2.

För en ej insatt låter det som en nedgradering hehe.
Mindre av allt
Förstår att det spelmässigt, taktiskt är mer intressant.

Medlem
Skrivet av Deekar:

De får man väl tycka men typ som CoD varit varje år då? Fast gratis. Hade det kännts bättre om de gjort som Fortnite och döpt det till Säsonger istället för en siffra? Spela roll om de säger det är ett nytt spel eller om de är en stor patch. De är gratis och det är absolut inte "i stort sett samma spel".

Du får gärna poängtera vad den stora skillnaden är mellan OW1 och OW2.
För den ända skillnaden jag ser som "rättfärdigar" ett helt nytt spel (efter det att man slopade PvE som skulle kommit) är att man inte kännde att man kunde göra om spelet till F2P utan att göra folk som betalat fullpris för OW1 skulle klaga och passa på att byta ut lootlådor som äntligen börjar "lag problem" mot den "nya" inkomstkällan Season/Battle.

Spelet ser likadant ut och karaktärer och kartor har lagts till i tidiga spelet också så vad annat än ombalansering från 6 till 5 och hur man kvalificerar sig för att spela skiljer OW2 mot OW1?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

fattar inte varför folk hatar battlepass så mycket. Battlepass är ju inte det bästa men det är ju typ en million gånger bättre än lootboxes

Det stora problemet jag ser i det är att du betalar pengar för möjligheten att kunna låsa upp saker.
Oförmåga att spela under en tid kan göra att du betalat för något du då inte får.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lootlådor var typ 50 gånger bättre än Battlepass är nu.

Det kan jag allt hålla med om, av den anledning jag gav innan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar