Silent Hill 2-remaken kan ha avslöjats, inför kvällens Silent Hill-show

Robot
Silent Hill 2-remaken kan ha avslöjats, inför kvällens Silent Hill-show

Kan komma att serveras styckvis.

#silent-hill


Medlem

Remake, efter remake, efter remake, efter remake...
Vi lever i the age of remakes.

Hade hellre sett ett helt nytt Silent Hill.

Medlem
Skrivet av Majora:

Remake, efter remake, efter remake, efter remake...
Vi lever i the age of remakes.

Hade hellre sett ett helt nytt Silent Hill.

Samma. Men de testar säkert vattnet då det gått många år sedan serien var populär på riktigt, och då är det lättare att göra en nyversion av deras mest populära spel där karaktärer, story, musik etc redan är klart.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Förr så fick man ett Silent Hill-spel som var komplett. Man kunde spela hela äventyret. Och förr så var Silent Hill-spelen bra. För över 20 år sen.

Medlem

Silent Hill 2 Remake

  • It will be developed by Bloober Team, famous of The Medium, and the Layers of Fear series.

  • The game will offer an over-the-shoulder camera view.

  • We see the return Masahiro Ito, and Akira Yamaoka.

  • The game will be a 12-month long PlayStation 5 Exclusive and also on PC. There is no release date, but the game will be available for wishlisting on the PlayStation Store after the reveal.

  • The graphics have been described as ‘amazing’ and something that is truly next-gen.

Har tidigare skrivit att jag inte tror Bloober Team är tillräckligt kompetenta för en Silent Hill 2-remake, av deras tidigare alster att döma. Men visst, med hjälp från Masahiro Ito och Akira Yamaoka så kanske det löser sig ändå, men är högst skeptisk.(Ja, innan jag ens sett något från spelet)

Sen om det nu är ytterligare spel på gång så är det väl kanske bättre att dom gör en remake snarare än en renodlad uppföljare.

Om detta nu stämmer överhuvudtaget då.

https://whatifgaming.com/exclusive-silent-hill-2-remake-detai...

Skulle spelet också vara uppdelat i "part 1" och "part 2" så kanske första delen är remaken och part 2 en renodlad uppföljare till Silent Hill 2? Vilket förvisso skulle vara skumt då det redan finns Silent Hill 3 och 4. Hur som helst, inte överförtjust med någon uppdelning om även det nu skulle stämma.

Silent Hill 2 är väl inte ens tillräckligt stort för att överhuvudtaget bli uppdelat i flera delar, om dom nu inte göra massiva ändringar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ja, det enda folk bryr sig om nuförtiden är amazing graphics. Första Silent Hill har atmosfär och en speciell känsla, och var helt unikt när det kom, och är fortfarande unikt.
Det är sånt jag hellre vill se. Nåt nytt.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Silent Hill 2 Remake

  • It will be developed by Bloober Team, famous of The Medium, and the Layers of Fear series.

  • The game will offer an over-the-shoulder camera view.

  • We see the return Masahiro Ito, and Akira Yamaoka.

  • The game will be a 12-month long PlayStation 5 Exclusive and also on PC. There is no release date, but the game will be available for wishlisting on the PlayStation Store after the reveal.

  • The graphics have been described as ‘amazing’ and something that is truly next-gen.

Har tidigare skrivit att jag inte tror Bloober Team är tillräckligt kompetenta för en Silent Hill 2-remake, av deras tidigare alster att döma. Men visst, med hjälp från Masahiro Ito och Akira Yamaoka så kanske det löser sig ändå, men är högst skeptisk.(Ja, innan jag ens sett något från spelet)

Sen om det nu är ytterligare spel på gång så är det väl kanske bättre att dom gör en remake snarare än en renodlad uppföljare.

Om detta nu stämmer överhuvudtaget då.

https://whatifgaming.com/exclusive-silent-hill-2-remake-detai...

Skulle spelet också vara uppdelat i "part 1" och "part 2" så kanske första delen är remaken och part 2 en renodlad uppföljare till Silent Hill 2? Vilket förvisso skulle vara skumt då det redan finns Silent Hill 3 och 4. Hur som helst, inte överförtjust med någon uppdelning om även det nu skulle stämma.

The Medium kändes väldigt SH under många moment. Dock tror jag inte de kanske kan axla en remake helt själv, men får de hjälp och backning av personer från gamla teamet så kan det nog gå bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Ja, det enda folk bryr sig om nuförtiden är amazing graphics. Första Silent Hill har atmosfär och en speciell känsla, och var helt unikt när det kom, och är fortfarande unikt.
Det är sånt jag hellre vill se. Nåt nytt.

En stor del av första SH var ju den gryniga grafiken och att texturerna warpade på PS1. Ibland så visste du ju inte om det var ett monster eller om det var bakgrunden, blev ju hela tiden ofrivilliga jump-scares. Så följden blev ju att du satt på helspänn hela tiden och aldrig vågade blinka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

En stor del av första SH var ju den gryniga grafiken och att texturerna warpade på PS1. Ibland så visste du ju inte om det var ett monster eller om det var bakgrunden, blev ju hela tiden ofrivilliga jump-scares. Så följden blev ju att du satt på helspänn hela tiden och aldrig vågade blinka.

Ja, grafiken var också helt unik. Och det bidrog till atmosfären, och att spelet stack ut i mängden.
Jag minns när jag såg de första bilderna i SuperPLAY. Kändes direkt som att spelet var nåt speciellt. Kunde inte vänta. Sen när det väl släpptes så var spelet precis så bra och speciellt som jag hade hoppats på.

Reviewers noted that Silent Hill used real-time 3D environments, in contrast to the pre-rendered environments found in Resident Evil. Fog and darkness were heavily used to disguise the limitations of the hardware. Along with the grainy textures—also from hardware limitations—most reviewers felt that these factors actually worked in the game's favor; Francesca Reyes of IGN described it as "adding to the atmosphere of dilapidation and decay".

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Ja, grafiken var också helt unik. Och det bidrog till atmosfären, och att spelet stack ut i mängden.

Reviewers noted that Silent Hill used real-time 3D environments, in contrast to the pre-rendered environments found in Resident Evil. Fog and darkness were heavily used to disguise the limitations of the hardware. Along with the grainy textures—also from hardware limitations—most reviewers felt that these factors actually worked in the game's favor; Francesca Reyes of IGN described it as "adding to the atmosphere of dilapidation and decay".

Ja just det, spelet var ju helt 3D, och inte som RE. Det hade jag faktiskt helt glömt bort? Vet inte ens om jag tänkte på det när jag spelade det back in the days?

Sanningen var ju att jag och en kompis sökte efter nytt spel och spela. Så tipsade någon på en spelbutik om SH, sa att det var som Resident Evil, så vi köpte det. Tycket spelet var bra, men såg det länge som en Resident Evil-klon. Typ B-sidan på en LP. XD

Är väl egentligen när jag spelade 2an som jag förstod hur unik hela serien var och att spelen lirade skräck på helt andra strängar än RE. Började då uppskatta 1an på ett helt annat vis också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja just det, spelet var ju helt 3D, och inte som RE. Det hade jag faktiskt helt glömt bort? Vet inte ens om jag tänkte på det när jag spelade det back in the days?

Sanningen var ju att jag och en kompis sökte efter nytt spel och spela. Så tipsade någon på en spelbutik om SH, sa att det var som Resident Evil, så vi köpte det. Tycket spelet var bra, men såg det länge som en Resident Evil-klon. Typ B-sidan på en LP. XD

Är väl egentligen när jag spelade 2an som jag förstod hur unik hela serien var och att spelen lirade skräck på helt andra strängar än RE. Började då uppskatta 1an på ett helt annat vis också.

Ojdå Jag tänkte aldrig så om Silent Hill. Det var helt annorlunda jämfört med Resident Evil. Båda är mina absoluta favoriter, på 10 i topp, och de bästa skräckspelen nånsin.

Medlem

Min favorit i serien är Silent Hill 3 Det kan bero på att det var det första SH-spelet jag spelade. Jag var runt 12-13 år när jag spelade det, och det skrämde skiiiiten ur mig. Jag älskar skräckspel sedan dess.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Min favorit i serien är Silent Hill 3 Det kan bero på att det var det första SH-spelet jag spelade. Jag var runt 12-13 år när jag spelade det, och det skrämde skiiiiten ur mig. Jag älskar skräckspel sedan dess.

Jag var 27 när jag spelade första Silent Hill, och det skrämde skiten ur mig

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Ojdå Jag tänkte aldrig så om Silent Hill. Det var helt annorlunda jämfört med Resident Evil. Båda är mina absoluta favoriter, på 10 i topp, och de bästa skräckspelen nånsin.

Ja alltså, nu är de ju det. 2an anser jag nog är topp 1 till och med! Men upptäckten av spelen var lite udda.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fuckyes! Världens bästa spel? Sex-scenen i början är det mest ikoniska någonsin i spelväg enligt mig 🙃

eld
Medlem

Det var ett hål här. Det är borta nu

Medlem

Ett av de bästa skräckspelen jag kan minnas. Görs den rätt kan den nog till och med slå RE2-remaken på fingrarna. Det är vibes i gamla Silent Hill som är helt unikt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av eld:

Det var ett hål här. Det är borta nu

Varje SH-fan världen över, om hålet i deras själ, ifall serien gör en ordentlig comeback.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

SHit. Silent Hill 2 kräver ett GTX 1080 som minimum specs på Steam Store front.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kul! Jag tycker Bloober teams spel har varit bra men undrar hur combat delen kommer att bli. Det är väl främst där man hade önskat lite mer remake. Resten av spelet behöver bara lite uppiffad grafik

1
Skriv svar