Silent Hill 2 Remake utannonseras, utvecklas av Bloober Team

Robot
Silent Hill 2 Remake utannonseras, utvecklas av Bloober Team

I mina rastlösa drömmer ser jag den där staden ... Silent Hill.

#Bloober-team, #Silent-hill-2-remake


NuZ
Testpilot

Men ettan då?

Men detta ska nice! Gillade 2an väldigt mycket


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lol valde dom verkligen bloober team...? Kan inte sluta bra

Medlem

Ja, det är logiskt att dom valde tvåan. Nr 2. Det var där allt började.

It's not a lake, it's an ocean

Synd att de inte började med ettan, men det är klart att jag ser väldigt mycket fram emot detta!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

"Moderniserat" gameplay och över-axeln kamera? Undviker detta som ett kärnkraftverk efter tsunami. Speciellt när SH2 definitive edtion finns gratis till PC och fungerar perfekt.

Medlem

Nice ser bra ut! Blir definitivt att spela igenom

Medlem
Skrivet av Ziljun:

"Moderniserat" gameplay och över-axeln kamera? Undviker detta som ett kärnkraftverk efter tsunami. Speciellt när SH2 definitive edtion finns gratis till PC och fungerar perfekt.

Samma här.

Medlem

Exklusivt för ps alltså? Så mycket för "protecting the gamers"

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Xbox fans: Köp upp alla serier så att de kommer upp på Gamepass!

Också Xbox fans: Tidsexklusivt på PS? Bryr de sig inte om gamers!?!

De två grejerna är inte samma sak så förstår ej vad du försöker komma fram till.

Medlem

Tidsexklusivt? Det kan inte vara bra för oss konsumenter att blocka andra plattformar.

Ser ni. Sony's egna taktik.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Exklusivt för ps alltså? Så mycket för "protecting the gamers"

Lite roligt på slutet av trailern "Playstation exclusive" och sen när de hoppar till nästa bild "Play has no limits"
Jo det är visst begränsat

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Xbox fans: Köp upp alla serier så att de kommer upp på Gamepass!

Också Xbox fans: Tidsexklusivt på PS? Bryr de sig inte om gamers!?!

Tror det handlar mer om Sonys dubbelmoral än att Xbox-användare får vänta. Det är Sony som har snackat om hur fel det är att blockera plattformar under årets gång, samtidigt de är experter på att köpa till sig exklusiviteter till PS med syfte att blockera Xbox-användare.

Medlem

Bloober gör normalt walking simulators med trasig combat, jag hoppas de tar till andra knep för att leverera SH2.. Jag förblir skeptisk.

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

https://i.imgflip.com/1a4nis.jpg

Bloober gör normalt walking simulators med trasig combat, jag hoppas de tar till andra knep för att leverera SH2.. Jag förblir skeptisk.

Jag är tacksam över att jag var där på den tiden då Silent Hill och Silent Hill 2 släpptes. Helt annat spelklimat då. Då kändes Silent Hill unika och var speciella upplevelser.

Medlem

Återigen kan man inte jämföra tidsexklusivt ett år(som båda sidor pysslat med) och att köpa bort spelserier från andra plattformar. Löns int förklara för dem som int begrip

Medlem
Skrivet av Ziljun:

"Moderniserat" gameplay och över-axeln kamera? Undviker detta som ett kärnkraftverk efter tsunami. Speciellt när SH2 definitive edtion finns gratis till PC och fungerar perfekt.

Resident Evil 2 Remake blev ju dock minst sagt bra trots samma ändring, och originalet står trots remakens existens fortfarande bra på egna ben.

Jag tror att detta kan bli bra! Trailern lyckades iaf helt rätt med atmosfären enligt mig, så jag är positiv!

Medlem

Hoppas att dem utnyttjar lagringen(Smart Access storage/RTX IO och Direct storage) så att spelets låsta mellansekvenser försvinner eller blir sömlösa. Hoppen emellan de tre världarna kan ju ske medans man spelar nu istället då det finns prestanda för växlingen nu.

Gött att det börjar komma lite intressanta skräckspel nu igen, har varit lite halvdött senaste åren.

Skrivet av Bojkott:

Tror det handlar mer om Sonys dubbelmoral än att Xbox-användare får vänta. Det är Sony som har snackat om hur fel det är att blockera plattformar under årets gång, samtidigt de är experter på att köpa till sig exklusiviteter till PS med syfte att blockera Xbox-användare.

Största skillnaden är oftast att Microsoft köper upp medans Sony samarbetar. Det är inte säkert att det hade blivit något FF7:R, Silent Hill eller Kena ifall inte Sony hjälpt dem. Microsoft väljer istället att köpa upp licenser.
Phil verkade ju vara väldigt mycket emot exklusiva spel för några år sedan, men det verkar ha ändrat sig, även om dem inte vill vara så tydliga med det. Jag tror inte att bland annat CoD kommer finnas kvar på Sonys plattform längre än vad Microsoft känner sig tvungna till för att få igenom uppköpet. Alternativet är väl att de gör PS versionen sämre eller dyrare.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tidsexklusivt? Det kan inte vara bra för oss konsumenter att blocka andra plattformar.

Ser ni. Sony's egna taktik.

Vilka köpte tidsexklusivitet för Bloober-spelen Blair Witch och The Medium?

Jag är ganska övertygad om att MS köper fler tidsexklusiviteter än Sony nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Lol valde dom verkligen bloober team...? Kan inte sluta bra

Jag förstår nog inte riktigt den här kritiken. Det stämmer väl förvisso att många av deras senare spel har varit orienterade kring atmosfär snarare än strider, men i just den aspekten stämmer det väl även för Silent Hill? Observer är ett av mina absoluta favoritskräckspel, det enda jag tagit mig igenom på länge. Det drypte med atmosfär och underbar miljödesign, även ljud och liknande var top-notch.

Att de nu ger sig an ett spel med mekaniker som i stort redan är förbestämda känns väl inte som ett orosmoln. Man kan nog räkna med att spelet inte känns lika fräscht om man redan kört igenom originalet, men personligen så tror jag de har alla möjligheter att dra hem det här projektet. Nu ska man bara få tag på och ha råd med en PS5:a också.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Margy:

Vilka köpte tidsexklusivitet för Bloober-spelen Blair Witch och The Medium?

Jag är ganska övertygad om att MS köper fler tidsexklusiviteter än Sony nuförtiden.

😂😂😂😂😂

Medlem
Skrivet av Proximately:

Nu ska man bara få tag på och ha råd med en PS5:a också.

Jag hade tur och fick tag på en (Mediamarkt). Blev tipsad här på forumet. Och då hade jag kollat dan innan på Mediamarkt och alla andra stora återförsäljare. Just nu fullbokat på Mediamarkt, men kolla där ibland. Kan ju komma in fler när som helst.
På Tradera säljs en del, för nån vecka sen gick en helt ny (oöppnad) för 7100:-

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag förstår nog inte riktigt den här kritiken. Det stämmer väl förvisso att många av deras senare spel har varit orienterade kring atmosfär snarare än strider, men i just den aspekten stämmer det väl även för Silent Hill? Observer är ett av mina absoluta favoritskräckspel, det enda jag tagit mig igenom på länge. Det drypte med atmosfär och underbar miljödesign, även ljud och liknande var top-notch.

Att de nu ger sig an ett spel med mekaniker som i stort redan är förbestämda känns väl inte som ett orosmoln. Man kan nog räkna med att spelet inte känns lika fräscht om man redan kört igenom originalet, men personligen så tror jag de har alla möjligheter att dra hem det här projektet. Nu ska man bara få tag på och ha råd med en PS5:a också.

Ska bli intressant att se hur de tacklar SH ändå, de har ju i alla fall jobbat lite med parallella världar i Medium.
Det kanske inte blev någon fullpoängare, men förhoppningsvis så var det en bra uppvärmning som fick dem att få tankar och idéer i de banorna. Skulle nog vara bäst ifall de tog del av inspirationskällorna till Silent Hill och inte bara tittade på spelet, jag menar då alltså bland annat Jacobs ladder och Stephen Kings böcker(bland annat the Mist).

Ifall de kan få tid och budget så tror jag nog ändå att de kan lyckas bra, hoppas bara att de kan få till det tillräckligt obskyrt och skrämmande.

Jag hade gärna sett skräck som inspirerats Cloverfield paradox, Event Horizon och Triangle också.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppen emellan de tre världarna kan ju ske medans man spelar nu istället då det finns prestanda för växlingen nu.

Bloober team har i deras medium spel att två världar kan köras parallelt så detta ska inte vara något problem för dom att fixa.

Gissar det är därför de valde dom

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag hade tur och fick tag på en (Mediamarkt). Blev tipsad här på forumet. Och då hade jag kollat dan innan på Mediamarkt och alla andra stora återförsäljare. Just nu fullbokat på Mediamarkt, men kolla där ibland. Kan ju komma in fler när som helst.
På Tradera säljs en del, för nån vecka sen gick en helt ny (oöppnad) för 7100:-

Kommer snart står det, så digitala edition är på gång
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-digi...

Digital, i lager https://www.komplett.se/product/1219919/gaming/playstation/pl...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

😂😂😂😂😂

Du hade inget bättre svar än att posta smileys?

Medlem
Skrivet av Margy:

Du hade inget bättre svar än att posta smileys?

Det gapskratt emojies. Ett gott skratt förlänger livet. "MS köper fler tidsexklusiviteter än Sony nuförtiden" det var ett bra skratt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag är tacksam över att jag var där på den tiden då Silent Hill och Silent Hill 2 släpptes. Helt annat spelklimat då. Då kändes Silent Hill unika och var speciella upplevelser.

Fast... blir ändå sugen när jag ser om trailern. I början där när han kommer ut från toaletterna, se allt ur den synvinkeln. Snyggt

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Ska bli intressant att se hur de tacklar SH ändå, de har ju i alla fall jobbat lite med parallella världar i Medium.
Det kanske inte blev någon fullpoängare, men förhoppningsvis så var det en bra uppvärmning som fick dem att få tankar och idéer i de banorna. Skulle nog vara bäst ifall de tog del av inspirationskällorna till Silent Hill och inte bara tittade på spelet, jag menar då alltså bland annat Jacobs ladder och Stephen Kings böcker(bland annat the Mist).

Ifall de kan få tid och budget så tror jag nog ändå att de kan lyckas bra, hoppas bara att de kan få till det tillräckligt obskyrt och skrämmande.

Jag hade gärna sett skräck som inspirerats Cloverfield paradox, Event Horizon och Triangle också.

Sen får man inte glömma att de är inte ensamma. De har hjälp från folk från gamla SH-gänget som nog kan dirigera rätt om saker känns fel. Även om deras spel tidigare har varit lite blandat, så har det ändå funnits något där. Så Jag tror de här kombon kan bli riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen får man inte glömma att de är inte ensamma. De har hjälp från folk från gamla SH-gänget som nog kan dirigera rätt om saker känns fel. Även om deras spel tidigare har varit lite blandat, så har det ändå funnits något där. Så Jag tror de här kombon kan bli riktigt bra.

Nice, låter spännande. Hoppas att vi får se ett spel i klass med RE2:Remake fast anpassat för senaste generationens konsoler(på flera sätt än laddningstider).

12
Skriv svar