Remakes. Vilka spel vill ni se?

Medlem

Heretic 2


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag svarar som jag alltid gör: Xenogears. Fantastiskt spel, men plågsamt trasigt spelmekaniskt och det har åldrats bedrövligt.

Medlem

Suikoden III.

Medlem

Remakes lixom.. 'Vill du spela en gammal klassiker, fast utan dom gamla klassiska delarna??'

Nej, nej inte direkt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Trött på alla remakes, vill inte ha någon alls bara nya spel

Medlem

Dom borde sluta med remakes som inte är remakes. Så som nya Modern Warfare-spelen, det är prequels som återanvänder namnet, av noll skäl.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Battlefield 1942.

Tror inte det går att spela längre men...

https://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_1943


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Dom borde sluta med remakes som inte är remakes. Så som nya Modern Warfare-spelen, det är prequels som återanvänder namnet, av noll skäl.

Håller inte helt och hållet med.

Hade det hetat Call of Duty: Modern Warfare 4 så hade det signalerat att det är en uppföljare till tidigare spel - medans samma namn signalerar en sorts ny eller omstart.
Om det är en remake signalerar man det med typ 'Remake'.

Tycker ändå det är relativt rimligt och riktigt

Sen är det inte direkt rent - men i en värld där franchiser aldrig dör så är det väl en av dom rimligare lösningarna vad gäller titulering.

Hade dom kallat skiten Call of Duty 32 så hade det varit för tydligt vilket jävla trams det är


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Aliens Versus Predator 2 i Unreal Engine 5 med egna serververktyg. Originalet var den ultimata LAN-upplevelsen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vigilante 8, originalet från Psx <3

Gen
Medlem

Terminator: Skynet
Blood
NOLF2
Nox
Soldier of Fortune

och Bloodborne (såklart)

Medlem

Jag skulle villja ha "VR-remakes" av det mesta men det kommer inte hända. Jag skulle tom acceptera remakes där man behåller "gamla grafiken"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Wipe-out 2097. Det spelet hade en så skön känsla i skeppen och skönaste musiken ❤ Dreglar vid tanken på det spelet fast i 120 fps och full grafisk lyster. Samt VR.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Helt sant. Men det betyder inte att det mesta redan är gjort. Det betyder kanske snarare att stora spelutvecklare- och utgivare inte vågar göra något nytt eftersom det är så mycket pengar på spel och för att det ändå fungerar ganska bra att göra i princip samma spel om och om igen.

Edit: det är också sant det där med grafiken, att de stora corpsen satsar på det. Särskilt i ett visst tema. För om jag kollar in gameplay från de största spelen senaste åren så ser alla mer eller mindre likadana ut; vacker natur i tredje person i öppna landskap som förmodligen är open world eller semi open world (God of War, senaste Plague Tale, valfritt nytt Assassin's Creed, The Last of Us, Red Dead redemption 2, Ghost of Tsushima, Horizon forbidden west etc etc etc). Rätt trist egentligen?

Ps. Beyond Good and Evil hade mått bra av en remake. Grymt spel verkligen, fortfarande. Innovativt och unikt.

Ja, de flesta nyare spel ser likadana ut. Och actionspelen, hur mycket kan dom variera dom, känns som man sett allt redan. Minns när jag spelade God of War (2005), det var på en helt ny nivå. Sen dess har det varit Uncharted och liknande. Control stack ut lite. Samma med Arkham Asylum och City. Spelar just igenom Resident Evil 6 och det är kul, men man är mätt efter en stund med så mycket action. Bayonetta ser galet ut, men aldrig testat.
The Last of Us är bland det bästa jag spelat, och där är styrkan atmosfären och storyn.
Firewatch gillade jag, så annorlunda. Breath of the Wild, underbart. It Takes Two var jättekul, och varierande.

Så det är kul när det kommer nya fräscha spel. Istället för alla dessa remakes
Minns när Gears of War-remaken var på gång. Originalet såg fortfarande coolare ut.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spel som Witcher 1 behöver en remake.

Spel som The Last of Us behövde inte en remake.

Såg en video där dom jämförde. De små detaljerna de uppgraderat remaken med, var nästan löjligt. Det är som när man kollar på The Trogly's Guitar Show (Youtube).
Han pedantstuderar gitarrerna under starkt ljus och gnäller på varenda litet märke på gitarren. Sånt som normalt folk inte ser eller bryr sig om när man spelar.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det ska vara riktigt gamla spel isf.

Half Life + expansionerna
Battlefield 1942
Battlefield 2
Metal Gear Solid
No One Lives Forever
Rainbow Six 2. Rogue Spear
Delta Force (Kanske vore bättre med en reboot istället för remake)
Star Wars: Jedi Knight 2 Jedi Outcast
Elder Scrolls: Oblivion

Spela black mesa om du inte gjort det, faktiskt riktigt bra även om det är en fan made remake.

Medlem

Morrowind
I min mening det bästa Elder Scrolls-spelet. Men nog skulle det må bra av en totalrenovering. Inte ens de starkaste a nostalgiglasögon förmår förlåta vissa system.

Witcher 1
Kändes (tyvärr, tyvärr) fullständigt ospelbart när jag försökte någon gång kring 2016.

KOTOR 1+2
Två spel som jag missade när det begav sig och som nu känns för gamla. Eller, kom det en remake på dem för något år sedan?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle villja ha "VR-remakes" av det mesta men det kommer inte hända. Jag skulle tom acceptera remakes där man behåller "gamla grafiken"

Helt på din sida. Finns ju en del verktyg som gör att man kan spela spel i VR som inte egentligen stödjer det. Men jag orkar inte krångla.

Men när det gäller remakes så hade jag gärna sett en på gamla Penumbra spelen. Men ännu hellre ett helt nytt spel i serien.

Medlem

Jag skulle älska en remake av världens bästa spel. GTA 4 från 2008. Den underbara fysiken i kombination med en ny grafikmotor får mig att drägla.

Angående remakes så gillar jag de då jag älskar ny grafik vilket får spelen att kännas som nya. Remasters är garbage dock...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Detta är inte en remake.

Medlem

Thief 1, Thief 2 och Heroes 3 skulle varit spännande att se. Remake eller remaster vet jag dock inte vad som skulle passa bäst, vad är vad av de två alternativen?

Medlem

Deus Ex. Originalet, alltså. Denton > Jensen.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle älska en remake av världens bästa spel. GTA 4 från 2008. Den underbara fysiken i kombination med en ny grafikmotor får mig att drägla.

Angående remakes så gillar jag de då jag älskar ny grafik vilket får spelen att kännas som nya. Remasters är garbage dock...

Älskar också fyran. Vill inte se en remake. Kolla vad de gjorde med GTA-trilogin. Undrar hur Niko skulle se ut
Hellre en remaster.

Medlem

Witcher 1 och 2
Dark Souls 1
Dark Souls 2 SoFS
Svea Rike 1 och 2
Zelda Ocarina of Time

Medlem
Skrivet av markusas:

Witcher 1 och 2
Dark Souls 1
Dark Souls 2 SoFS
Svea Rike 1 och 2
Zelda Ocarina of Time

Aldrig en remake på Ocarina! Aldrig!
Den unika atmosfären skulle gå helt förlorad. HD-version däremot, ja tack

Många älskar Resident Evil-remaken och tycker den är bättre är originalet. Resident Evil är heligt för mig och jag tycker dom pajade det rejält med remaken.

Lisa Trevor... haha Crimson Heads... haha

Medlem

Total Annihilation
Future Cop:LAPD
Black&White 2

Medlem
Skrivet av neffran:

Total Annihilation
Future Cop:LAPD
Black&White 2

Total Annihilation hade varit riktigt gött, AIn var riktigt bedrövlig och byggde för dåligt.

Medlem

Full Spectrum Warrior eller Alpha Protocol vore mäktigt!

Nästan allt som Westwood Games producerade, Looking Glass. Jag hade gärna sett Uncharted 1 - 3 i ny skrud.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Bobiri:

Spel som Witcher 1 behöver en remake.

Spel som The Last of Us behövde inte en remake.

Skrivet av markusas:

Witcher 1 och 2
Dark Souls 1
Dark Souls 2 SoFS
Svea Rike 1 och 2
Zelda Ocarina of Time

Witcher 1 remake på gång i Unreal 5.

https://www.reddit.com/r/witcher/comments/ydyw8k/witcher_rema...

Edit: Missade att FZ skrivit om det redan så ni är nog redan medvetna om detta

Skriv svar