Medlem
Skrivet av Fezk:

Trist, men kanske väntat efter alla tidigare rykten man läst, jag hade hade ändå hoppats på åtminstone något bättre. Suktade att få hoppa in i ett mörkt, vackert och mysigt Gotham igen, men blir ett pass på detta, tyvärr.

Ska man ska tro denna recension så slåss det om platsen om årets spel med Elden Ring.(Hahaha, ja jisses alltså)

"Gotham Knights is up there with Elden Ring as a Game of the Year contender. Its fast, responsive, and action-packed combat is surpassed only by a narrative that had me glued from the very first cutscene."

https://www.gamersheroes.com/honest-game-reviews/gotham-knigh...

Därför man inte ska döma spel mm efter 1 recension.
Men jag håller med, jag har svårt att se spelet vara i Elden Ring klass.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Rakoon:

Jo, men man behöver ju vänta ett par dagar lol


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Verkar bli rejält sågat. Trist, måste vara jäkligt tungt att ha varit en av dom som jobbat med ett spel så pass länge och sen inte leverera.
Man kan ju fundera på hur nöjda dom som utvecklat spelet själva är? Jag menar, det vore ju i det närmaste orimligt att tro att utvecklarna tycker dom gjort GOTY när det blir sågat av kritkerna?

Medlem

Så det är bara konsolerna som är låsta till 30fps? PC då?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Därför man inte ska döma spel mm efter 1 recension.
Men jag håller med, jag har svårt att se spelet vara i Elden Ring klass.

Ne självklart är det så, läste från https://opencritic.com/game/13348/gotham-knights/reviews . Tog det citatet bara för hur absurt det lät i jämförelse med majoriteten av recensionerna hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tja det verkar inget vidare direkt.

Medlem

Va fan är detta.
Det här skulle vara mitt spel under hösten.

Edit

Ser ut som många andra har gett det ganska bra betyg ändå.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tja det verkar inget vidare direkt.
https://youtu.be/Z6Vno8r4cN8

Såg precis denna och prestandan gav mig flashbacks till open world-spel under PS3/Xbox360-eran som ofta hade stora problem med fps, inte något man räknat med att se 2022 till PS5/SeriesX/S.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Va fan är detta.
Det här skulle vara mitt spel under hösten.

Trollkonto.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Trollkonto.

Va?
Är du ett troll eller vad menar du?

Medlem

Oj då. hade det varit en 3/5 hade jag kanske kört ändå. Men många siter är mera runt 50% hållet.
Jag brydde mig inte om att ingen batman fanns med, men allt annat som verkar vara "meh" ....
Synd.

Medlem

Känns som ännu sämre spel än arkham knight vid launch som var ju helt trasigt och nästan ospelbart i flera månader.

Inte ens om det fanns 10 karaktärer att välja mellan skulle det rädda detta spel...

Medlem

Spelet såg rätt dåligt ut när dom visade det första gången, stämde tydligen vad jag trodde.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer spela det ändå, misstänker att jag kommer tycka det är kul trots sina tillkortakommanden. Men tror man att det kommer vara bättre än arkham trilogin lurar man nog sig själv.

Lite som Batman filmer, the Batman var ju bra men inte i närheten av Dark Knight trilogin.

Medlem

Jag tror precis som SkillUp att detta var tänkt som en kopia av Avengers-spelet, fast i Gotham. Efter fiaskot med det spelet så blev det ett singleplayer-spel byggt på en live service-grund. Katastrof.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Fan, jag som va sugen på detta. Känns som det blir pass. Va redan "irriterad" över 30fps-låset, men tänkte att om spelet är awesome så kan mina ögon få blöda lite.

Tack för en bra recension

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Fan, jag som va sugen på detta. Känns som det blir pass. Va redan "irriterad" över 30fps-låset, men tänkte att om spelet är awesome så kan mina ögon få blöda lite.

Tack för en bra recension

https://www.reddit.com/r/Games/comments/y8vcxc/gotham_knights...

Fått ändå ok från många.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo, men det är lite som Batman Origins, var stor skillnad på kvalitén där och resten av Arkham-spelen trots samma assets. Det blir mer nästan en imitation av originalspelen.

Ja, Gotham Knights är ju gjort av samma skojare som gjorde Origins…. Som hade kass fps och story.

Skribent
Skrivet av newlaseridea:

Ja, Gotham Knights är ju gjort av samma skojare som gjorde Origins…. Som hade kass fps och story.

och buggar...spelade det på Wii U och fastnade på en bossbugg där en cutscen loopade om och om ingen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Ja, Gotham Knights är ju gjort av samma skojare som gjorde Origins…. Som hade kass fps och story.

Fast origins var ändå helt ok och man spelade iaf som batman

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Detta är ju en sort spelvariant på "fan-fiction". Man kastar ned allt i en påse och ruskar om och hoppas det blir bra.

Nu citerar jag mig själv, "Var inte en sådan gnällgubbe" - säger jag sedan till mig själv.

Jag har spelat ett par timmar, det är otroligt snyggt och nu när jag har testat det är jag glad att Gotham inte är en kopia av Rocksteadys variant. Spelmekaniken är det inget fel på heller, eller något annat just nu. Jo, UI:et kunde varit lite bättre, och som många har påpekat, visst fanns det nog en "Live-Service"-tanke här som dom inte riktigt kunde ta bort helt och hållet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Fast origins var ändå helt ok och man spelade iaf som batman

Tycker Origins var mer än ok faktiskt! Spännande story, bra skurkgalleri och älskade att man kunde åka tillbaka till bat-grottan, även om man inte kunde göra så mycket där så gjorde det spelet mer dynamiskt

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nu citerar jag mig själv, "Var inte en sådan gnällgubbe" - säger jag sedan till mig själv.

Jag har spelat ett par timmar, det är otroligt snyggt och nu när jag har testat det är jag glad att Gotham inte är en kopia av Rocksteadys variant. Spelmekaniken är det inget fel på heller, eller något annat just nu. Jo, UI:et kunde varit lite bättre, och som många har påpekat, visst fanns det nog en "Live-Service"-tanke här som dom inte riktigt kunde ta bort helt och hållet.

Har hört från flera håll att kritiken är onödigt hård och att day 1 patchen ska ha fixat mycket!
Vilken plattform spelar du på?

Skrivet av Jonas Vågström:

Tycker Origins var mer än ok faktiskt! Spännande story, bra skurkgalleri och älskade att man kunde åka tillbaka till bat-grottan, även om man inte kunde göra så mycket där så gjorde det spelet mer dynamiskt

Har hört från flera håll att kritiken är onödigt hård och att day 1 patchen ska ha fixat mycket!
Vilken plattform spelar du på?

PS5, och det funkar som ett urverk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Får man fråga varför ni ändrade/bytte(uppdaterade?) recensionen samt bytte skribent?(Skribent kan ju bara varit fel inlagt, men recensionen i sig är även den ändrad/bytt? Var det två olika recensioner?)

Ni tog även bort mina tidigare kommentarer gällande fps'en, varför?

Tycker bara det är ytterst märkligt hehe, skulle vara intressant att höra ett rimligt svar från någon på redaktionen?

Kanske från: @Tomas Helenius @Daniel Sjöholm @Mike Stranéus @Fredrik Eriksson ?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Får man fråga varför ni ändrade/bytte(uppdaterade?) recensionen samt bytte skribent?(Skribent kan ju bara varit fel inlagt, men recensionen i sig är även den ändrad/bytt? Var det två olika recensioner?)

Ni tog även bort mina tidigare kommentarer gällande fps'en, varför?

Tycker bara det är ytterst märkligt hehe, skulle vara intressant att höra ett rimligt svar från någon på redaktionen?

Kanske från: @Tomas Helenius @Daniel Sjöholm @Mike Stranéus @Fredrik Eriksson ?

Så ingen kommentar på det? ;P

Kan låta tjatig men skulle ändå vara intressant att få svar.

Försöker väl igen:

1. Varför byttes recensionen ut(uppdaterade vissa delar?) samt varför byttes skribenten ut till en annan(fel inlagd skribent från början bara, antar jag?)

2. Mest intressanta är, varför togs mina 2 tidigare kommentarer bort? Det var enbart information om konsolernas upplösning och fps, samt frågade om det verkligen var 60 fps det kördes i?(Jag citerade då Fredrik Eriksson från recensionen)

Taggar lite folk igen: @Tomas Helenius @Daniel Sjöholm @Mike Stranéus @Fredrik Eriksson


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Så ingen kommentar på det? ;P

Kan låta tjatig men skulle ändå vara intressant att få svar.

Försöker väl igen:

1. Varför byttes recensionen ut(uppdaterade vissa delar?) samt varför byttes skribenten ut till en annan(fel inlagd skribent från början bara, antar jag?)

2. Mest intressanta är, varför togs mina 2 tidigare kommentarer bort? Det var enbart information om konsolernas upplösning och fps, samt frågade om det verkligen var 60 fps det kördes i?(Jag citerade då Fredrik Eriksson från recensionen)

Taggar lite folk igen: @Tomas Helenius @Daniel Sjöholm @Mike Stranéus @Fredrik Eriksson

Hej,

Jag missade ditt inlägg - sorry.

1. Recensionen har inte ändrats utöver eventuellt nåt stavfel. Varför tror du det?

Jag kan ha stått som skribent av misstag, händer ibland (jag lägger in och publicerar många texter på siten, och om jag glömmer ange skribenten hamnar jag som det).

2. Vi har inte raderat några inlägg i den här tråden. Du har två tidigare inlägg i tråden, båda synliga och där står inget om fps.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hej,

Jag missade ditt inlägg - sorry.

1. Recensionen har inte ändrats utöver eventuellt nåt stavfel. Varför tror du det?

Jag kan ha stått som skribent av misstag, händer ibland (jag lägger in och publicerar många texter på siten, och om jag glömmer ange skribenten hamnar jag som det).

2. Vi har inte raderat några inlägg i den här tråden. Du har två tidigare inlägg i tråden, båda synliga och där står inget om fps.

Demensen har börjat kicka in, blandar ihop saker. Mitt misstag. Tänkte på helt fel recension.

Tack för svaren! Nu går jag och gömmer mig i en grotta ett tag med skämskudden på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Demensen börjar kicka in, blandar ihop saker. Mitt misstag. Tänkte på helt fel recension.

Haha, hatar när det händer.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Haha, hatar när det händer.

Trodde jag hade blivit galen, mitt misstag som sagt, tyckte det var märkligt som satan.

https://www.fz.se/forum/trad/451498-a-plague-tale-requiem <- här är den jag tänkte på, jisses.

Tror jag läste dom samtidigt.

Skämskudden på!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Trodde jag hade blivit galen, mitt misstag som sagt, tyckte det var märkligt som satan.

https://www.fz.se/forum/trad/451498-a-plague-tale-requiem <- här är den jag tänkte på, jisses.

Tror jag läste dom samtidigt.

Skämskudden på!

Bra att det fanns en rimlig förklaring i alla fall! Vore värre om vi bytt recensioner utan att veta om det.


signatur
123
Skriv svar