Bekräftat: HBO:s The Last of Us-serie har premiär 16 januari

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag vet inte om du skulle kommentera i trådar du har noll intresse för. Själv så har jag intresse av att klanka ner på såna här projekt, när det är uppenbart att dom mest gör det för att tjäna pengar och inte har några egna idéer, att skapa nåt nytt.

Det är exakt det jag sa att aldrig skulle göra, för att jag tycker det är helt idiotiskt, därav mitt exempel ovan.

Det är klart att dem vill tjäna pengar, "nej dem vill gå med förlust" 🤦. Så det räckte inte för dig att spelen var en egen idé, så du måste klanka ner på serien nu?

Själv älskar jag spelen och ser fram emot serien, för att se hur pass bra dem har filmatiserat scenerna, jämfört med spelen.

Men fortfarande tycker jag det är jävligt märkligt av dig att sitta kommentera samma sak, inlägg efter inlägg.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Nej, bara när det gäller spel som filmatiseras.

Skrivet av scaryfoot:

Jag vet inte om du skulle kommentera i trådar du har noll intresse för. Själv så har jag intresse av att klanka ner på såna här projekt, när det är uppenbart att dom mest gör det för att tjäna pengar och inte har några egna idéer, att skapa nåt nytt.

Så exakt samma sak där med böcker som blir serie/film. Gamla historier, inga egna idéer, inget nytt. Bättre att läsa böckerna.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Nu får ju breda massan bevittna storyn som berättades i The last of us. Jag själv som älskar spelet kommer vilka se hur den adapterat till tv-version. Blir den bra eller dålig, den 16/1-23 vet vi🤞


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Thane:

Så exakt samma sak där med böcker som blir serie/film. Gamla historier, inga egna idéer, inget nytt. Bättre att läsa böckerna.

Tycker inte det är samma sak. Spelen är redan så filmiska, och man får se hur karaktärerna ser ut. När man läser en bok så använder man fantasin mer.
Man har inte en cementerad bild av hur karaktärerna ser ut, på samma sätt som man har, efter att ha tillbringat massor av timmar med t ex The Last of Us.

Jag tycker det ska bli intressant att läsa kommentarer här sen, när serien börjat sändas.
Jag räknar med att dom kommer ändra saker i storyn, som dom alltid gör när spel ska filmatiseras.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tycker inte det är samma sak. Spelen är redan så filmiska, och man får se hur karaktärerna ser ut. När man läser en bok så använder man fantasin mer.
Man har inte en cementerad bild av hur karaktärerna ser ut, på samma sätt som man har, efter att ha tillbringat massor av timmar med t ex The Last of Us.

Jag tycker det ska bli intressant att läsa kommentarer här sen, när serien börjat sändas.

Men varför byter och ändrar du argument? Ja böcker är inte filmiska men spel är. Men det ändrar inte faktumet att båda är gamla historier, inga nya idéer, inget nytt.

12
Skriv svar