Animal Crossing: New Horizons är Japans bäst säljande spel någonsin

Robot
Animal Crossing: New Horizons är Japans bäst säljande spel någonsin

Det ska nu ha gått om Pokémon Red/Green/Blue.

#Animal-crossing-new-horizons


Redaktör
Ponny

Tajmingen för New Horizons var helt otrolig. Precis när allt stängde ner klev det in.

Tycker dock Nintendo kunde kosta mig så något nytt till spelet snart. Har varit tyst länge och väl.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Schysst! Synd att spelet inte får sig några fler uppdateringar..

Medlem

Personligen så tyckte jag att New Leaf var bättre, men New Horizons är trots det en riktig guldklimp, och det är kul att det sålt så bra.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tajmingen för New Horizons var helt otrolig. Precis när allt stängde ner klev det in.

Tycker dock Nintendo kunde kosta mig så något nytt till spelet snart. Har varit tyst länge och väl.

Ja, många har ju tackat det som en life-saver under Covid-isoleringen, så de hade väl tur och sålt många exemplar bara för det. Men det är ett riktigt bra spel väl värt sin framgång oavsett Sen skrev någon att det inte kommit uppdateringar för att de tog utvecklare och la dem på Splatoon 3 istället, men nu är det ju släppt så de kanske börjar jobba på en uppföljare snart?

Skrivet av Rasmous:

Schysst! Synd att spelet inte får sig några fler uppdateringar..

De utlovade väl tre års uppdateringar till spelet, och höll typ hälften. Men som jag skrev ovan läste jag någonstans att de tog utvecklare från spelet för att fokusera på Splatoon 3 så det dog ju tyvärr ut. Men en uppföljare borde de ju kunna börja jobba på. Men kommer nog inte till Switch tyvärr utan först nästa konsol. Vilket är synd för New Horizon var riktigt bra så länge de höll det levande och aktivt. Men den som väntar på någonting gott!

1
Skriv svar