WH40K: Darktide får en häftig, filmisk trailer om spelvärlden

Robot
WH40K: Darktide får en häftig, filmisk trailer om spelvärlden

Spelet släpps som en "beta" om en vecka, om man förhandsbokar.

#Fatshark, #Warhammer-40000-darktide


Gnällkuk

De får ändra rätt mycket för att locka mig. Jag hade det här som ett av de spelen jag såg fram mest emot i år, men efter att ha testat stängda testet så kände jag att det här var tidig alpha fortfarande. Ett av de största problemen var synbarheten, det var alldeles för mörkt.

Kändes lite också som att man öste på fiender "bara för att" där Vermintide kändes helt klart mer genomtänkt och även om det var gigantiska horder så hade man ändå bra visuell överblick. Här var det bara trångt och olika nyanser av brunt och svart. Kaos utan någon direkt glädje.

Njae... jag ställer mig väldigt tveksam till spelet i den form jag testade det. Blir att avvakta och se om de putsat upp till release. Just nu känns det som "på game pass om 6 månader".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det här spelet kommer jag och mina kompisar försvinna i, i flera månader framöver. Jag, nog längre än så. Ska bli riktigt kul! Tyckte de fick till en bra 40k känsla. Bra jobbat!

Och trevlig cinematic också! Damen på bryggan var awesome. =D

Medlem

Var alldeles för likt Vermintide för att kunna motivera ett köp. Kan lika gärna spela Vermintide just nu.


signatur

I drank what?

Medlem

Väntar på perfomance review framförallt och övriga recensioner. Skönt det kommer till gamepass så man kan testa spelet innan ev köp på steam.

Skrivet av trickeh2k:

De får ändra rätt mycket för att locka mig. Jag hade det här som ett av de spelen jag såg fram mest emot i år, men efter att ha testat stängda testet så kände jag att det här var tidig alpha fortfarande. Ett av de största problemen var synbarheten, det var alldeles för mörkt.

Kändes lite också som att man öste på fiender "bara för att" där Vermintide kändes helt klart mer genomtänkt och även om det var gigantiska horder så hade man ändå bra visuell överblick. Här var det bara trångt och olika nyanser av brunt och svart. Kaos utan någon direkt glädje.

Njae... jag ställer mig väldigt tveksam till spelet i den form jag testade det. Blir att avvakta och se om de putsat upp till release. Just nu känns det som "på game pass om 6 månader".

Håller helt med, hann inte spela betan men av det jag sett occh hört så är det exakt som V2, man får vänta 1-2 år innan man har ett "fullt spel" att spela. Just nu verkar det bara vara en downgrade från V2

Medlem

Spelar väl det via gamepass men är inget jag hade betalat för som separat spel.

Som nämnt ovan, när man testade var otroligt svårt att se något, fiender smälter in i bakgrunden så väl då allting har samma färg så den överblick man nämner i vermntide finns inte någonstans.
Kändes mer jobbigt att spela för man fick kisa med ögonen och hoppas man lyckades se fienden som står precis bredvid för han ser exakt likadan ut som väggen han står vid.

Medlem

Hade oerhört kul i betan, men är lite orolig angående content, 4a subclasses istället för 12 som vermintide2 hade.
samt att alla kartor verkar mer eller mindre vara likadana, miljöerna varierar emellan stålverk - tunnlar - kyrkor men allt verkar vara under marken och ha samma trånga stil, kommer bli trötsamt snabbt.

Jag hoppas verkligen att loot-grinden / RPG mekanik kan kompensera.

Medlem

God emperor! Hear my prayers! Give a us a dedicated live-action WH40k movie saga and/or TV series.

OnT: Ser riktigt roligt ut!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Var alldeles för likt Vermintide för att kunna motivera ett köp. Kan lika gärna spela Vermintide just nu.

but but warhammer 40k!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

but but warhammer 40k!

Ja alltså, WH40K är kungligt, men jag har redan två Vermintide spel Behöver inte ett tredje.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är ute att få vet vem det är som gör rösten, får inte svar någonstans på vem det är. Är det Kate Mulgrew? Det låter nästan som henne men får inget svar om jag har fel eller rätt.

Ser fram emot att få spela spelet.

Medlem

Fet jäkla disclaimer att se upp med, det går inte att köra mellan plattformarna på PC (steam & gpass), något många kommer ta förgivet och bli lagom överraskade av.

Utöver det tyckte jag det var mäktigt, bra känsla och grymma miljöer. Fint med lite mörka sci-fic miljöer för en gång skull.

Medlem

Det där är ju Mom ifrån MomCorp i Futurama =P

Inaktiv

Nån som orkar dra en kort version av storyn för detta spelet?
"Chaos kommer och vi skjuter dem"?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Nån som orkar dra en kort version av storyn för detta spelet?
"Chaos kommer och vi skjuter dem"?

Var oklart i betan, men det som var tydligt var att man spelar någon form av fångar som skickas in att ränsa upp / göra uppdrag.

I ett av uppdragen så väntade imperial guard utanför vid starten, så antar att man är expendable meat som skickas in.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Var oklart i betan, men det som var tydligt var att man spelar någon form av fångar som skickas in att ränsa upp / göra uppdrag.

I ett av uppdragen så väntade imperial guard utanför vid starten, så antar att man är expendable meat som skickas in.

I princip en sucide squad som skickas in för att ta hand om en chaos cult som börjat dyka upp i hivet där man är. Väldigt kort.

Medlem

Spelade betat och, till skillnad från en del andra, hade inga problem med 'visual clarity'. Det är mörkt men inga problem att se skillnad på vad som är vad. Och är man lite inläst på 40k, dess estetik och tidigare konst som visualiserar en Hive city i 40k så ser spelet riktigt, riktigt bra ut. Men sen är 'immersion' ett av mina favoritord också. Så är kanske aningen jävig.

Berättelsen och bakgrunden märktes inte mycket av i betat men om man kikar på filmer och artiklar på nätet så finns det väldigt mycket att nysta i. För den som gillar mörkare historier och mystik så tror jag ni blir mer än nöjda om ni grottar ner er. TROR inte det blir något som helst problem när det släpps.

Angående likheten med Vermintide så håller jag med samtidigt som jag inte alls håller med. Upplägget är det samma i mångt och mycket och det syns även om det är en mer polerad version av deras Tide-koncept. Men när det kommer till striderna så är Darktide mycket bättre. Det är inte en melee-simulator där man kan skjuta som Vermintide utan en fullfjädrad hybrid. Hade otroligt kul med Veteran Sharpshooter och en shotgun. Att kasta sig mellan skydd, tajma omladdningen på bössan och vräka bly i horder av fiender är... kul! Att spela en väldigt run 'n gun-liknande spelstil var helt otroligt. Kändes nästan mer som Doom Eternal än som Vermintide. Kan bara rekommendera! Lovar inte att det funkar på svåraste svårighetsgraderna dock.

Det som verkligen oroade mig var flytet och stabiliteten. Hade nån enstaka krasch men inte mycket att tala om för ett stängt beta. Men fps:en var inte vad jag önskat. Det gick precis att nå 60 stabila fps på mitt RTX 2070 super och 2k. De hade också problem med att folk blev utsparkade från spelets centrala hub och måste logga in igen. Ibland flera gånger på några minuter. De har uttryckligen sagt att de jobbar mer på polerande, buggfixar och att få spelet att flyta bättre. Men vem vet?

Så! JAG har förbokat då JAG hade riktigt, riktigt kul i stängda betat. Men skulle aldrig rekommendera att förboka om du inte provat eller sett produkten först. Och jag tänker inte göra det nu heller...

Medlem

Körde betan och den var ju begränsad i det man fick se av uppdrag och vapen mm.
Men vilket spel, vilken Wh40k känsla. Kan vara det spel som fångat WH40k bäst vad det gäller inlevelse i den världen trots avsaknaden av de mest kända typerna, space marines.
Visst det kan kännas Vermintide, och om man enbart tittar på gameplay är det såklart likt men inte samma.

Har inte förbokat spel på många år men detta bokade jag genast efter betan - finns stor potential om man nu gillar den genren.

1
Skriv svar