No Man's Sky får en fri PSVR2-uppdatering nästa år

Robot
No Man's Sky får en fri PSVR2-uppdatering nästa år
Medlem

Häftigt det här kan bli bra, otroligt kul att se hur No Man Sky har ändrats sedan release

Medlem

Såg grabben spela det, hade byggt nån anläggning för att samla resurser. Såg lite tråkigt ut, betydlig mera avancerat än jag trott. Finns någon story, action?
Hur lång tid till eftertexterna?
Eller är det bara en grindfest?

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Såg grabben spela det, hade byggt nån anläggning för att samla resurser. Såg lite tråkigt ut, betydlig mera avancerat än jag trott. Finns någon story, action?
Hur lång tid till eftertexterna?
Eller är det bara en grindfest?

Vad jag förstått så ska senaste uppdateringen tagit bort all grindfest så det ska vara "lättare och snabbare" att klara ut spelet.
Med det sagt, jag har inte spelat no mans sky så jag vet inte vad all grind innebär eller vad klara ut spelet innebär

OnTopic: Det är så här många kommer lösa problemet med ingen bakåtkompatibilitet, det blir nån form av upgrade av tidigare versioner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Såg grabben spela det, hade byggt nån anläggning för att samla resurser. Såg lite tråkigt ut, betydlig mera avancerat än jag trott. Finns någon story, action?
Hur lång tid till eftertexterna?
Eller är det bara en grindfest?

Spelet har story. Eller storys nu mera
Det finns allt möjligt o göra. Det blir vad du gör det till.
Vill du vara en ökänd rymdpirat, varsegod. Vill du ha din egna flotta med ditt egna capital ship att utforska rymden med? Javisst varför inte
Du kan hitta diverse bosättningar på planeter och vara någln form av borgmästaren, bygga nya hus åt folket och försvara sig mot angripare och lösa konflikter.
Man kan stöta på övergivna kryssningsfartyg i rymden som är öppna att utforska. Då blir spelet aningen mer åt survival horror, med mörka korridorer och lite allt möjligt som anfaller en på skeppen. Där hittar man loggar från den tidigare besättningen osv.
Man kan göra uppdrag åt olika faktioner, så som raida depåer, fotografera olika djur eller växter, ta dö på diverse varelser, samla ovanliga resurser till dem osv.
Fan jag kan skriva halva kvällen och kommer ändå inte få med allt

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad jag förstått så ska senaste uppdateringen tagit bort all grindfest så det ska vara "lättare och snabbare" att klara ut spelet.
Med det sagt, jag har inte spelat no mans sky så jag vet inte vad all grind innebär eller vad klara ut spelet innebär

OnTopic: Det är så här många kommer lösa problemet med ingen bakåtkompatibilitet, det blir nån form av upgrade av tidigare versioner.

Låter bra det!

Sen tror jag precis som du, hyffsat lätt att bara fixa stöd för nya kontrollerna och haptisk feedback.

Kanske en del remakes och remasters av de gamla PSVR spelen också, finns en hel del guldkorn där. Med foveated rendering finns ju rejält med utrymme att inte bara anpassa spelen efter nya kontrollerna och den haptiska feedbacken, detaljnivåerna kan ju dras upp rejält, utöver att PS5 är bra mycket bättre än PS4 OG.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Spelet har story. Eller storys nu mera
Det finns allt möjligt o göra. Det blir vad du gör det till.
Vill du vara en ökänd rymdpirat, varsegod. Vill du ha din egna flotta med ditt egna capital ship att utforska rymden med? Javisst varför inte
Du kan hitta diverse bosättningar på planeter och vara någln form av borgmästaren, bygga nya hus åt folket och försvara sig mot angripare och lösa konflikter.
Man kan stöta på övergivna kryssningsfartyg i rymden som är öppna att utforska. Då blir spelet aningen mer åt survival horror, med mörka korridorer och lite allt möjligt som anfaller en på skeppen. Där hittar man loggar från den tidigare besättningen osv.
Man kan göra uppdrag åt olika faktioner, så som raida depåer, fotografera olika djur eller växter, ta dö på diverse varelser, samla ovanliga resurser till dem osv.
Fan jag kan skriva halva kvällen och kommer ändå inte få med allt

Tack för det, såg efter jag svarat, så blir dubbelpost. Sista frågan, finns en main storyline, eller letar man upp sitt eget äventyr, som jag uppfattar det?

Skribent
Skrivet av Lindhenberg:

Tack för det, såg efter jag svarat, så blir dubbelpost. Sista frågan, finns en main storyline, eller letar man upp sitt eget äventyr, som jag uppfattar det?

Main story är väl att hitta till universum mitten och mysteriet runt det, men fokusen är egna äventyret. Speciellt nu efter all uppdateringar och expansioner så har den storyn fått hamna på sidan om allt annat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ska bli riktigt kul, ligger på topplistan över spel jag ser fram emot.
Among us kan också blir väldigt underhållande faktiskt.

Riktigt fin line-up till PSVR2, men jag misstänker även event i samband med att man kan boka. Game awards kan bli intressant med.

ZF
Medlem

Universum har inga eftertexter, bara celluloidbrännor.

Medlem

Så det kommer inte få ett eget PSVR2-släpp utan en köper No Man's Sky till PS5 (eller 4?) nu och får stöd genom mjukvaru-uppdatering senare?

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Så det kommer inte få ett eget PSVR2-släpp utan en köper No Man's Sky till PS5 (eller 4?) nu och får stöd genom mjukvaru-uppdatering senare?

Precis, uppdateringen släpps samma dag som PSVR2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Tack för det, såg efter jag svarat, så blir dubbelpost. Sista frågan, finns en main storyline, eller letar man upp sitt eget äventyr, som jag uppfattar det?

Storyn kommer till dig oavsett om du vill eller inte. Så det går inte missa den. Men sen är det upp till dig om du vill följa den eller inte

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Precis, uppdateringen släpps samma dag som PSVR2.

Ah, najs, tack för svar. Blir dyrt med konsol, headset och spel men men. Uppdateringen är iaf gratis!

Medlem

Skoj ska försöka boka ett playstation VR2 så fort jag kan! Även om jag tror att no mans sky kommer att ta alldeles för mycket energi att spela i vr2. Men det vet jag inget om. Utan imma på rutan en hög med sladdar och bättre upplösning så blir det förhoppningsvis en "barnlek" i gämförelse med att spela på vanliga psvr. Ser verkligen fram emot Sinners and Saints 2 också!

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Häftigt det här kan bli bra, otroligt kul att se hur No Man Sky har ändrats sedan release

Det är väl exakt samma tråkiga grund och dåligt inventory system som det var på release? Går knappt utforska universumet i Coop heller. Vetifan varför folk ger dom cred när det är i grund och botten samma dåliga spel fortfarande.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Det är väl exakt samma tråkiga grund och dåligt inventory system som det var på release? Går knappt utforska universumet i Coop heller. Vetifan varför folk ger dom cred när det är i grund och botten samma dåliga spel fortfarande.

Nu har jag inte spelat spelet själv men vågar påstå att samma är det definitivt inte. Har ganska frekvent läst i spelmedia om uppdateringar med saker de lagt till och fixat. Det har mer eller mindre fått hyllningar och även gett upphov till uttrycket "göra en No Man sky" dvs lyckas vända från ett skitspel till ett bra spel. De övergav inte spelet vid kritikerstormen när spelet släpptes, de fortsatte jobba.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Nu har jag inte spelat spelet själv men vågar påstå att samma är det definitivt inte. Har ganska frekvent läst i spelmedia om uppdateringar med saker de lagt till och fixat. Det har mer eller mindre fått hyllningar och även gett upphov till uttrycket "göra en No Man sky" dvs lyckas vända från ett skitspel till ett bra spel. De övergav inte spelet vid kritikerstormen när spelet släpptes, de fortsatte jobba.

Om du inte har spelat själv så är det ingen ide att du ens uttalar dig och repeterar vad den breda massan säger. Jag testade på release och tidigare i år. Det är inte alls stor skillnad, inventory systemet suger, grinden suger, buggarna suger, går inte utforska i Coop och nästan alla planeter suger. Dom får alldeles för mycket cred. Dock ska dom ha cred för att dom släpper content gratis och inte har MTX, men att säga spelet är toppen bara för dom lagt till mer content är att överdriva.

Skribent
Skrivet av fejksson:

Om du inte har spelat själv så är det ingen ide att du ens uttalar dig och repeterar vad den breda massan säger. Jag testade på release och tidigare i år. Det är inte alls stor skillnad, inventory systemet suger, grinden suger, buggarna suger, går inte utforska i Coop och nästan alla planeter suger. Dom får alldeles för mycket cred. Dock ska dom ha cred för att dom släpper content gratis och inte har MTX, men att säga spelet är toppen bara för dom lagt till mer content är att överdriva.

Senaste uppdateringen fixade mycket i intentoryt, speciellt att du nu kan sortera och att det går att bära mycket mer i väskan. Grinden har minskats till 80% skulle jag säga och är inte i närheten av lika drygt. Det går dessutom att bestämma nu själv hur mycket grind du vill ha med olika sliders. Sen är det ju inte ett spel för alla, men det finns få spel som har så mycket saker att pyssla med som NMS. Bygga baser, driva runt med sin egen flotta, handlar, vara rymdpirat...eller bara utforska. Jag tycker spelet är som natt och dag i jämförelse med när det släpptes.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av fejksson:

Om du inte har spelat själv så är det ingen ide att du ens uttalar dig och repeterar vad den breda massan säger. Jag testade på release och tidigare i år. Det är inte alls stor skillnad, inventory systemet suger, grinden suger, buggarna suger, går inte utforska i Coop och nästan alla planeter suger. Dom får alldeles för mycket cred. Dock ska dom ha cred för att dom släpper content gratis och inte har MTX, men att säga spelet är toppen bara för dom lagt till mer content är att överdriva.

Jag litar på de som spelar spelet, behöver inte ha spelet spelet själv för att veta att det är stor skillnad nu mot när det släpptes, du är första jag hört som är neggo så din åsikt har inte mycket värde för mig då du är i minoritet.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Jag litar på de som spelar spelet, behöver inte ha spelet spelet själv för att veta att det är stor skillnad nu mot när det släpptes, du är första jag hört som är neggo så din åsikt har inte mycket värde för mig då du är i minoritet.

Jag har ju spelat spelet? Fan vilken värdelös attityd du har.

1
Skriv svar