Sonic Frontiers-regissören ser releasen som ett "globalt spelartest"

Robot
Sonic Frontiers-regissören ser releasen som ett "globalt spelartest"

Erkänner: "Har lång väg kvar att gå".

#sonic-frontiers


Medlem

"globalt spelartest", även känt som "early access".

Medlem

Har faktiskt i alla mina år aldrig spelet ett Sonic spel, kanske för jag valt annan plattform men kunde inte låta bli att undra om ett spel av utvecklarna själva anses "har lång väg kvar att gå", hur kan man släppa och sälja det? Verkar vara en trend en bra tid tillbaka där spel släpps och man hoppas kunna fixa saker i form av ibland gigantiska day 1 patchar (ännu värre man får vänta månader på uppdateringar). Tänk om en annan bransch skulle försöka sig på detta? Köp ny bil, men det kanske saknas hjul, motor eller liknande men oroa dig inte vi kommer troligen fixa detta i framtiden.

Funderingar man har ibland när man är uttråkad...

Medlem

Alltså vet inte om jag tappat det men allt jag sett av spelet så ser det fruktansvärt dåligt ut, men ändå har det 98% recommended på steam och 8.5 på metacritic. Borde bara vara en meme eller?

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså vet inte om jag tappat det men allt jag sett av spelet så ser det fruktansvärt dåligt ut, men ändå har det 98% recommended på steam och 8.5 på metacritic. Borde bara vara en meme eller?

Sega själv som sitter och pressar upp betygen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag förstår det som att folk faktiskt gillar spelet. The Completionist och Gameranx var övervägande positiva.

Medlem

Avgå exakt alla i industrin som anser att en full release till fullt pris kan ses som ett ”spelartest”! Avskum som säljer trasiga produkter. Ja jag vet att det kan vara fel i översättningen men är ett generellt problem som jag är väldigt trött på. Och ofta är det nog utgivarna som tvingar fram för tidiga släpp.

Skrivet av Gore:

Har faktiskt i alla mina år aldrig spelet ett Sonic spel, kanske för jag valt annan plattform men kunde inte låta bli att undra om ett spel av utvecklarna själva anses "har lång väg kvar att gå", hur kan man släppa och sälja det? Verkar vara en trend en bra tid tillbaka där spel släpps och man hoppas kunna fixa saker i form av ibland gigantiska day 1 patchar (ännu värre man får vänta månader på uppdateringar). Tänk om en annan bransch skulle försöka sig på detta? Köp ny bil, men det kanske saknas hjul, motor eller liknande men oroa dig inte vi kommer troligen fixa detta i framtiden.

Funderingar man har ibland när man är uttråkad...

Vet att Christofer Sundberg, före detta Avalanche bossen, berättat att Square Enix tvingade dem att släppa Just Cause 4 när de faktiskt behövde 1 år till på sig, tydligen fick de inte ens ha en åsikt om release datum. Men Square Enix tyckte att man kunde köra live-service stilen och patcha sen.
Skulle inte bli förvånad om det i 99% av fallen är utgivarna som tvingar fram allt sånt och sen får utvecklarna ta smällen.

Medlem
Skrivet av noreason:

Alltså vet inte om jag tappat det men allt jag sett av spelet så ser det fruktansvärt dåligt ut, men ändå har det 98% recommended på steam och 8.5 på metacritic. Borde bara vara en meme eller?

Varför det? Bara för att du inte gillar det så kan ju andra göra det.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Jag förstår det som att folk faktiskt gillar spelet. The Completionist och Gameranx var övervägande positiva.

Jirard är å andra sidan väldigt hypad över Sonic och brukar oftare gå på sin känsla över spelet än att faktiskt analysera det med kritiska ögon så jag ser inte det som ett tecken på att spelet är bra.

Inte för att ta nåt ifrån hans recension - det är ju ett tecken på att det finns en målgrupp som får ut glädje av spelet och det är ju ett tecken på att det inte är värdelöst. Man behöver inte alltid bara gilla det som "objektivt" bedöms bra ut en kritikers ögon, och det är nog varför jag gillar the Completionist. 🙂

Medlem

Som förväntat ett halvtrasigt medelmåttigt spel.

Ärligt talat, vad förväntade folk sig? Tänker på en verklighetsfrånvänd polare till mig som inbillar sig att de senaste årens Sonic-spel är något att jämföra med den riktiga, lysande Sonic från Mega Drive-tiden...

Att vissa aldrig lär sig. Sonic ska vara i 2D, eftersom dagens Sega suger åsneballe på att anpassa Sonic till tre dimensioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av quadratis:

"globalt spelartest", även känt som "early access".

Typiskt översättningar som blir fel. Det han säger är att de ska ta mycket feedback från detta spelet, och allt som de gjorde bra, för att förbättra till en eventuell uppföljare.

Skrivet av noreason:

Alltså vet inte om jag tappat det men allt jag sett av spelet så ser det fruktansvärt dåligt ut, men ändå har det 98% recommended på steam och 8.5 på metacritic. Borde bara vara en meme eller?

Eller så är spelet genuint bra för många?

Skrivet av lonian:

Sega själv som sitter och pressar upp betygen.

Näe. Den typen av grejer händer knappt ändå.

Skrivet av Atilaa:

Avgå exakt alla i industrin som anser att en full release till fullt pris kan ses som ett ”spelartest”! Avskum som säljer trasiga produkter. Ja jag vet att det kan vara fel i översättningen men är ett generellt problem som jag är väldigt trött på. Och ofta är det nog utgivarna som tvingar fram för tidiga släpp.

Vet att Christofer Sundberg, före detta Avalanche bossen, berättat att Square Enix tvingade dem att släppa Just Cause 4 när de faktiskt behövde 1 år till på sig, tydligen fick de inte ens ha en åsikt om release datum. Men Square Enix tyckte att man kunde köra live-service stilen och patcha sen.
Skulle inte bli förvånad om det i 99% av fallen är utgivarna som tvingar fram allt sånt och sen får utvecklarna ta smällen.

Ingen sa det denna gången. Dumt av mig att klanka på en FZ-artikel, men det enda han sa var att de tar åt sig av all feedback de fått av spelare för att kunna göra en uppföljare bättre.

För egen del känns spelet som en tidig alpha, jämförbart med Pokémon Arceus. Dock är grunden väldigt bra så går de all in på en uppföljare kan det bli fantastiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sonic franchise hade nog mått bäst av att komma in i 2dhd världen.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Snarare "har lång väg kvar att springa", hur som helst, kanske köper detta på rea sen..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Testet i fråga: Är Sonic + Zelda BotW en bra mix? Tiden får utvisa det.

It's not a lake, it's an ocean

Det finns mycket att förbättra, men jag är ändå positivt överraskad. Jag trodde inte Sonic skulle passa alls i en semiöppen värld, men det gör han ju faktiskt. De borde ha testat detta för länge sedan. Cyberspacebanorna (hur vackra de än är) känns mest som något som de pliktskyldigt slängt in eftersom de inte vågade löpa linan ut.

Jag tror på Sonic i en öppen värld från och med nu. De behöver bara fylla denna värld med fler utmaningar och hemligheter för att göra den mer intressant.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av newlaseridea:

Jag förstår det som att folk faktiskt gillar spelet. The Completionist och Gameranx var övervägande positiva.

Det är inte alls dåligt. Det är det som är grejen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Visst, man skulle kunna fylla på zonerna med mer innehåll, fixa till lite buggar. Men gameplayet är ju det som är väldigt kul och som sticker ut. Vilken annan 3d plattformare finns som är så snabb och högintensiv? Som gjort det bättre?

Tror det ligger mycket sanning i user score på metacritic. Folk tycker det är kul att spela helt enkelt.

Hoppas de bygger vidare på konceptet.

Gen
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Vet att Christofer Sundberg, före detta Avalanche bossen, berättat att Square Enix tvingade dem att släppa Just Cause 4 när de faktiskt behövde 1 år till på sig, tydligen fick de inte ens ha en åsikt om release datum. Men Square Enix tyckte att man kunde köra live-service stilen och patcha sen.
Skulle inte bli förvånad om det i 99% av fallen är utgivarna som tvingar fram allt sånt och sen får utvecklarna ta smällen.

JC4 hade verkligen behövt ett år till. Det var så otroligt dåligt och det märktes tydligt hur ofärdigt det var med lågupplösta texturer lite varstans, PS2 FMVs, ett extremt opolerat system med "armeerna", knappt någon destruction och att det knappt gick att manövrera runt i menyerna. Man märkte att Avalanche ville testa nya idéer men aldrig hann göra klart dem.

Medlem

Varför är det så många som tolkar "spelartest" som "Early Access" eller som "Beta test"? Tyckte det framkom rätt tydligt att spelartest syftade på att få feedback och input hur de kan göra en bättre Open World Sonic-spel, då detta var första gången de har gjort en.

Precis som alla nya IPn/genre, så vill ju utvecklarna ha feedback på vad som kan göras bättre...

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Avgå exakt alla i industrin som anser att en full release till fullt pris kan ses som ett ”spelartest”! Avskum som säljer trasiga produkter. Ja jag vet att det kan vara fel i översättningen men är ett generellt problem som jag är väldigt trött på. Och ofta är det nog utgivarna som tvingar fram för tidiga släpp.

Vet att Christofer Sundberg, före detta Avalanche bossen, berättat att Square Enix tvingade dem att släppa Just Cause 4 när de faktiskt behövde 1 år till på sig, tydligen fick de inte ens ha en åsikt om release datum. Men Square Enix tyckte att man kunde köra live-service stilen och patcha sen.
Skulle inte bli förvånad om det i 99% av fallen är utgivarna som tvingar fram allt sånt och sen får utvecklarna ta smällen.

Det förklarar varför spelet kändes som komplett skräp..

Tvåan var top notch, trean sämre, fyran sämst. Fyran är väl fortfarande skräp typ.

1
Skriv svar