The Great War är WW1-strategi där du skriver om historien – eller upprepar den

Robot
The Great War är WW1-strategi där du skriver om historien – eller upprepar den

Release sker under 2023.


Medlem

Ser ut som en intressant blandning mellan mer taktiska strategispel och mer strategiska sådana - det enda jag kan komma på som försöker sig på det i dagsläget är Eugen Systems spel (Wargame/WARNO och Steel Divison), och personligen är jag inte jätteförtjust i hur de gör det. Om det här blir lite smidigare att hantera (utan att behöva bry sig om korkad AI/micromanagement in absurdum) och spela så lär det vara riktigt intressant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

CFW
Medlem

Mycket skeptisk, varför bara västfronten? Ser ut som en budgetblandning av HOI och Total war. Jag hoppas i alla fall att Creative Assembly snart annonserar Total war: WWI eller Victoria (men kan absolut ta en Empire 2 eller Medieval 3).

Medlem
Skrivet av CFW:

Mycket skeptisk, varför bara västfronten? Ser ut som en budgetblandning av HOI och Total war. Jag hoppas i alla fall att Creative Assembly snart annonserar Total war: WWI eller Victoria (men kan absolut ta en Empire 2 eller Medieval 3).

Andra fronter blir väl bra som expansioner?
Sen verkar ju just skyttegravarna centrala för spelet. Förmodligen för att de fokuserar just på väst.

Jag tyckte själv det såg myspysigt ut.
Mer som ett AA än ett AAA spel förvisso. Men ser ut som ett spel man kan köra "ett drag till" och sen är klockan 02:30 utan att man tänkt på det.

Inaktiv

Intressant fast hade önskat lite mer animationer och rörelser.

Medlem

Tyckte det såg riktigt intressant ut!


signatur

I drank what?

1
Skriv svar