Ny våg av Mario Kart 8 Deluxe-DLC i december

Robot
Ny våg av Mario Kart 8 Deluxe-DLC i december

Och här är alla nygamla banor som inkluderas.

#Mario-kart-8-deluxe, #nyhetstips


Medlem

Jag köpte banorna för ett tag sen men kan ändå tycka att det är ett ganska tråkigt grepp av Nintendo. Släpp ett nytt Mario Kart och piffa upp de här banorna till det nya spelet istället, alternativt släpp alla på en och samma gång och inte under så jädra lång tid som nu.

Medlem

Ju mer content till ett spel desto bättre, tycker jag, och banorna är i stora drag roliga. Men jag tycker också att DLC-paketen kommer för långt efter MK8D's release, och med för långa intervaller. Nu är det svårt att hålla intresset uppe.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Trevligt.
Synd bara att MK Tour-grafiken fortfarande gör att banorna från inte minst MK 7 och MK Wii ser sämre ut än originalen...

Medlem

Maple Treeway!!! ♥️ Bästa musiken någonsin.

Medlem

Jag väntar till alla nya banorna är ute innan jag köper någon DLC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Jag köpte banorna för ett tag sen men kan ändå tycka att det är ett ganska tråkigt grepp av Nintendo. Släpp ett nytt Mario Kart och piffa upp de här banorna till det nya spelet istället, alternativt släpp alla på en och samma gång och inte under så jädra lång tid som nu.

Känns lite som MK blivit ett live service-spel? Kommer vi någonsin få se en 9a? :/

Detta kommer från en som älskar MK8, men börjar vilja ha ett nytt spel nu...även om det boostas upp med nya banor.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag köpte banorna för ett tag sen men kan ändå tycka att det är ett ganska tråkigt grepp av Nintendo. Släpp ett nytt Mario Kart och piffa upp de här banorna till det nya spelet istället, alternativt släpp alla på en och samma gång och inte under så jädra lång tid som nu.

Skrivet av Pjotor:

Ju mer content till ett spel desto bättre, tycker jag, och banorna är i stora drag roliga. Men jag tycker också att DLC-paketen kommer för långt efter MK8D's release, och med för långa intervaller. Nu är det svårt att hålla intresset uppe.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Känns lite som MK blivit ett live service-spel? Kommer vi någonsin få se en 9a? :/

Detta kommer från en som älskar MK8, men börjar vilja ha ett nytt spel nu...även om det boostas upp med nya banor.

Spelet säljer fortfarande som smör i solsken, och nya spelare tillkommer konstant! Onlinedelen är välbesökt och då dessa banor ingår för oss som prenumererar på Switch Online Expansion så får många som kan spela online också tillgång till banorna. Sen släpper ju inte Nintendo fler än en spel i serien per konsolgeneration så att det inte kommit en nia än betyder ju knappast att det inte kommer alls. Att vi får nytt content är snarare bara en bonus som vi tidigare bara kunnat drömma om. Att det är så utspritt beror nog bara på att de vill sprida ut det tills de kan ha en ny konsol och nytt spel redo. Hade de släppt allt på en gång hade väl majoriteten spelat igenom det på en helg och sen grinat för att de inte får någonting nytt. Hehe.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känns lite som MK blivit ett live service-spel? Kommer vi någonsin få se en 9a? :/

Detta kommer från en som älskar MK8, men börjar vilja ha ett nytt spel nu...även om det boostas upp med nya banor.

Känns inte som nån brådska egentligen. Nuvarande spelet har ju närmast groteskt mycket innehåll, och med mer på väg. Ser inte direkt vad ett nytt spel skulle kunna tillföra egentligen, MK som koncept och upplägg har ju i stort varit identiskt sedan MK Wii. Ser gärna ett nytt spel med nästa konsol från Nintendo, som gärna då tillför något helt nytt.

Medlem

Jag kan redan nu konstatera att detta blir det klart starkaste tilläggs-paketet hittils. Nästan bara intressanta banor.

Samtidigt känner jag en viss tveksamhet inför allt. När allt är färdigt kommer det att finnas 96 banor i Mario Kart 8. Är det bara jag som känner att det nästan är lite för mycket? Nu har man verkligen öst på med i princip varenda bra bana som finns i serien. Men hur ska man gå vidare med nästa del efter detta? Det kommer omöjligen bli samma wow-känsla längre. Det blir nästan som en överdos av väldigt gott godis. Redan nu har flertalet banor redan återanvänds två gånger. Till Nästa Mario Kart blir det nog en tredje gång för ett flertal.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känns lite som MK blivit ett live service-spel? Kommer vi någonsin få se en 9a? :/

Detta kommer från en som älskar MK8, men börjar vilja ha ett nytt spel nu...även om det boostas upp med nya banor.

Det tror jag definitivt. Blir väl förmodligen till nästa konsol då men det kanske å andra sidan är lika bra. När jag tänker efter så håller jag ju med Majoren, jag vet faktiskt inte heller riktigt vad ett nytt spel i serien skulle kunna tillföra just nu, åtminstone inte på Switchen, även om jag nu hellre hade tagit det istället för nya banor. Med det sagt älskar jag ju också MK8.

Skrivet av Gertzy:

Spelet säljer fortfarande som smör i solsken, och nya spelare tillkommer konstant! Onlinedelen är välbesökt och då dessa banor ingår för oss som prenumererar på Switch Online Expansion så får många som kan spela online också tillgång till banorna. Sen släpper ju inte Nintendo fler än en spel i serien per konsolgeneration så att det inte kommit en nia än betyder ju knappast att det inte kommer alls. Att vi får nytt content är snarare bara en bonus som vi tidigare bara kunnat drömma om. Att det är så utspritt beror nog bara på att de vill sprida ut det tills de kan ha en ny konsol och nytt spel redo. Hade de släppt allt på en gång hade väl majoriteten spelat igenom det på en helg och sen grinat för att de inte får någonting nytt. Hehe.

Tråkig strategi ändå. Men som du skriver så spelar ju många Mario Kart fortfarande och jag tror inte det hade gjort nån skillnad om alla banor släppts på en gång. Men Nintendo kommer ju alltid vara Nintendo och göra som de alltid har gjort, så länge det funkar för de, på gott och ont.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Maple Treeway!!! ♥️ Bästa musiken någonsin.

Yesss, älskar den banan.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Jag kan redan nu konstatera att detta blir det klart starkaste tilläggs-paketet hittils. Nästan bara intressanta banor.

Samtidigt känner jag en viss tveksamhet inför allt. När allt är färdigt kommer det att finnas 96 banor i Mario Kart 8. Är det bara jag som känner att det nästan är lite för mycket? Nu har man verkligen öst på med i princip varenda bra bana som finns i serien. Men hur ska man gå vidare med nästa del efter detta? Det kommer omöjligen bli samma wow-känsla längre. Det blir nästan som en överdos av väldigt gott godis. Redan nu har flertalet banor redan återanvänds två gånger. Till Nästa Mario Kart blir det nog en tredje gång för ett flertal.

Mjo, du har inte fel.
Personligen så blir det ju dock så att jag helt enkelt spelar de gamla banorna sällan. Någon gammal favorit som Wario's Mountain och den där San Francisco-banan dyker upp då och då, men annars blir det ju mest att man spelar de nya cuperna. Men visst, nästa Mario Kart måste verkligen vara rejält förnyande, något som sticker ut rejält.

Sen måste man ju ge Nintendo med deras MK8 Deluxe, det är riktigt svårt att helt tröttna på spelet nu då det har sådan löjligt stor variation av banor.

Medlem

Testade Mario kart i arkadhallen här i stan.

Men det håller verkligen inte samma kvalité som Mario kart 8.
Jag har svårt att se hur ett nytt Mario kart 9 skall leva upp till samma nivå som nuvarande Mariokart 8.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mjo, du har inte fel.
Personligen så blir det ju dock så att jag helt enkelt spelar de gamla banorna sällan. Någon gammal favorit som Wario's Mountain och den där San Francisco-banan dyker upp då och då, men annars blir det ju mest att man spelar de nya cuperna. Men visst, nästa Mario Kart måste verkligen vara rejält förnyande, något som sticker ut rejält.

Sen måste man ju ge Nintendo med deras MK8 Deluxe, det är riktigt svårt att helt tröttna på spelet nu då det har sådan löjligt stor variation av banor.

Jo nu när du säger det så. När Nästa Mario Kart anländer, kan inte tänka mig att det kommer innan 2024-2025 så kommer Mario Kart 8 vara över 10 år gammalt. Vad som framförallt behövs är ett bättre Single Player-läge. Jag spelade Smurf Kart häromdagen, en välgjord MK8-kopia men som egentligen är ett sämre spel rent allmänt. Men där I Tiime-trial läget finns möjligheten att köra in medaljer om man klår banan under vissa förbestämda tider, varav Guld kräver närmast perfekt körning.
Jag vill gärna se en mängds nyheter som verkligen utmanar spelaren i Nästa Mario Kart. Införandet av 200 CC var bra men det krävs betydligt större utmaningar, och framför allt, mer att göra.

1
Skriv svar