Nintendo ber om ursäkt för kass prestanda i Pokémon Scarlet/Violet

Robot
Nintendo ber om ursäkt för kass prestanda i Pokémon Scarlet/Violet
Medlem

Ett av livets stora mysterier, hur kan självaste Nintendo gång på gång misslyckas med ett av sina absolut största varumärken. Det kan inte var så himla svårt att få till det, tänker jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är lite svårt att få till ett spel som ska vara snyggare eller kännas som en ny version av något när de begränsas av sin hårdvara i klass med en WiFi brödrost antar jag.

Switch var löjligt svag vid release och tiden är den inte nådig Väntar ivrigt på att nintendo släpper en konsol som kan mäta sig med de andra, som vid Gamecube tiden.

Gnällkuk

Humor ändå att Nintendo går ut och ber om ursäkt, inte GameFreak. Sen kan det väl knappast vara så att de fått utveckla helt i mörkret utan insikt och att Nintendo "inte såg det komma"?

Skrivet av Freakon:

Ett av livets stora mysterier, hur kan självaste Nintendo gång på gång misslyckas med ett av sina absolut största varumärken. Det kan inte var så himla svårt att få till det, tänker jag.

10 miljoner sålda spel på tre dagar får väl ses som hygglig framgång. Folk köper ju oavsett, hade kvalitén varit avgörande hade folk inte köpt vid release och inte efter att prestandan blev känd.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Är lite svårt att få till ett spel som ska vara snyggare eller kännas som en ny version av något när de begränsas av sin hårdvara i klass med en WiFi brödrost antar jag.

Switch var löjligt svag vid release och tiden är den inte nådig Väntar ivrigt på att nintendo släpper en konsol som kan mäta sig med de andra, som vid Gamecube tiden.

Ja switch må vara klen men tidigare pokemon- och andra -spel för switch ser ju betydligt bättre ut, är ju där kritiken ligger.

Gen
Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja switch må vara klen men tidigare pokemon- och andra -spel för switch ser ju betydligt bättre ut, är ju där kritiken ligger.

Precis, Pokémon Legends: Arceus som släpptes i början på året ser betydligt bättre ut (i Switch mått) än Scarlet and Violet.

Medlem

Bättre att be om förlåtelse än tillåtelse, speciellt i denna branch och när man redan sålt asbra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Humor ändå att Nintendo går ut och ber om ursäkt, inte GameFreak. Sen kan det väl knappast vara så att de fått utveckla helt i mörkret utan insikt och att Nintendo "inte såg det komma"?

10 miljoner sålda spel på tre dagar får väl ses som hygglig framgång. Folk köper ju oavsett, hade kvalitén varit avgörande hade folk inte köpt vid release och inte efter att prestandan blev känd.

Spelen säljer bra, absolut. Men i mina ögon håller spelen låg kvalite och är rent av tråkiga, inte alls så jag brukar känna för Nintendo. Kul för de som blir nöjda såklart, tyvärr är jag inte en av dem. Nintendo kan så mycket bättre (ja, jag vet att det är Gamefreak som utvecklar).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

eld
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Är lite svårt att få till ett spel som ska vara snyggare eller kännas som en ny version av något när de begränsas av sin hårdvara i klass med en WiFi brödrost antar jag.

Switch var löjligt svag vid release och tiden är den inte nådig Väntar ivrigt på att nintendo släpper en konsol som kan mäta sig med de andra, som vid Gamecube tiden.

Last of us, som ett exempel, släpptes på en svagare plattform med 1/8 av ramminet.

Medlem
Skrivet av eld:

Last of us, som ett exempel, släpptes på en svagare plattform med 1/8 av ramminet.

Last of us på ps3 är också ett spel med prestandaproblem.

Gnällkuk
Skrivet av Freakon:

Spelen säljer bra, absolut. Men i mina ögon håller spelen låg kvalite och är rent av tråkiga, inte alls så jag brukar känna för Nintendo. Kul för de som blir nöjda såklart, tyvärr är jag inte en av dem. Nintendo kan så mycket bättre (ja, jag vet att det är Gamefreak som utvecklar).

Nej, jag förstår vad du menar och håller med dig. Samtidigt blir det väl svårt för Nintendo att inte ge dem nytt förtroende när spelen säljer så sinnessjukt bra. Alla jag hört som spelat det tycker det är riktigt bra, även om det rent tekniskt är ett skämt. Andra Nintendio-studios producerar ju regel riktigt bra spel även rent tekniskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Prestandan var väl bara ett av problemen. Stora problem med pop-ins är det väl också. För att inte tala om betydligt sämre texturer osv jämfört med Arceus.

Medlem

Det är inte Nintendo som utvecklar Pokemon-spelen.
De är bara delägare av The Pokemon Company.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

eld
Medlem
Skrivet av yonaz:

Det är inte Nintendo som utvecklar Pokemon-spelen.
De är bara delägare av The Pokemon Company.

Citat:

Originally named "POKEMON CENTER Co., Ltd." and founded in 1998, The Pokémon Company was established through joint investment by the three businesses holding the copyright on Pokémon: Nintendo Co., Ltd., Creatures Inc., and GAME FREAK inc. The company name was changed to its present iteration in October 2000. Since then, our business activities have expanded to overall management of the Pokémon brand.

Jag är inte ansvarig för mina barn, jag är bara delägare!

1
Skriv svar