Need for Speed: Unbound

Robot
Need for Speed: Unbound

Need For Speed-serien har en del att bevisa. Kan en ny utvecklare vara receptet för framgång?

#need-for-speed-unbound


Medlem

Verkar kul. Men, ganska mycket ilska i recensionen? Typ arg?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Konstigt att storyn är skräp i ett bilspel. Själv gillade jag storyn i Dirt Rally 2.
Tack för recensionen, trodde inte att det skulle komma någon wallah!

Om det liknar Heat gällande fysiken och känslan på bilen så kan det lätt bli lite enformigt.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Verkar kul. Men, ganska mycket ilska i recensionen? Typ arg?

I'm always angry.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Verkar kul. Men, ganska mycket ilska i recensionen? Typ arg?

Riktig boomer-recension haha.

Medlem

När jag såg det tecknade så visste jag på förhand att det skulle bli skräp.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Prixm:

Riktig boomer-recension haha.

Skrivet av N3gn4v:

När jag såg det tecknade så visste jag på förhand att det skulle bli skräp.

Har märkt det är väldigt mycket boomer argument gällande detta spel.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Riktig boomer-recension haha.

Om Unbound står för vad som är coolt för den yngre generationen som detta ev. är riktad till så håller jag med boomer-recensionen.
Har inte hört all musik i spelt men det är inte riktigt min musiksmak, ogillar blandning man gjort med cellshade karaktärer (även om utseende alternativen är helt ok) och resterande i spelet. "Hatar" dem tecknade effekterna och även med nedtoning är det på tok för mycket för min smak.
Story.. ja man klagar på Fast and the Furious och detta snäppet sämre.

Kan någon förklara vad det är som är så jävla svårt att göra ett nytt Underground. Det är det senaste relevanta NFS i mitt tycke..

Medlem
Skrivet av noreason:

Har märkt det är väldigt mycket boomer argument gällande detta spel.

Ja tydligen så är alla som inte gillar dessa teckade effekter boomers... Ugh..

Medlem
Skrivet av noreason:

Har märkt det är väldigt mycket boomer argument gällande detta spel.

fr fr no cap

Medlem
Skrivet av Winzi:

""Hatar" dem tecknade effekterna"

Boomern här reagerar starkt


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Det här är min bild av Criterion:

Medlem

"Storyn är skräp i deluxeformat".
Förstår inte varför man ska envisas med att ha en story i ett racingspel, faller bara platt, precis som i porrfilmer.
NFS behöver återgå till rötterna och sluta försöka vara så mainstream hela tiden..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

"Storyn är skräp i deluxeformat".
Förstår inte varför man ska envisas med att ha en story i ett racingspel, faller bara platt, precis som i porrfilmer.
NFS behöver återgå till rötterna och sluta försöka vara så politiskt korrekt hela tiden..

Politiskt korrekt?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av magma:

NFS behöver återgå till rötterna oc

Absolut.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Politiskt korrekt?

Att det ska vara trendigt eller anpassat till den stora massan istället för att fokusera på vad det är bäst på, ett racingspel. Men jag är nog inte målgruppen heller

Och ja, cutscenes går inte att skippa heller så utvecklarna tycker storyn är viktig i detta tydligen. Men det flyter på bra och själva racingen i sig är kul. Synd bara att det är så mycket "fillers" däremellan som man bara vill snabbspola igenom.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har aldrig ägt första spelet men vet en barndomsvän som hade det. Var väl NFS 2 jag minns bäst i och med stödet för 3dfx glide.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Att det ska vara trendigt eller anpassat till den stora massan istället för att göra vad det är bäst på, ett racingspel. Men jag är nog inte målgruppen heller

Det är inte vad pk betyder. Mainstream kanske?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Det är inte vad pk betyder. Mainstream kanske?

Då har jag blandat ihop dom, sorry


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Krävs ju inte mycket för att förstå att detta spel riktar sig till yngre spelare.
Lite som med DIRT 2, tror jag det var, som bara skrek dubstep o cool attityd.

Men det är bara att inse att alla spel, filmer och musik inte riktar sig till alla målgrupper.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Burnout 3. <3


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Eller så kanske det är en bild av dig själv? Tycker inte stilen på spelet är så olik resten av spelen, musiken & de influencers som gäller nu. Ser ut att sammanfatta den på ett bra sätt.

Medlem

Ser ut som bilarna går på räls. Gillar inte cel-shade effekterna inblandat heller. Håller mig till Forza Horizon 5.

Medlem
Skrivet av magma:

"Storyn är skräp i deluxeformat".
Förstår inte varför man ska envisas med att ha en story i ett racingspel, faller bara platt, precis som i porrfilmer.
NFS behöver återgå till rötterna och sluta försöka vara så mainstream hela tiden..

Har funnits någon form av story i NFS sen Underground som kom 2003. Så tycker nog att story är en del av rötterna i NFS-serien.

Medlem

Recensenten blev däckad.

Medlem

Jag har aldrig varit något fan av Need for Speed, känns som man kan spela ett av dem vart 10:e år så har man spelat alla.

Medlem

Nfs franchisen är ju grymt spretig så ingen lär ju va fan av allt.

Heat var ju faktiskt bra så man tänkte ju direkt att ea med sitt kortsiktiga tänkande skulle kasta bort allt och byta utvecklare. Kan ha fel men jag väntar på gamepass eller reabingen. Kör need for Speed remastern nu och det är helt galet töj för en boomer. Men det är ju mer ett actionstuntlir än racing

Medlem

Bara jag som tycker att det helt saknas fartkänsla i spelet?

Har tittat på ett gäng videos nu och det ser ju inte ut att ens gå i närheten av fort när man kör.
Tittade direkt tillbaka på både Underground 1-2 och Bunrout 3, som alla innehåller otrolig fartkänsla och tyngd när man lirar.
En annan detalj jag direkt stör mig på är rökeffekterna som inte verkar vara fysikbaserade (eller?). Röken som bildas, ligger alltid riktigt stelt på sidan om bilarna oavsett ifall man åker i en ordentlig kurva eller dyl.
Ogillar det fruktansvärda musikvalet också.

Som någon sa tidigare i tråden - Hur svårt kan det vara att göra ett ordentligt Underground 3?

Medlem

Tänk den med 60fps 🤩

Medlem

Ghettofieringen tränger sig in överallt numera.

12
Skriv svar