Need for Speed: Unbound
Need For Speed-serien har en del att bevisa. Kan en ny utvecklare vara receptet för framgång?
Verkar kul. Men, ganska mycket ilska i recensionen? Typ arg?
I'm always angry.
Din vänliga kvartersrecensent.
Verkar kul. Men, ganska mycket ilska i recensionen? Typ arg?
Riktig boomer-recension haha.
När jag såg det tecknade så visste jag på förhand att det skulle bli skräp.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
När jag såg det tecknade så visste jag på förhand att det skulle bli skräp.
Har märkt det är väldigt mycket boomer argument gällande detta spel.
Om Unbound står för vad som är coolt för den yngre generationen som detta ev. är riktad till så håller jag med boomer-recensionen.
Har inte hört all musik i spelt men det är inte riktigt min musiksmak, ogillar blandning man gjort med cellshade karaktärer (även om utseende alternativen är helt ok) och resterande i spelet. "Hatar" dem tecknade effekterna och även med nedtoning är det på tok för mycket för min smak.
Story.. ja man klagar på Fast and the Furious och detta snäppet sämre.
Kan någon förklara vad det är som är så jävla svårt att göra ett nytt Underground. Det är det senaste relevanta NFS i mitt tycke..
Ja tydligen så är alla som inte gillar dessa teckade effekter boomers... Ugh..
fr fr no cap
""Hatar" dem tecknade effekterna"
Boomern här reagerar starkt
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
"Storyn är skräp i deluxeformat".
Förstår inte varför man ska envisas med att ha en story i ett racingspel, faller bara platt, precis som i porrfilmer.
NFS behöver återgå till rötterna och sluta försöka vara så mainstream hela tiden..
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Förstår inte varför man ska envisas med att ha en story i ett racingspel, faller bara platt, precis som i porrfilmer.
NFS behöver återgå till rötterna och sluta försöka vara så politiskt korrekt hela tiden..
Politiskt korrekt?
don't at me
Politiskt korrekt?
Att det ska vara trendigt eller anpassat till den stora massan istället för att fokusera på vad det är bäst på, ett racingspel. Men jag är nog inte målgruppen heller
Och ja, cutscenes går inte att skippa heller så utvecklarna tycker storyn är viktig i detta tydligen. Men det flyter på bra och själva racingen i sig är kul. Synd bara att det är så mycket "fillers" däremellan som man bara vill snabbspola igenom.
Har aldrig ägt första spelet men vet en barndomsvän som hade det. Var väl NFS 2 jag minns bäst i och med stödet för 3dfx glide.
Att det ska vara trendigt eller anpassat till den stora massan istället för att göra vad det är bäst på, ett racingspel. Men jag är nog inte målgruppen heller
Det är inte vad pk betyder. Mainstream kanske?
don't at me
Det är inte vad pk betyder. Mainstream kanske?
Då har jag blandat ihop dom, sorry
Det här är min bild av Criterion:
https://media.tenor.com/sKFCvTZR83cAAAAC/hello-fellow-kids-st...
Burnout 3. <3
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Det här är min bild av Criterion:
https://media.tenor.com/sKFCvTZR83cAAAAC/hello-fellow-kids-st...
Eller så kanske det är en bild av dig själv? Tycker inte stilen på spelet är så olik resten av spelen, musiken & de influencers som gäller nu. Ser ut att sammanfatta den på ett bra sätt.
NFS behöver återgå till rötterna och sluta försöka vara så mainstream hela tiden..
Har funnits någon form av story i NFS sen Underground som kom 2003. Så tycker nog att story är en del av rötterna i NFS-serien.
Nfs franchisen är ju grymt spretig så ingen lär ju va fan av allt.
Heat var ju faktiskt bra så man tänkte ju direkt att ea med sitt kortsiktiga tänkande skulle kasta bort allt och byta utvecklare. Kan ha fel men jag väntar på gamepass eller reabingen. Kör need for Speed remastern nu och det är helt galet töj för en boomer. Men det är ju mer ett actionstuntlir än racing
Bara jag som tycker att det helt saknas fartkänsla i spelet?
Har tittat på ett gäng videos nu och det ser ju inte ut att ens gå i närheten av fort när man kör.
Tittade direkt tillbaka på både Underground 1-2 och Bunrout 3, som alla innehåller otrolig fartkänsla och tyngd när man lirar.
En annan detalj jag direkt stör mig på är rökeffekterna som inte verkar vara fysikbaserade (eller?). Röken som bildas, ligger alltid riktigt stelt på sidan om bilarna oavsett ifall man åker i en ordentlig kurva eller dyl.
Ogillar det fruktansvärda musikvalet också.
Som någon sa tidigare i tråden - Hur svårt kan det vara att göra ett ordentligt Underground 3?
Tänk den med 60fps 🤩